http://www.deadline.com/2013/04/j-j-abr ... tv-series/
J.J. Abrams‘ Bad Robot is in negotiations for the rights to Stephen King‘s bestselling 2011 novel 11/22/63.
The deal is being done through Warner Bros TV, where Bad Robot is under a deal. I hear the plan is to adapt the book as a TV series or miniseries, likely for cable.
11/22/63 centers on Jake, an unassuming divorced English teacher who stumbles upon a time portal that leads to 9/9/1958 and goes on a quest to try and prevent the assassination of John F. Kennedy, which occurred on November 22, 1963.
Normalerweise ziehe ich bei Adaptionen solch umfangreicher Bücher eine Cable/PayTV Serie oder Miniserie immer einem Kinofilm vor, aber in diesem Fall bin ich eher skeptisch. Hab die Vorlage selbst noch nicht gelesen, aber da es nicht nur das erfolgreichste King-Buch seit Ewigkeiten war, sondern wahrscheinlich auch der bestbesprochene Roman seiner langen Karriere, hatte ich hier fest mit einer aufwändigen und starbesetzten Kinoversion auf dem Niveau von Die Verurteilen oder wenigstens Green Mile gerechnet. Außerdem schreit die Ausgangssituation auch nicht grad nach einem Epos, das sich nicht in 150-180 Minuten unterbringen ließe.
Wenn es jetzt nicht bei einem der Qualitätssender landet und dort einen Top-Showrunner, hochklassigen Cast und vernünftiges Budget erhält, wäre ich schon enttäuscht. Mit Bad Robot sollte man sich aber zumindest um den Look keine großen Sorgen machen müssen.
Nachdem ich gerade dabei bin Under the Dome (Die Arena) nachzuholen, bin ich schon da skeptischer denn je, ob CBS eine würdige Umsetzung gelingen kann. (Mike Vogel halte ich für eine bescheidene Besetzung der Hauptrolle. abgesehen von The Deaths of Ian Stone ist der bei mir unter blasser Schönling abgespeichert. Vielleicht kann Bates Motel noch was daran ändern.)
Der Anfang, der aus zig Perspektiven den Moment schildert, in dem die Kuppel, die Stadt von der Außenwelt abschneidet, würde unter einem einfallsreichen Regisseur einen großartigen Einstieg in einen Kinofilm liefern. Nach den ersten Bildern befürchte ich eine Umsetzung, die so hausbacken inszeniert ist, wie praktisch alle bisherigen King-Adaptionen der Networks. (Wobei die erste Folge der The Stand Miniserie den Ausbruch der Seuche (Captain Tripps) schon recht gut rübergebracht hat. Wurde ja später nicht umsonst teilweise von 28 Days later, Walking Dead und co. kopiert.)
Schon alter Hut, aber da es sonst keiner postet:
James Ellroy‘s 1990s novel L.A. Confidential was turned into an acclaimed feature starring Kevin Spacey, Russell Crowe and Kim Basinger and produced by Regency.
Now Ellroy and New Regency are shopping an L.A. Confidential sequel targeted for the small screen. I’ve learned that Ellroy wrote the project on spec as a TV drama series, which is being pitched to broadcast and cable networks as well as emerging distribution platforms, with multiple outlets interested. I hear the project is eyeing a straight-to-series commitment.
The sequel continues the themes and stories from L.A. Confidential, a murder mystery which examined the intersection of organized crime, police corruption, celebrity and tabloid journalism in 1950s Los Angeles. The 1997 film, co-written and directed by Curtis Hanson, earned nine Oscar nominations, winning two awards, for best screenplay and best supporting actress (Basinger).
FX has bought a drama pitch from L.A. Confidential author James Ellroy and producers Joe Roth and Clark Peterson. Based on Ellroy’s 2012 novella Shakedown, the project is set in the tabloid world and underbelly of Los Angeles circa the late 1950s and centers on the city’s top informant/operator/wire tapper/fixer, Fred Otash, who lives and works where the glamour and the grime intersect. A fictionalized version of legendary Hollywood vice cop-turned-private eye Otash, who exposed the sins of the rich and famous in the 1950s magazine Confidential, also appeared in Ellroy’s novels The Cold Six Thousand and Blood’s a Rover.
Einerseits finde ich es gut, dass FX sich nicht auf seinen Lorbeeren ausruht und einfach nur Variationen seiner größten Hits und möglichst hypetaugliche Projekte produziert, aber aus rein erfolgsorientierter Sicht kann ich nur ansatzweise nachvollziehen, warum ein werbefinanzierter Sender an dieser Serie interessiert ist. Das ist wie The Americans oder The Bridge wieder so ein Fall, wo man schon im Vorfeld sicher sein kann, dass es auf FX bestenfalls ein moderater Erfolg wie Justified wird, aber niemals ein neuer Megahit. Durch das Period Setting wird es auch keine billige Geschichte.
Das einzige große Plus ist, dass so ein Stoff mit entsprechender Besetzung (und Qualität) gute Chancen haben dürfte, nicht nur bei Kritikern, sondern auch bei den Emmys und Globes zu punkten.
House Of Cards‘ Corey Stoll has been tapped as the lead of FX‘s high-profile drama project The Strain, from filmmaker Guillermo del Toro and veteran showrunner Carlton Cuse (Lost, Bates Motel).
The Strain, an adaptation of del Toro’s vampire novel trilogy, formally has a pilot order, but FX president John Landgraf has indicated it is being eyed for a series order. The project already has a full writing staff in place churning out scripts, and I hear FX has committed $500,000 to creature creation.
Del Toro will direct the pilot from a script he co-wrote with Chuck Hogan, who also co-authored the books with del Toro. Cuse, who helped develop the adaptation, executive produces alongside del Toro and will serve as showrunner, overseeing the potential series with del Toro. Hogan and del Toro’s longtime manager/producing partner Gary Ungar also serve as exec producers of the project, produced by FX Prods.
The Strain is a high-concept thriller that tells the story of Dr. Ephraim Goodweather (Stoll), the head of the Centers for Disease Control Canary Team in New York City. He and his team are called upon to investigate a mysterious viral outbreak with hallmarks of an ancient and evil strain of vampirism. As the strain spreads, Eph, his team and an assembly of everyday New Yorkers, wage war for the fate of humanity itself.
“To me, having the right lead for The Strain series was perhaps the most important creative task,” said del Toro. “To be able to secure the perfect actor in Corey Stoll sets the project on the right track. To embody a character like Ephraim Goodweather — who transitions through every emotion and situation imaginable, and which anchors the narrative of the series — requires amazing talent and craft. Corey has both in spades as he has demonstrated it over and over again.”
Keine Ahnung, wie er auf den Charakter passt, aber Stoll ist ein sehr guter Schauspieler, der reif für eine zentrale Hauptrolle ist.
http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... and-446706
Kevin Durand -- who played Charles Widmore's henchman Martin Keamy on ABC's Lost -- has been tapped to co-star in the Guillermo del Toro and Carlton Cuse Pilot.
Durand will play Vasily Fet, a second-generation Ukrainian-American and rat exterminator by trade who enthusiastically joins the war against the vampires. Under the mentorship of a wise vampire hunter from Eastern Europe, Fet discovers his formerly solitary life now has meaning.