- Fr 22. Feb 2008, 19:55

Ich bin immer auf der suche nach neuen britischen Serien und da bin ich über As If gestolpert.
Die Serie ist schon etwas älter (von 2001-2004 ausgestrahlt) schaut aber von der Prämisse nicht schlecht aus.
P.S.: Die Episoden bekommt man durch die üblichen Verdächtungen oder über den letzten Link in der englischen Wikipedia.
Ich bin immer auf der suche nach neuen britischen Serien und da bin ich über As If gestolpert.
The series focused on six young adults (henceforth: the group) who lived in London. Each episode was presented from a different character's point of view, which was never done before in a teen dramedy television show. The show had a significant cult following and critical acclaim. It was considered groundbreaking and was often referred to as a "cooler", more sophisticated version of another British teen soap, Hollyoaks. Ironically, soon after As If had finished, Hollyoaks began using story telling and filming techniques similar to the ones used As If.Hat sie schon jemand gesehen und wenn ja, lohnt es sich?
Part of the show's identity was the style, such as surreal fly-on-the-wall style camera work, fast camera transitions, wacky sound effects added to some scenes and the distinctive theme music (the tune "Would you..." by the band Touch 'n' Go). Episode four of the first series was awarded an RTS Television Award for Best Tape or Film Editing - Drama.
P.S.: Die Episoden bekommt man durch die üblichen Verdächtungen oder über den letzten Link in der englischen Wikipedia.