US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
Benutzeravatar
von Shepherd
#980306
Bobby hat geschrieben: Also würde z.B. LOST noch 10 Staffeln bekommen, weil es ganz gute Quoten hatte, und dann noch mieser werden als das Serienfinale, würdest du es auch einfach absetzen
Ja natürlich würde ich das. Der Weg ist eh das Ziel und ich bin doch immer noch Herr meiner Entscheidungen bevor ich ewig rumjammere wie schlecht doch alles ist. Ich sehe das nicht so verbissen als wäre ne Serie meine Frau. Wenns nicht gefällt- weg damit und zur Nächsten. Die Zeit davor interessiert mich dann auch nicht mehr.
Theologe hat geschrieben: Du bist halt kein ordentlicher Junkie.
Doch, aber ich wechsel dann zu ner andren Serie, sprich besseren Droge. :lol: Wenn die Substanz nicht mehr wirkt wird sie halt ausgetauscht. 8)
Benutzeravatar
von str1keteam
#980307
Shepherd hat geschrieben: Wie kann man auf das Ende einer Serie hoffen statt einfach nicht mehr zu gucken?
Deshalb will ich sie auch nur vom Sender haben, weil bei einer neuen Serie, die den Platz einnimmt, zumindest die Chance besteht, dass sie mich interessiert. Oder das ABC statt diesem seit Jahren im Windschatten von DH vor sich hinschimmelnden Zombie V noch eine weitere kurze Staffel schenkt. :mrgreen:
Benutzeravatar
von Theologe
#980308
Shepherd hat geschrieben: Doch, aber ich wechsel dann zu ner andren Serie, sprich besseren Droge. :lol: Wenn die Substanz nicht mehr wirkt wird sie halt ausgetauscht. 8)
Dann hast du eben eine stärkere Willenskraft. Bei B&S kommt aber dazu, dass man eben davon ausging, dass es nicht mehr ewig läuft und da sagt man sich die 18 Episoden kann ich dann auch noch gucken. Dann wird es auf 22 ausgedehnt und die 4 Folgen machen den Kohl auch nicht mehr fett und dann machen die Penner doch weiter. Wenn die vor einem Jahr gesagt hätten, wir machen noch zwei Staffeln hätte ich aufgehört, aber wenn man es so lange gesehen hat, will man eben auch alles sehen.
Benutzeravatar
von AlphaOrange
#980321
little_big_man hat geschrieben:und kann es beim besten Wille nicht nachvollziehen, warum es Leute gibt, die einer Serie ein unwürdiges Ende wünschen, nur weil sie selbst kein Interesse an ihr haben.
Es geht ja gar nicht darum, der Serie ein unwürdiges Ende zu wünschen. Sondern ganz einfach darum, dass man sich ausrechnen kann, dass ABC das wieder hinter DH setzen wird. Klingt bekloppt, klang es vor einem Jahr aber auch schon.
Und die neuen Shows gehen dann wieder in irgendeiner Chaos-Programmierung am Fantasy-Reality-Krimi-Abend unter.
little_big_man hat geschrieben:Aber was ich gehört habe ist weder das Staffelfinale von B&S noch das von Chuck (trotz akuter Absetzungsgefahr beider Serien) als Serienfinale geschrieben worden. Aber ich kann natürlich auch falsch informiert sein...
Chuck hat doch jedes halbe Jahr ein Serienfinale für den Fall der Fälle.
von Plem
#980326
little_big_man hat geschrieben:Aber was ich gehört habe ist weder das Staffelfinale von B&S noch das von Chuck (trotz akuter Absetzungsgefahr beider Serien) als Serienfinale geschrieben worden. Aber ich kann natürlich auch falsch informiert sein...
Bei Chuck kann ich deine Bedenken ja verstehen. Die Serie hat wahrscheinlich irgendeine Art von Mythologie die aufgelöst werden sollte bevor sie endet (Ich hab keine Ahnung ob das wirklich so ist, weil ich in Staffel 2 aufgehört habe), aber B&S ist doch einfach nur eine etwas teurere Soap. Was will man da schon großartig für ein Ende schreiben? Ob die Serie jetzt mit Dinner #229, wo alle miteinander anstoßen oder mit Dinner #387 endet, ist doch vollkommen egal? Es gibt in der Serie einfach keine zentrale Handlung, die einen Abschluss finden müsste.

Und warum ich B&S noch immer schaue, obwohl ich mir eine Absetzung wünsche, kann ich auch ganz einfach erklären: Irgendwo im Hinterkopf hat man halt immer die Hoffnung, dass es wieder gut wird. Und ab und zu werfen die Autoren auch eine akzeptable Folge raus, aber das passiert leider nur alle 6 Monate einmal. Und wie Theo schon gesagt hat: Wenn man vier Staffeln lang geguckt hat, will man nicht unbedingt mitten in der fünften Staffel aufhören. Das war ja bei Lost das gleiche. Vielleicht hätte ich den Scheiß damals auch für mich abgesetzt, wenn es nicht sowieso die letzte Staffel gewesen wäre, aber wenn man schon bis zum Endspurt gekommen ist, will man nicht im letzten Moment den Stecker ziehen. Und im Fall von B&S ist es ja wirklich so, dass eine Serie, die nun wirklich von keinem mehr als Qualitätsfernsehen bezeichnet werden kann, anderen Serien, die vielleicht besser sind, den Weg versperren. Ich hätte mich zum Beispiel viel mehr über eine Verlängerung von V gefreut, aber durch die Verlängerung von B&S werden die Chancen ja nur noch geringer.
von Stefan
#980356
Plem hat geschrieben:Und warum ich B&S noch immer schaue, obwohl ich mir eine Absetzung wünsche, kann ich auch ganz einfach erklären: Irgendwo im Hinterkopf hat man halt immer die Hoffnung, dass es wieder gut wird. Und ab und zu werfen die Autoren auch eine akzeptable Folge raus, aber das passiert leider nur alle 6 Monate einmal. Und wie Theo schon gesagt hat: Wenn man vier Staffeln lang geguckt hat, will man nicht unbedingt mitten in der fünften Staffel aufhören. Das war ja bei Lost das gleiche. Vielleicht hätte ich den Scheiß damals auch für mich abgesetzt, wenn es nicht sowieso die letzte Staffel gewesen wäre, aber wenn man schon bis zum Endspurt gekommen ist, will man nicht im letzten Moment den Stecker ziehen. Und im Fall von B&S ist es ja wirklich so, dass eine Serie, die nun wirklich von keinem mehr als Qualitätsfernsehen bezeichnet werden kann, anderen Serien, die vielleicht besser sind, den Weg versperren. Ich hätte mich zum Beispiel viel mehr über eine Verlängerung von V gefreut, aber durch die Verlängerung von B&S werden die Chancen ja nur noch geringer.

Jep.. ich unterschreib dich einfach mal wieder :mrgreen:
Benutzeravatar
von little_big_man
#980359
AlphaOrange hat geschrieben:Es geht ja gar nicht darum, der Serie ein unwürdiges Ende zu wünschen. Sondern ganz einfach darum, dass man sich ausrechnen kann, dass ABC das wieder hinter DH setzen wird. Klingt bekloppt, klang es vor einem Jahr aber auch schon.
Also da würde ich jetzt sehr viel Geld darauf verwetten, dass das nicht so kommen wird (oder höchstens eben während der Weihnachtspause), denn es sind ja mehrere Pilots dieses Jahr geradezu prädestiniert dazu, der neue DH-Companion zu werden, was im letzten Jahr eigentlich auf keine neue ABC-Serie wirkich zugetroffen ist.

Zudem fand ich es bisher auch durchaus sinnvoll, DH und B&S zusammen zu lassen, denn man hat ja schon gesehen, wie auch das GA-Lead-In jahrelang nichts gebracht hat für neue Serien und man sich dann auch schlussendlich darauf beschränken musste, einfach den einzig passenden Companion hinter GA zu platziern, obwohl auch die PP-Quoten nur durchschnittlich sind...
von Donnie
#980497
How great is it not to have Mother's Day on the Sunday before Upfront Week this year but a week earlier? Let's enjoy it as it will get pretty crazy pretty fast. There is speculation that Fox may pick up its hot comedy pilots THE NEW GIRL and FAMILY ALBUM as soon as Monday or Tuesday. Two other notes before we check out the standings at each network heading into pre-upfront week. It's shaping up to be a bitchy development season as both pilots with "Bitch" in their titles - ABC's GOOD CHRISTIAN BITCHES and THE BITCH AT APT. 23 - are read-hot and certain to land on the schedule (obviously with new titles). And it looks like the first major Comcast-NBC synergy move will find its way to primetime as NBC appears high on the pilot from E! star Chelsea Handler. Here is the rundown network-by-network:

With only one freshman drama, Body of Proof, having a shot at returning next season, ABC is rumored to pick up as many as 6-7 new hourlong series. And word is the network's brass like so many of their pilots, they may have a hard time narrowing down their choices to 6-7. Of the drama pilots screened today, only procedural PARTNERS, which had been cold for awhile, didn't do well. Two pilots that had been garnering mixed early reaction, Marc Cherry's HALLELUJAH and the Count of Monte Cristo-inspired soap REVENGE both did better today, with HALLELUJAH still drawing mixed reaction in some rooms but also getting strong approval in others. And the Phillip Noyce-directed REVENGE got solid feedback though some question the long-term prospect of the central revenge storyline. Paranormal Activity-style thriller THE RIVER, helmed by Jaume Collet-Serra, was liked by most who call it "cool". On the comedy side, APT. 23 was a hit, described as being laugh out laud funny. Two years after he directed the pilot for Modern Family, APT. 23 helmer Jason Winer has done it again. And WORK IT, the cross-dressing comedy that had been getting positive buzz in the past few days, did well today too. The UNTITLED TIM ALLEN multicamera comedy will not screen until Monday, but its buzz is so strong that it is considered a frontrunner, with some even speculating that ABC may use it to launch another comedy block, possibly on Tuesday. Also slated to screen next week are 2 drama pilots with solid early buzz, the magical tale ONCE UPON A TIME and 1960s airline soap PAN AM. Here is a recap of the rest of ABC's pilots that have screened so far:

GOOD CHRISTIAN BITCHES - red hot.

CHARLIE'S ANGELS - a lock

IDENTITY - hot

POE - strong

Shonda Rhimes' SCANDAL - despite mixed reaction in some rooms, continues to be in serious contention.

GRACE - not perfect, but amazing dance sequences and strong female appeal make it a contender for a Dancing With the Stars companion.

SUBURGATORY, SMOTHERED - both solid, with SUBURGATORY's buzz a bit stronger

BAD MOM - Everyone loves Jenna Elfman in this, mixed on the rest.

MAN UP - mixed

MY FREAKIN' FAMILY, OTHER PEOPLE'S KIDS - don't look good.

THE NEW GIRL screened very well and, along with FAMILY ALBUM, is considered a lock on the comedy side, with I HATE MY TEENAGE DAUGHTER close behind. Medical drama WEEKENDS AT BELLEVUE continues to gain momentum for a pickup, with the the Ethan Hawke-starring spy drama EXIT STRATEGY also strong. Graphic novel adaptation LOCKE & KEY impressed today with the way it was shot but there are questions about its potential as a series. The project was originally developed at DreamWorks as a feature, maybe that was the way to go. There is no final word on LOCKE & KEY or ALCATRAZ but their chances are sad to be 50/50.

TAGGED, COUNCIL OF DADS - not good

TWO BROKE GIRLS screened well today as it continues to generate strong buzz on the comedy side along with HOW TO BE A GENTLEMAN. After humble beginnings, UNTITLED PETER KNIGHT keeps rising steadily thanks to a great testing, with THE ASSISTANTS faring OK in its recent screening, while VINCE UNCENSORED is pretty much written off and HOME GAME fading.

On the drama side, the James Mangold-directed ROOKIES appears a shoe-in, with PERSON OF INTEREST continuing to gain momentum and P.I. show HAIL MARY still strong. Procedural THE REMEMBERER had a solid screening to remain in contention, while the re-cut UNTITLED SUSANNAH GRANT medical drama will screen on Monday but most are already betting on it going to series. RINGER, which screened early, has been pretty quiet. :cry:

Not much new information from this year's Fort Knox, which has been in lockdown under orders from Bob Greenblatt, with SMASH and PRIME SUSPECT as prime drama contenders alongside rising REM. While not locks, PLAYBOY and WONDER WOMAN remain in contention, followed on the buzz meter by another pair, Stephen Gaghan's METRO and the fantastical GRIMM. A MANN's WORLD and Western RECONSTRUCTION have an outside chance, while 17th PRECINCT is pretty much done.

On the comedy side, the star-studded EMILY SPIVEY pilot has finally been delivered and we're awaiting word on how it has been received. (Not that that's relevant as this pilot has to a disaster not to go.) From the others, the two chick comedies, UNTITLED WHITNEY CUMMINGS and CHelsea Handler's ARE YOU THERE VODKA still look good, along with BENT, UNTITLED DAN GOOR and UNTITLED KARI LIZER, while word is that LOVELIVES, BRAVE NEW WORLD and MY LIFE AS AN EXPERIMENT don't look that good.

In today's screening, Kevin Williamson's pilot THE SECRET CIRCLE lived up to the hype and now firmly holds the frontrunner position with medical drama HART OF DIXIE. HEAVENLY and procedural COOPER & STONE are still behind, followed by zombie drama AWAKENING and DANNI LOWINSKI, with the latter not as bad as many think but probably not good enough to make the cut to series.

Source
von Stefan
#980552
hach.. Locke & Key :cry: ... ganz große Erwartungen hab ich ja auch an THE RIVER.. das wird sicher auch wieder nicht bestellt :|
Zuletzt geändert von Stefan am Sa 7. Mai 2011, 13:53, insgesamt 1-mal geändert.
Benutzeravatar
von str1keteam
#980560
Bei The River bin ich noch ganz zuversichtlich, weil es eins dieser Projekte ist, dass gute Chancen auf einen Überraschungshit besitzt. Falls ABC wirklich 7 Piloten (zusätzlich zu Missing) bestellen will, würde es wahrscheinlich auch ganz gut für Once Upon a Time aussehen.

Bei Locke & Key wäre das Aus natürlich noch ärgerlicher, nachdem man jetzt immer wieder liest, dass der Pilot stark und toll inszeniert sein soll.

Erfeulich ist immerhin, dass Vince Uncensored wohl durchfällt und Michael Chiklis nicht jahrelang an eine lahme CBS Familien-Sitcom bindet.
von Donnie
#980922
Here’s a collection of somethings rumblings I’ve heard the past few days. Again, Nellie Andreeva over at Deadline.com is very good about these pilot buzz collections. Listen to her.

* Castle is looking to make a move. 10pm on Wednesday for ABC has been a huge pain. I’ve heard from more than one person that ABC is looking to alleviate this issue by moving the solid Castle to the timeslot. This would then allow for a new drama to go behind Dancing with the Stars (maybe Grace, I hear)
* Georgetown hasn’t screened yet, but is, by most accounts, dead.
* Locke & Key and Alcatraz aren’t dead yet, but aren’t looking that great. Last night’s Fringe ratings probably didn’t help their chances.
* Ringer looks like it won’t make it (though it’s not completely dead). The Eye loves SMG, though. Expect her in some more CBS shows.
* Most of ABC’s bubble shows won’t make it. They love their new development cycle and need all of the room they can get. Sorry V. Body of Proof might get a pity renewal.
* 17th Precinct is all but dead. NBC is tight locked, but I was told it was “pretentious.” I’ll agree with that, considering the script.
* ABC’s new comedy block will most likely be on Tuesday, not Friday as earlier speculated. I haven’t heard this, but I’m guessing it’ll be a multi-cam block. I also think that this means the end of Better With You (Friday was the only hope I had for it).

Source
Wenn CBS "Ringer" wirklich nicht bestellt, dann leakt der Pilot hoffentlich. Oder The Wonderful Maladies, die ich eh viel lieber gesen hätte. Aber an einen Pick-Up glaube ich auch nicht mehr. Die werden wohl eher "Person Of Interest" bestellen, zusammen mit der Patrick Wilson-Serie und den typischen Procedurals. Ist aber auch doof eine Serie mit fortlaufender Storyline als Pilot in Auftrag zu geben, nur um dann vor den Upfronts zu bemängeln, dass es kein Procedural ist und man es aus Angst, dass es deswegen floppen könnte, nicht bestellt. Ähnlich wie es doof ist, eine Sci-Fi-Serie als Pilotfolge zu bestellen und sich dann dagegen zu entscheiden, weil es Sci-Fi und daher vermutlich schwer zugänglich ist.

Ich denke, dass sich FOX für eine seiner Sci-Fi-Serien entscheiden wird, aber auf keinen Fall beide bestellen wird, also heißt es wohl Locke & Key vs. Alcatraz. Weekends At Bellevue soll zwar an Buzz gewinnen, aber irgendwie kann ich mir nicht vorstellen, dass FOX die Serie bestellt, auch wenn es für Lauren Ambrose natürlich wünschenswert wäre.

Die Piloten von ABC und CW/CBS (außer Ringer) hören sich auf dem Papier alle ziemlich langweilig an, da habe ich vor den Trailern keinen Kandidaten, wo ich größeres Interesse hätte.

Da ich Ron Moore nach dem BSG-Ende und den teils vielversprechenden, teils durchwachsenen Virtuality-Piloten auch nicht großartig vertraue, macht mir es auch nichts aus, wenn NBC 17th Precinct nicht bestellt. Hauptsache man bestellt REM.
von Stefan
#980928
Mit einer Bestellung von Ringer hab ich wirklich nie gerechnet.. ich versteh bis jetzt nicht, worum es in der Serie gehen soll .. und das, obwohl ich scho zig versionen der Beschreibung gelesen habe.. das ist einfach keine CBS Serie :?

Dass Georgetown mittlerweile wohl auch dead ist, find ich schade.. ich hät mich auf eine neue Politik-Serie gefreut.. da hat sich ja seit West-Wing echt gar nichts brauchbares mehr getan. Ja, es gab noch Commander-in-Chief, aber das hat ABC ja selbst mutwillig zerstört.. (und gut, die Serie war nie wirklich gut.. lol)

Ich versteh auch nicht, warum um Serien wie Alcatraz und Locke & Key ein Bietkampf entsteht und am Ende merkt FOX dann, dass es SciFi Serien sind, die sie eigentlich gar nicht brauchen.. wie bescheuert ist das denn bitte :twisted:
Benutzeravatar
von Theologe
#980934
Stefan hat geschrieben:Mit einer Bestellung von Ringer hab ich wirklich nie gerechnet.. ich versteh bis jetzt nicht, worum es in der Serie gehen soll .. und das, obwohl ich scho zig versionen der Beschreibung gelesen habe.. das ist einfach keine CBS Serie :?
Die Serie war natürlich ein tot geborenes Kind. Mit dem Konzept geht es mir genauso wie dir. Ich habe auch nicht verstanden, worum es eigentlich gehen soll. Ich kann mich nur an str1keteams Version erinnern, in der Sarah Michelle Gellar eine Affäre mit ihrem Zwilling hat.
Stefan hat geschrieben: Dass Georgetown mittlerweile wohl auch dead ist, find ich schade.. ich hät mich auf eine neue Politik-Serie gefreut.. da hat sich ja seit West-Wing echt gar nichts brauchbares mehr getan. Ja, es gab noch Commander-in-Chief, aber das hat ABC ja selbst mutwillig zerstört.. (und gut, die Serie war nie wirklich gut.. lol)
Eine Politik-Serie würde ich auch gerne wieder sehen, glücklicherweise bietet das Pay TV etwas in die Richtung. Die Serien von Kevin Spacey, Don Cheadle und Kelsey Grammer haben ja zumindest Politik als Teil der Handlung.
ABC hat vielleicht noch mit Scandal etwas politisches, aber wohl nur am Rande, wenn es denn bestellt wird.
Zu "Commander In Chief" hab ich ja schon ein paar mal gesagt, dass die Serie bis auf den überragenden Donald Sutherland wenig zu bieten hatte, ohne den wäre das eine reine Familienserie gewesen.
Stefan hat geschrieben: Ich versteh auch nicht, warum um Serien wie Alcatraz und Locke & Key ein Bietkampf entsteht und am Ende merkt FOX dann, dass es SciFi Serien sind, die sie eigentlich gar nicht brauchen.. wie bescheuert ist das denn bitte :twisted:
Bei Locke & Key verstehe ich grundsätzlich nicht, warum sich Networks für die Serie interessieren. Das Konzept schreit doch geradezu nach Cable. Die Tatsache, dass die Serie eigentlich im Sommer laufen sollte, zeigt doch, dass FOX das im Grunde nie anders sah. Alcatraz wird wohl zum Opfer der Fringe-Verlängerung. Wie jedes Jahr kann man sich ärgern, dass FOX um 22.00 nichts zeigt.
Benutzeravatar
von str1keteam
#980961
Da ich Ron Moore nach dem BSG-Ende und den teils vielversprechenden, teils durchwachsenen Virtuality-Piloten auch nicht großartig vertraue, macht mir es auch nichts aus, wenn NBC 17th Precinct nicht bestellt. Hauptsache man bestellt REM.
17th Precinct hätte ich zwar gerne gesehen, aber REM ist wirklich wichtiger und wenn die Serie was taugt (das sie als prätentiös beschrieben wird, legt es nahe, denn das ist Network-Code für ambitioniert und fordernd :mrgreen: ), würde sie eh schnell abgesetzt. Moore sollte aus Virtuality und seinen diesjährigen gescheiterten Piloten (neben 17th Precinct mindestens noch irgendwas um internationale Küstenwache) lernen und genau wie Shawn Ryan oder Joss Whedon in Zukunft gar nicht mehr versuchen, eine Serie auf einem Network unterzubringen. Dank der Erfolge von True Blood, Walking Dead oder Game of Thrones ist es doch nicht mehr so, als bliebe nur SyFy als Alternative für Genreserien. Die Chancen auf einem Network mit einer auch nur halb serialisierten Genreserie über 24 Episoden hinauszukommen, sind in den letzten Jahren hingegen verschwindend geworden. Den Senderchefs schießt bei der Aussicht auf ein neues Lost zwar immer noch das Blut aus dem Hirn in tiefere Körperregionen, aber wenn sie dann den Piloten sehen, erinnern sie sich, dass man mit einem neuen Bones oder Castle zwar keinen Hype auslöst, aber auch gutes und vor allem sichereres Geld verdienen kann. :lol:

Am Ende wird man sich nach den Upfronts wohl damit zufrieden geben müssen, wenn eine der Serien mit Märchen/Fantasyeinschlag (Once upon a Time, Grimm, 17th Precinct) durchkommt. Dazu noch 1-2 der ambitionierteren/ bzw. eher fürs Cable/Pay Tv tauglichen Serien (REM, The River, Reconstruction, Locke & Key) und vielleicht Alcatraz als einziges klassisches Network High Concept Serial. Damit bliebe noch die Hoffnung, dass die Period Dramen (Playboy, PanAm) nicht zur seichten PrimeTime Soap bzw. das Exit Strategy, Touch, Poe oder Person of Interest nicht zum reinen Procedural verschandelt werden. Vielleicht gibt es auch wie damals bei Glee eine Serie, die unterhaltsamer ist, als zuerst gedacht. Smash, Charlies Angels oder Hallelujah wären da Kandidaten.
Benutzeravatar
von Tangaträger
#981311
str1keteam hat geschrieben:Smash, Charlies Angels oder Hallelujah wären da Kandidaten.
Smash sehe ich zwar als kreativen Flop (hey, Originalmusik, das kann auf Dauer [aka in einer 22-Episoden-Staffel] nicht gut gehen), aber ich hoffe mal, dass Charlie's Angels auf der Hawaii Five-0-Welle laufen wird. Beide Serien koennten sogar problemlos back-to-back laufen, aber dann wuerde CBS Hawaii killen, welches definitiv an einem anderen Tag als Montag Probleme bekommen wird (vielleicht noch am Donnerstag). Und die werden sicherlich nicht den 2h-Comedyblock toeten wollen.
von Stefan
#981319
Tangaträger hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben:Smash, Charlies Angels oder Hallelujah wären da Kandidaten.
Smash sehe ich zwar als kreativen Flop (hey, Originalmusik, das kann auf Dauer [aka in einer 22-Episoden-Staffel] nicht gut gehen), aber ich hoffe mal, dass Charlie's Angels auf der Hawaii Five-0-Welle laufen wird. Beide Serien koennten sogar problemlos back-to-back laufen, aber dann wuerde CBS Hawaii killen, welches definitiv an einem anderen Tag als Montag Probleme bekommen wird (vielleicht noch am Donnerstag). Und die werden sicherlich nicht den 2h-Comedyblock toeten wollen.

was quatscht du denn bitte? Hawaii Five O ist ne CBS Serie und Charlies Angels ist n ABC Pilot... wie sollen die bitte back-to-back laufen :shock:
von Donnie
#981335
The Locke And Key Pilot Is “Beautiful And Magical” But Fox Are Still Dithering

It’s the time of year when the Network Execs sit in and watch their pile of pilots, in order to decide which they’ll show the green light, and which will get the finger. We’ve been following some of these shows keenly, as they’ve progressed from rumour to commission to production and beyond, and we’ve been actively rooting for some of them to make it to air.

The one pilot we’ve been most keen on at Bleeding Cool has been Locke & Key, adapted by writer Josh Friedman and director Mark Romanek from the comics by Joe Hill and Gabriel Rodriguez. We love the original comics, we love Romanek’s filmmaking, and we’ve been lit up with anticipation of how the two might come together.

The show has now been seen by the folk at Fox, and while they’ve yet to give a final decision, we’ve been hearing word of how the show was received, and what odds it has. We’ve been chatting with somebody who has seen the pilot, and was happy to tell us a little about it. I’ll share some of their comments, leaving out any spoiler material.

So, in short, this Little Bleeder who has been lucky enough to see the show says that it’s really rather good indeed. Because I knew you’d want me to, I made a point of asking how faithful it is to the comics:

Very faithful, really. It’s been a long time since I first read the early issues, but I think this pilot pretty much stuck to what we saw in the first couple, perhaps the first three. There’s a lot of set-up but it’s intriguing and the story always feels like it’s moving forwards. So it didn’t get stuck. They seem to have changed some little things and they might be setting up a different way to do the Head Key, but the important things are the same and the feeling is the same.

And that will be the purists happy. But, for people like me, people that want to see the TV show succeed on it’s own terms, and not ape the comic when it isn’t necessary, how does the pilot fare?

It’s beautiful. Everybody agrees on how well made it is and how atmospheric and how it will definitely win acclaim for the way it has been filmed and edited. There’s magic in the story as you know and it actually feels magical on screen. The pace really picks up in the second half and the amazing images and ideas start coming thick and fast.
Our snoop did also note that the performances were great.

The characters are really well set up. Even Dodge, the thing in the well. Miranda Otto gives the stand out performance, bringing in just the right amount of tenacity to Nina Locke. Bode was probably tricky to cast and I normally have limited mileage with kids in creepy things like this (blame all of the bad ones over the years) but I got on well with the whole cast. There’s an introduction to Sam Lesser and Rendell Locke too, and while we won’t be seeing quite so much of them, they’ll be welcome back whenever they do show up.

And their final word:

Why shouldn’t TV be as compelling and atmospheric as movies? I really hope this goes to series and I really hope they can keep the quality up. You’re right, this could be the new comics to TV smash like The Walking Dead. They’re both really strong dramas with tight ensembles, characters with lots of skeletons in their closet and lots of great horror fun too.

So, in short, it’s really good. Must be a shoo-in, then? Must be guaranteed a slot in next year’s schedules?

Apparently not.

I did see Deadline were reporting the show had something like a 50/50 chance, which are not the odds I was hoping for. Thankfully, we’ve been told that the situation is better than that. Maybe not much better, but still, any better is better.

According to other sources familiar with the situation, the odds are maybe more like 55/45 or 60/40. That’s in favour of a pick-up, but the show is definitely not yet in the clear. Amongst Fox’s worries, we’re told, is the very real concern that Locke & Key isn’t quite the sort of thing that’s hitting big these days.

That’s probably right: it certainly isn’t Glee. But it doesn’t mean it isn’t the sort of thing that will hit big next year.

Indeed, no really big show has ever seemed to be no more than what was a hit before it came along. Pretty much all successful show have been a new diversion, in some way or another.

Apparently, Fox believe that Locke and Key could demand Lost-style dedication and commitment from the viewers, requiring a real effort to keep up with the overall arc and mythology. At the same time, there’s also concern that the story, as told in the comics, could be exhausted too quickly.

There are already very strong paradigms that reveal how an “arc show” can also work on a week-to-week basis (Buffy, anybody?) and it’s obvious to me how to overcome the shortage of published comics: make up new stories. But I’m not the one flipping the bird/green light switch [delete as appropriate].

Fox apparently want simple and clear, while Locke and Key is complex and interesting. Of course, they broadcast the very elaborate Fringe, but that pretended to be simple for a very long time and Locke and Key comes out as sophisticated from the get go.

We’ve been told that Fox could very well give the show a commission, and even if they don’t, there are other places the program could go. Locke and Key isn’t down yet, let alone out.

But if the Locke family could use a little support right now, we’re there in their corner. C’mon Fox. We want Locke & Key – and you don’t see anybody else out there tubthumping for any other pilots, do you? Call that an “edge”.

A decision is due in the next few days. You’ll hear about it as soon as we do.Source
von Stefan
#981343
danke Don :|
von Donnie
#981494
Nicht viele neue News, aber immerhin was zum Lesen:
We're exactly one week away from the start of Upfront Week, the annual TV orgy of salesmanship and self-congratulation in which the broadcast networks bravely ignore the fact that their viewership has been in free fall for the past decade and instead focus on the fact that about ten times as many Americans watch NCIS than Mad Men. Oh, and a lot of new shows get announced, too. Back in the day, the upfronts were often the first time most folks even heard about projects; now, thanks to relentless coverage by the entertainment news media (guilty!), you probably won't be shocked if ABC announces a new take on Charlie's Angels or NBC says it's doing a show about the making of a Broadway musical. This relatively new fascination with tracking the development process, once limited to the Hollywood trades, is also the reason why you can expect your RSS and Twitter feeds to be lousy with buzz this week about which shows are getting picked up or thrown out. While you shouldn't believe (all) the hype — this time last year, some websites were declaring NBC's Rockford Files reboot a sure thing — momentum definitely seems to be building around certain projects. Here's what we found out when we checked in with some of our best sources over the weekend.

- Ratings leader Fox doesn't have a lot of holes in its fall schedule, what with The X Factor taking up a big chunk of real estate and Terra Nova slated (for now) to finally debut. Still, industry insiders expect the network to make room for a couple of new procedural dramas in the vein of the aging House and the dearly departed 24; the Ethan Hawke spy caper Exit Strategy and medical procedural Weekends at Bellevue are mentioned a lot by agents. The trades are hinting that two big sci-fi shows — Alcatraz and Locke and Key — might be in trouble, perhaps because Fox feels it doesn't need another Comic-Con-friendly hour with so-so ratings (see: Fringe). Perhaps, but Locke and Key has long been one of Fox chief Kevin Reilly's pet projects. What's more, we continue to hear scuttlebutt about Terra Nova having production problems. We wouldn't be completely shocked to see the project pushed to mid-season — again. Meanwhile, even though we had pretty much written off sophomore series Human Target, our spies say producers pitched some strong ideas for a third season and that the show may yet have life.

- Over at CBS, agents say the network brass is very happy with how its drama crop turned out, particularly several shows with well-known auspices. The Jonathan Demme–directed medical drama from writer Susannah Grant seems a sure thing; there's also lots of buzz on Robert De Niro's cop hour Rookies as well as Person of Interest, a collaboration between J.J. Abrams and Dark Knight co-writer Jonathan Nolan. The trades continue to claim that the Minnie Driver–led Hail Mary is gaining steam, but we've heard from folks who think it's a long shot. Ditto Sarah Michelle Gellar's Ringer: Despite a flood of support from SMG's Internet armies, one agent told us he's already heard buzz that its producers are trying to shop the show to a cable network. Finally, while there's been industry chatter about the post-Charlie Two and a Half Men reboot being delayed to mid-season, our spies suggest that if the show does return, it will do so in the fall.

- About the only NBC pilot we're willing to bet the farm on is Smash, the musical drama from producers Craig Zadan, Neil Meron, and one Mr. Steven Spielberg. Peacock chief Bob Greenblatt developed the concept at Showtime and brought it to NBC; Spielberg, meanwhile, has been heavily involved in postproduction, our sources indicate. Of course this thing is going on the air. Lots of agents frequently mention REM (the drama by Lone Star's Kyle Killen that we've heard being called Awake in recent days) as a strong contender. We'd also like to go on record with our (potentially silly) theory about Wonder Woman: Since David E. Kelley is likely to get a pickup for Harry's Law, what if NBC were to green-light Kelley's superwoman and announce that a new show-runner was coming onboard Woman so DEK could focus on Harry's? As for the rest of NBC's pickups, the trades suggest a female-centric comedy block could be in the works, with sitcoms produced by Chelsea Handler and Emily Spivey supposedly looking good.

- ABC chief Paul Lee has kept his cards close to his vest since coming to the network last summer, so we're most cautious about predicting what he'll do. However: ABC is in desperate need of new hits and seems likely to order many (perhaps more than ten) new shows to premiere throughout next season. Despite talk of a new family-friendly comedy lineup, one senior agent we trust suggests Lee wants to wait at least a year before reviving TGIF, and only if he can do so with lower-budget sitcoms. There's also growing buzz that ABC may bring back at least one of its several mid-season comedies, with the smart money predicting it'll be Happy Endings. Vulture hears the show's producers have informally starting talking to writers about joining the show for season two; a decision to green-light the hiring of scribes could come this week. (We can already see a scenario by which Happy ends up paired with Cougar Town on Tuesday nights.) As for new shows, given how much trouble Lee went through to land Tim Allen, we can't imagine the exec not giving his pilot a try. The trades also seem to be convinced Charlie's Angels and Good Christian Bitches are definitely moving forward.

- Then there's The CW: Over the weekend, a usually reliable Vulture source told us there's a good shot that the C-Dub could order four new drama projects for next season, doubling last year's green-light of just two dramas. Two pilots we keep hearing good things about are Magnum ice-cream spokeswoman Rachel Bilson's fish-out-of-water dramedy Hart of Dixie (from exec producers Josh Schwartz and Stephanie Savage) and the witch-themed Secret Circle (produced by the studio that brought you Vampire Diaries). With Smallville ending and Hellcats considered all but dead, the CW may only have two openings on its fall lineup (assuming both One Tree Hill and Nikita earn seasons). By ordering four series, incoming chief Mark Pedowitz may signal that he's ready to tackle one of the CW's biggest problems, namely those long stretches of the season where the network airs nothing but repeats.Source
Benutzeravatar
von AlphaOrange
#981501
Und so schwindet die Hoffnung weiter, dass aus Terra Nova noch was Vernünftiges wird...
Donnie hat geschrieben:
With Smallville ending and Hellcats considered all but dead, the CW may only have two openings on its fall lineup (assuming both One Tree Hill and Nikita earn seasons). By ordering four series, incoming chief Mark Pedowitz may signal that he's ready to tackle one of the CW's biggest problems, namely those long stretches of the season where the network airs nothing but repeats.
Hmm.. das stimmt doch gar nicht? LUX hat ja auch schon eine Lücke gerissen. Und wenn CW dann wieder eine seiner Serien nach 13 Folgen raushaut, ist in der Winterpause wieder nichts da.
Benutzeravatar
von little_big_man
#981502
Donnie hat geschrieben:With Smallville ending and Hellcats considered all but dead, the CW may only have two openings on its fall lineup (assuming both One Tree Hill and Nikita earn seasons). By ordering four series, incoming chief Mark Pedowitz may signal that he's ready to tackle one of the CW's biggest problems, namely those long stretches of the season where the network airs nothing but repeats.
Zählen ist auch eine Kunst. Wird Hellcats cancelled, dann sind bereits 3 Plätze frei, denn LUX wurde bisher ja auch nicht ersetzt, weshalb momentan jeweils 2 Stunden ANTM läuft. Von daher wären 4 neue Serien dann gar nicht mehr so übertrieben viel: 3 im Herbst und eine für Midseason.

EDIT: Da war wohl einer schneller als ich... :wink:
von Stefan
#981504
hm.. na ja.. jetzt können die upfronts aber dann echt mal kommen

diesen sommer würd ich dann gern auch wieder ein paar pilot leaks haben.. das wär toll.. danke :mrgreen:
Benutzeravatar
von str1keteam
#981514
Stefan hat geschrieben: diesen sommer würd ich dann gern auch wieder ein paar pilot leaks haben.. das wär toll.. danke :mrgreen:
jep, nach dem letzten Jahr haben sie etwas gut zu machen. Könnten auch ruhig mal wieder ein paar Piloten durchrutschen, die es nicht auf den Sender schaffen. 8)
Benutzeravatar
von Tangaträger
#981560
Stefan hat geschrieben:
Tangaträger hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben:Smash, Charlies Angels oder Hallelujah wären da Kandidaten.
Smash sehe ich zwar als kreativen Flop (hey, Originalmusik, das kann auf Dauer [aka in einer 22-Episoden-Staffel] nicht gut gehen), aber ich hoffe mal, dass Charlie's Angels auf der Hawaii Five-0-Welle laufen wird. Beide Serien koennten sogar problemlos back-to-back laufen, aber dann wuerde CBS Hawaii killen, welches definitiv an einem anderen Tag als Montag Probleme bekommen wird (vielleicht noch am Donnerstag). Und die werden sicherlich nicht den 2h-Comedyblock toeten wollen.

was quatscht du denn bitte? Hawaii Five O ist ne CBS Serie und Charlies Angels ist n ABC Pilot... wie sollen die bitte back-to-back laufen :shock:
Shit, jetzt dachte ich wirklich, Charlie's Angels waere auf CBS :(
Bild
Benutzeravatar
von ultimateslayer
#981573
str1keteam hat geschrieben:
Stefan hat geschrieben: diesen sommer würd ich dann gern auch wieder ein paar pilot leaks haben.. das wär toll.. danke :mrgreen:
jep, nach dem letzten Jahr haben sie etwas gut zu machen. Könnten auch ruhig mal wieder ein paar Piloten durchrutschen, die es nicht auf den Sender schaffen. 8)
Is mir auch schon aufgefallen, dass es da recht düster geworden ist in den letzten Jahren. Also vor 3,4 Seasons gab's da sicher ein gutes Drittel oder mehr, was ich mich erinnern kann.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22