http://deadline.com/2016/08/hbo-eyes-se ... 201803911/
HBO is developing a Perry Mason drama series to star Robert Downey Jr. as the unorthodox investigator/defense attorney and be written by True Detective creator Nic Pizzolatto. The project eyes short-run installments in the vein of True Detective, whose seasons have consisted of 8 episodes each. The drama is eyed as an ongoing series, with future seasons’ timing contingent on Downey’s availability and the principals settling on an idea for a new story arc.
The project, which is in the process of securing rights, is believed to stem from the Perry Mason feature reboot Team Downey (Downey Jr. and his wife, Susan) set up at Warner Bros. five years ago. This has been a passion project for Downey Jr. He was attached to star in the movie, which was to be based on an original story by him and David Gambino that was to retain the Noir setting of 1930s Los Angeles from author Erle Stanley Gardner’s source material.
Bei HBO weiß man ja nie, aber normalerweise dürften die Strafsummen bei so einem Paket so gewaltig sein, dass man von einer Serienorder ausgehen kann.
Wenn einer der aktuell erfolgreichsten und bestbezahlten Schauspieler der Welt (auch wenn sich die großen Erfolge fast ausschließlich auf Marvel und Sherlock Holmes begrenzen) eine reguläre Serienhauptrolle übernehmen würde, wäre das ein weiterer Meilenstein für die schwindenden Grenzen zwischen Kino und TV.
Die Serie an sich klingt durch Pizzolatto, Downey und das 30-er jahre Setting schon sehr interessant, aber ich glaube eine ungeschönte Behind the Scenes Doku (oder meinetwegen auch Mockumentary) über Entwicklung und Dreh könnte noch spannender werden. Mit 2 solcher Alphamännchen ist Stress vorprogrammiert. Das Pizzolatto sich nicht gern reinreden lässt und sein Wort als Gesetz sieht, ist bekannt und Downey soll ja gerne mal in Drehbucher reinquatschen oder beim Dreh improvisieren. Fehlt nur noch ein schwieriger Starregisseur, der Endschnitt gewohnt ist. :lol:
‘Mr. Robot’ Renewed For Season 3 By USA
Mr. Robot, from creator Sam Esmail and Universal Cable Prods., has been USA’s buzziest series in a while and the most acclaimed ever. It was recently nominated for six Emmys, including best drama series and best actor for star Rami Malek.
Ratings for the hacker drama have been challenging. A breakout in its first season, Mr. Robot has seen its linear ratings decline in Season 2, most recently hitting new Live+same day lows of 572,000 viewers and a 0.22 adults 18-49 last week. The series has seen solid DVR gains (the July 13 S2 premiere had a 116% viewership jump and a 119% 18-49 surge over its L+SD numbers), and it has done pretty well in multi-platform/on-demand viewing. Above all, despite its modest overall ratings performance, Mr. Robot has become a prestige series and a calling card for an edgier, younger-skewing USA brand.
...
http://deadline.com/2016/08/mr-robot-re ... 201804119/
Stand trotz der grottigen Quoten und wohl durchwachseneren Kritiken für Staffel 2 (werde wie gewohnt erst zum Staffelende beginnen und versuche Spoiler zu meiden, konnte aber nicht vermeiden einige kritische Überschriften zu lesen) nie in Frage. Dafür ist es einfach ein zu wichtiges Aushängeschild für den Imagewandel des Senders. Wenn es dann am Ende 4 Staffeln mit vorab festgelegter Finalstaffel werden, ist es wahrscheinlich auch für alle Seiten das Beste.