US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#1057985
Also ich finde dass sowohl Green Arrow als auch die Dracula Serie und sogar The Cult, das vor ner Woche angekündigt wurde, relativ interessant klingen.
#1057993
str1keteam hat geschrieben: Eine Dracula-Serie in der Zeitperiode klingt erstmal nicht schlecht, aber wie man daraus eine junge, sexy Network-Seifenoper mit langfristig 13-22 Folgen pro Jahr machen will, kann ich mir momentan nicht vorstellen. Will ich wahrscheinlich auch gar nicht. :lol:
Kann ich mir auch nicht so richtig vorstellen, da böte sich wohl eher ein limited run an, aber an denen haben die Networks kein Interesse mehr.
#1058131
http://www.deadline.com/2012/01/starz-p ... ma-series/

Starz has greenlighted Marco Polo, a new 10-episode original scripted series about the 13th century explorer from the Weinstein Co. and Electus. Created by John Fusco (Hidalgo), Marco Polo is described as a fantastical martial arts epic chronicling the famous adventurer’s early years in the court of Kublai Khan. Acting as the ruler’s spy, ambassador and explorer, Marco treks across the Far East and returns with tales of his journeys. In a court filled with political betrayal and forbidden relationships, Marco must use his martial arts training to survive, but it is his ability to enchant Khan with imaginative tales of his kingdom that is often his best tool to stay alive. Fusco wrote the project and is executive producing with Harvey and Bob Weinstein and Ben Silverman. “Marco Polo has captivated imaginations for centuries, and John’s script brings this fantastical story to life,” Starz CEO Chris Albrecht said.
Der Martial Arts-Part klingt so albern, dass ich an einen Grindhouse-Fake-Trailer Version denken muss, aber unterhaltsam kann es trotzdem werden und es ist gut zu wissen, dass Starz seine Spartacus Wurzeln auch in Zukunft nicht komplett leugnen wird. :mrgreen:


Theologe hat geschrieben: Kann ich mir auch nicht so richtig vorstellen, da böte sich wohl eher ein limited run an, aber an denen haben die Networks kein Interesse mehr.
Nachdem
versteckter Inhalt:
American Horror Story
auf dem besten Wege ist, den Beweis zu erbringen, dass man das Harper's Island Konzept, mit abgeschlossenen Storybögen und (nahezu) kompletten Castwechseln, auch erfolgreich umsetzen kann, wird bestimmt bald noch die ein oder andere neue Serie auf diesen Zug aufspringen. Wäre auf jeden Fall wünschenswert, denn so kann man die Vorteile von Serie und Miniserie vereinen (ein bisschen Verknüpfung zwischen den Staffeln könnte nicht schaden).

Anstatt einer unnötig versoapten Dracula-Serie könnte man so z.B. eine Universal Monsters-Serie drehen, die nach und nach alles von Dracula und Frankenstein über den Werwolf und den Unsichtbaren bis zum Lagunenmonster abdeckt.



Wo wir grad von Universal Monstern reden: (habs wirklich erst nach dem schreiben gelesen. Wollte eigentlich nur nachträglich den Marco Polo-Artikel verlinken. :lol: )

http://www.deadline.com/2012/01/ae-deve ... eries-tca/

A&E said today that it is in early development on Bates Motel, a drama series that serves as a prequel to Alfred Hitchcock’s horror classic Psycho. Bates Motel, from Universal TV and writer Anthony Cipriano, will delve into how Norman Bates’ dark, twisted backstory from childhood through his teen years and will chronicle how his mother, Norma, and her lover damaged Norman, helping shape the most well-known serial killing motel owner in history.


Also in development at A&E is Those Who Kill, an adaptation of a Danish series which in turn was based on author Elsebeth Egholm’s books. The project, from Imagine Television and Fox21, centers on a female police detective and a “profiler” (forensic psychiatrist), on the hunt for serial killers. Glen Morgan will write the script and will executive produce with Brian Grazer, Francie Calfo, Peter Bose and Jonas Allen. The March 2011 premiere of Those Who Kill drew almost 1.5 million on Denmark’s TV2, the largest audience for a Danish scripted series on the channel in 2.5 years.
#1058570
http://www.deadline.com/2012/01/nbc-pic ... -not-harm/

NBC just gave the green light to the Sony TV-produced period Western The Frontier, from writer Shaun Cassidy and Prospect Park. Thomas Schlamme is attached to direct and executive produce the pilot, which chronicles the journey of a group of disparate travelers from Missouri to the West Coast in 1840. As they struggle to survive, these strangers will be forced to band together and form a family, while they boldly press forward into the great unknown that is the Frontier. The Frontier is one of 3 Western drama scripts commissioned by NBC this season. I hear the network is happy with all 3 and might pick up more than one.

NBC has picked up 2 drama pilots from sister studio Universal TV: Midnight Sun aka Pillars Of Smoke and Do No Harm. Both hail from Peter Traugott’s new Universal TV-based production company, which he launched last summer after a 15-year stint at Brillstein Entertainment.

Midnight Sun, based on the Israeli series Timrot Ashan, aka Pillars of Smoke, is a thriller following the mysterious disappearance of a group living on a commune in Alaska. The Alaska setting is appropriate given that the original series is being described as Twin Peaks meets Northern Exposure meets Lost. Midnight Sun centers on a female FBI cult specialist starts an investigation that uncovers a larger conspiracy. Lisa Zwerling wrote the adaptation and is executive producing the pilot with Peter Traugott, his executive Rachel Kaplan and Alon Aranya.

Do No Harm is a medical drama about a brilliant neurosurgeon who wrestles with his dangerous alter-ego that threatens to wreak havoc on his personal and professional life. David Schulner wrote the script and is executive producing with Traugott and Kaplan.
Midnight Sun und der Road-Movie Western klingen inhaltlich vielversprechend, aber quotentechnisch würden das wahrscheinlich die nächsten NBC-Flops werden. :? Selbst die Ärzteserie mit Jekyll & Hyde Twist könnte schon zu sehr Showtime für Network-Verhältnisse sein.
#1060562
]PILOT SEASON: How Many Pilots Will 5 Nets Order; The CW Eyes Record Pilot Volume

The official pilot pickup season kicked off in the past 2 weeks with orders at the CW, Fox NBC and ABC, with CBS as usual late to the party.

The CW, which ordered the first pilot of 2012, mystery drama Cult, will likely greenlight the most pilots in its history, between 6-8 dramas and possibly 1 or 2 comedies as the network is mounting an aggressive push in offering more originals year-round under new president Mark Pedowitz. The CW has been mulling a return to comedy and developed a handful of half-hour scripts but it is unclear if any of them will go to pilot. Among the buzzed about projects at the network are Arrow, based on the Green Arrow DC Comics, which nears a pilot order, the Sex & the City prequel The Carrie Diaries and the Beauty And The Beast reboot.

It is possible that the CW orders more drama pilots than Fox this season. Fox is looking to pick up 5 hourlong pilots with 2 of the slots already taken by the recent orders to the Marc Guggenheim/Greg Berlanti legal drama Guilty and a serial killer drama by Kevin Williamson. Among those in serious consideration are the Josh Friedman spy drama and Silvio Horta’s Latino family dramedy executive produced by Jennifer Lopez. On the comedy side, Fox is looking to order 8-10 pilots, with 3 picked up so far, off-cycle half-hour Little Brother, which has had some difficulties casting, Dana Fox’s Ben Fox Is My Daddy and Rob McElhenney’s Living Loaded. The network has a Bill Lawrence comedy with a production commitment.

NBC went into the traditional pilot pickup season with the biggest head start having already picked up 5 pilots in the fourth quarter of last year, dramas Beautiful People and a Munsters reboot, which are casting, and comedies Isabel, which has been cast, and the Sarah Silverman project and Save Me (cast-contingent), both currently casting. NBC added 4 more pilots to its tally on Friday, dramas Frontier, Midnight Sun (aka Pillars of Smoke) and Do No Harm and an untitled female buddy comedy from Kari Lizer. NBC’s target is about 10 drama pilots and 10-12 comedies, making competition for the remaining slots pretty fierce. In addition to Frontier, I hear NBC may pick up another of the 3 Western script it had ordered, possibly the one written by Kerry Ehrin. Also getting strong buzz at NBC are the Dick Wolf-produced firefighter drama, J.J. Abrams-Eric Kripke’s epic Revolution, which has a big commitment, and the Howard Gordon-produced Legends. On the comedy side, Greg Daniels’ Friday Night Dinner is expected to go, while Ryan Murphy/Alison Adler’s comedy about a gay couple and their surrogate and the Will Gluck produced The Yard, which have production commitments, have been exploring casting choices. Also tracking well is Jason Winer, Jason Winer and Jon Lovett’s first family comedy.

ABC is expected to stay close to last year’s number of pilots: 10-12 dramas and that many comedies. The network already ordered Roland Emmerich’s metaphysical drama, Shonda Rhimes/KJ Steinberg period drama Giilded Lillys and Shawn Ryan/Karl Gajdusek’s Last Resort as well as a sisters comedy from Stephnie Weir and Claudia Lonow and off-cycle half-hour pilots The Manzanis starring Kirstie Alley and a Dan Fogelman alien comedy. Other talked about comedies include Lonow’s other comedy at the network, a Kari Lizer project and a Bob Fisher/Shawn Levy comedy starring Mandy Moore. Additionally, a Shana Goldberg-Meehan comedy starring JoAnna Garcia has a production commitment. On the drama side, a Moira Kirland procedural, a high-concept Michael Green cop drama and Carlton Cuse’s spiritual drama are among those talked about.

CBS is eying 7-9 drama pilots and as many comedies. Its only order so far was to Jon Favreau’s single-camera spec Tweaked. The network’s reboot of Rifleman from Laeta Kalogridis, Chris Columbus and Carol Mendesohn is getting a lot of buzz, with a female-lead drama from Anna Fricke, Alex Kurtzman and Roberto Orci also hot. On the comedy side, Bill Lawrence and Greg Malins’ project has a production commitment, while David Kohan and Max Mutchnick’s semi-autobiographical sitcom has been tracking well.

Source
#1061402
CW orders 'Sex and the City' prequel pilot, more

Ready for the high school version of Sex and the City?

The CW has ordered a pilot of The Carrie Diaries, based on SATC author Candace Bushnell’s novel following young Carrie Bradshaw. The story tells of Bradshaw coming of age in the 1980s, “asking her first questions about love, sex, friendship and family, while exploring the worlds of high school and Manhattan.” Amy Harris, who worked on HBO’s original SATC, wrote the Carrie Diaries pilot. Executive producers include Josh Schwartz, Stephanie Savage, Len Goldstein and Candace Bushnell. If The Carrie Diaries gets a series order, I wonder if Schwartz and Savage’s Gossip Girl will return (ratings have been low this season).

But that’s not all…

The network also ordered its new version of Beauty and the Beast to pilot. It’s loosely based on the 1987 CBS series and billed as “a modern day romantic love story with a procedural twist.” Jennifer Levin (Felicity) and Sherri Cooper (Brothers and Sisters) are the writers. Paul J. Witt and C. Anthony Thomas, Ron Koslow, Bill Haber are the executive producers.

In addition, the network made official its pilot order for a TV version of the DC Comics hero Green Arrow. There was one bit of new information about the show: It’s title will be simply Arrow.

All told, The CW has picked up four pilots so far, with these three joining the previously announced investigative thriller Cult.
Und wieder drei CW-Projekte die mich spontan überhaupt nicht reizen. Der Sender macht irgendwie genau dort weiter, wo er letzte Season aufgehört hat :|
#1061405
The CW bestellt auffallend viele Piloten, irgendwo las ich, die meisten aller Networks. Die aktuellen Serien liegen ja fast alle auf nem sehr ähnlichen Niveau quotentechnisch, vielleicht ist da ja wirklich Großreinemachen angesagt und sie canceln einfach bis auf Supernatural und VD alles von Nikita über 90210 bis hin zu GG und Hart of Dixie.
#1061434
Shepherd hat geschrieben:The CW bestellt auffallend viele Piloten, irgendwo las ich, die meisten aller Networks. Die aktuellen Serien liegen ja fast alle auf nem sehr ähnlichen Niveau quotentechnisch, vielleicht ist da ja wirklich Großreinemachen angesagt und sie canceln einfach bis auf Supernatural und VD alles von Nikita über 90210 bis hin zu GG und Hart of Dixie.
Ich sehe da selbst bei einem Grossreinemachen keine wirkliche Gefährdung für Heart of Dixie. Das hat sich ja immer mehr gesteigert quotenmässig und das obwohl von GG so gar kein brauchbares Lead-In kam.

Ich würde sagen, dass HoD, VD und SC die sicheren Rückkehrer sein werden. SN kommt quotenmässig sicher auch wieder, aber ich weiss nicht wie es mit den Verträgen der beiden Hauptdarsteller aussieht. Wenn einer von denen genug hat oder die Serie zu teuer wird, dann ist auch SN weg.

GG, 90210, Ringer und Nikita hingegen müssen wirklich hoffen, dass die neuen Piloten von The CW nichts taugen....oder (was ich persönlich bevorzugen würde) dass The CW mehr 13 Episoden Staffeln bestellt und somit 2 Serien pro Season auf einem Sendeplatz senden kann. Ich könnte mir gut vorstellen, dass GG und 90210 noch je eine 13 Episoden Abschluss-Staffel bekommen und auch Ringer und/oder Nikita als 13-Episoden Midseason-Replacement(s) bestellt werden könnten, die dann für gescheiterte neue Serien einspringen können wie OTH in diesem Jahr.
#1062101
http://tv.ign.com/articles/121/1216863p2.html
IGN: Spartacus the most extreme show, content-wise, out there. And last year seven different shows had incest storylines. But not Spartacus. I'm surprised. Did they beat you to the punch?

DeKnight: You know, it's interesting because we did have an incest plot planned for Vengeance, with the twin characters of Seppius and Seppia, but when I heard that Game of Thrones had it as an integral part of the story then we decided to, let's say, tip our hat it as we drove past. But we didn't go there. And the only reason we didn't go there, even though it worked great for the story, is that we didn't want to repeat something that somebody else was doing. And Game of Thrones did it so brilliantly. All of us writers on Spartacus love Game of Thrones. It's just so well done. So the incest thing ultimately didn't make it into our story because we didn't want to repeat other things and it could easily be taken out. So we have to find our unusual extremeness in other ways. Which, believe me, by the end of season we do.
Ohh, ich freu mich ja so! Bald geht es wieder los. Diese exemplarisch ausgewählte Frage, hat mich ein wenig geschockt. 7 verschiedene Shows? Jesus, Herr im Himmel... :lol:

Klingt außerdem so, dass das Finale wieder böse wird... 8)
#1062112
Stefan hat geschrieben:Was für ne bescheuerte Antwort .. Inzest never gets old :evil: :lol: :lol:
Macht auf mich den Eindruck, dass er Inzest nur zum Schocken einbauen wollte und dann gesehen hat, dass es bei Game Of Thrones gar nicht so schockierend war. Wenn er der Meinung wäre, es gehöre zur Story, hätte er es nicht gestrichen.
Naja, wurscht ich freue mich auf Vengeance.
#1062182
Viktor hat geschrieben:Aus reiner Neugier, wo außer GoT gab es denn bitte eine Inzest Storyline?
Mir würd jetzt spontan auch nur Dexter einfallen.. aber na ja .. da trifft es die Bezeichnung wohl auch nicht wirklich
#1062221
Theologe hat geschrieben:
Stefan hat geschrieben:Was für ne bescheuerte Antwort .. Inzest never gets old :evil: :lol: :lol:
Macht auf mich den Eindruck, dass er Inzest nur zum Schocken einbauen wollte und dann gesehen hat, dass es bei Game Of Thrones gar nicht so schockierend war. Wenn er der Meinung wäre, es gehöre zur Story, hätte er es nicht gestrichen.
Naja, wurscht ich freue mich auf Vengeance.
Von Spartacus hätte ich sowieso lesbische Zwillingsszenen erwartet. :mrgreen:

Sorgen habe ich allerdings immer noch wegen
versteckter Inhalt:
der Batiatus-Nachfolge. Wenn man da keinen ähnlich faszinierenden Bösewicht/Antiheld findet, würde die Show enorm an Klasse verlieren. Seine Geschichte war für mich der Angelpunkt, der das ganze Konstrukt zusammengehalten hat und all dem Sex, Schock und Splatter die nötige Substanz als Hinterbau verlieh.
Victor hat geschrieben:Aus reiner Neugier, wo außer GoT gab es denn bitte eine Inzest Storyline?
Mir fällt nur
versteckter Inhalt:
Rome
ein. Aktuell außer GOT keine Blutsverwandschaft.
#1062621
http://www.deadline.com/2012/01/maggie- ... rrections/

Maggie Gyllenhaal, Bruce Norris, Greta Gerwig and Rhys Ifans are in negotiations to join HBO’s drama pilot The Corrections. In the Noah Baumbach/Scott Rudin project, the four would join previously cast Chris Cooper, Dianne Wiest and Ewan McGregor. Based on Jonathan Franzen’s acclaimed book, The Corrections revolves around the troubles of a Midwestern couple (Cooper and Wiest), and their three adult children as they trace their lives from the mid-20th century to “one last Christmas” together near the turn of the millennium. In her first ever series gig, Oscar-nominated Gyllenhaal would play the youngest sibling, beautiful chef Denise. McGregor plays Chip, the middle child, a journalist and intellectual wannabe screenwriter who works for a Lithuanian crime boss (Ifans) defrauding American investors. Playwright-actor Norris would play the older brother, a successful but depressed banker with a drinking problem. Gerwig, star of Baumbach’s most recent feature, Greenberg, would play Chip’s soon-to-be-ex-girlfriend, who works for a film production company. Baumbach and Franzen co-wrote the adaptation, with Baumbach set to direct the pilot. The two are executive producing with Rudin.
Maggie Gyllenhaal zählt seit Secretary zu meinen absoluten Lieblingsschauspielerinnen. Greta Gerwig hat in Greenberg für mich die beste schauspielerische Leistung unter den Darstellerinnen gebracht und Rhys Ifans sehe ich ebenfalls immer wieder gerne. Mit Ewan McGregor und Chris Cooper könnte das reichen um trotz Dianne Wiest und härtester Konkurrenz von BE und Luck den vielleicht hochkarätigsten Cast im TV zusammenzubringen.
#1062678
str1keteam hat geschrieben: Maggie Gyllenhaal zählt seit Secretary zu meinen absoluten Lieblingsschauspielerinnen.
Vor allem kann niemand so gut eine Dogge spielen. :mrgreen:
Für einen kurzen Moment denke ich immer, dass The Corrections eine Gefängnisserie ist und dann bin traurig, wenn die Realität mich einholt. :cry:
#1063539
TNT eyes BLEEP for 'Noir' pilot
'Walking Dead' star may reunite with Darabont for period drama

versteckter Inhalt:
"The Walking Dead" star Jon Bernthal is in early conversations with TNT to star in its period drama pilot "L.A. Noir," shepherded by Frank Darabont.

Sources close to the situation emphasized that discussions have barely begun and there's no certainty a deal will come together. But it would mark a reunion for Bernthal and Darabont, who developed and exec produced the first season of AMC's "Walking Dead" before parting ways with the show last year.

TNT declined comment.

In "L.A. Noir," Bernthal would play Joe Teague, the Los Angeles cop at the center of the show that examines corruption in the LAPD and ties between police and underworld figures in the 1940s and '50s. TNT greenlit the pilot earlier this month (Daily Variety, Jan. 10). Darabont wrote the script, based on the book by John Buntin, and will helm for TNT Original Prods. Michael De Luca and Elliott Webb exec produce with Darabont.

Bernthal has been riding the momentum from his breakout role on "Walking Dead," in which he co-stars as a small-town sheriff's deputy who becomes a leader of survivors of a zombie apocalypse. The second half of the show's highly successful sophomore season bows Feb. 12.

Bernthal also just wrapped Summit Entertainment's action-thriller "Snitch," opposite Dwayne Johnson and Susan Sarandon.

He's repped by WME, Burstein Co. and attorney Kim Stenton at Myman Greenspan.
http://www.variety.com/article/VR1118048982/
Hmmm....heißt wohl BLEEP wird in dieser Staffel das Zeitliche segnen?
#1063557
Bobby hat geschrieben:Ich verkneif mir jetzt mal das zu lesen und hoffe, dass ich über den Spoiler nicht anderweitig stolpern werde. Wäre echt ärgerlich, wenn das mit TWD dann auch stimmen würde. :evil:
Ich habs grad gemacht denn.. NATÜRLICH MUSS ICH DA KLICKEN.. aber na ja.. AHA :shock: :lol:
#1063562
Bobby hat geschrieben:Ich verkneif mir jetzt mal das zu lesen und hoffe, dass ich über den Spoiler nicht anderweitig stolpern werde. Wäre echt ärgerlich, wenn das mit TWD dann auch stimmen würde. :evil:
Mist, um diesem Spoiler weiter aus dem Weg zu gehen, dürfte ich jetzt eigentlich bis zum Staffelende von WD auf keine Newsseite mehr gehen, denn irgendwo wird der Name garantiert schon in der Überschrift verbraten. :?

Falls es einer der Darabont Veteranen aus seinen Filmen ist, hätte das eine weitere große Abweichung von den Comics zur Folge, denn die jeweiligen Charaktere sind dort glaube ich bis heute noch am Leben.
#1064127
str1keteam hat geschrieben:
Bobby hat geschrieben:Ich verkneif mir jetzt mal das zu lesen und hoffe, dass ich über den Spoiler nicht anderweitig stolpern werde. Wäre echt ärgerlich, wenn das mit TWD dann auch stimmen würde. :evil:
Mist, um diesem Spoiler weiter aus dem Weg zu gehen, dürfte ich jetzt eigentlich bis zum Staffelende von WD auf keine Newsseite mehr gehen, denn irgendwo wird der Name garantiert schon in der Überschrift verbraten. :?
Jetzt habe ich es tatsächlich auf einer anderen Seite gelesen :evil: und hoffe, dass dieser (vermeintliche) Spoiler
versteckter Inhalt:
nur eine Retourkutsche von Darabont ist, denn in dieser WD-Staffel wäre die Schockwirkung für diese Wendung nun natürlich arg reduziert und auch wenn ich den Schauspieler im Verlauf schätzen gelernt habe, halte ich ihn nicht für den passenden Hauptdarsteller von LA Noir.
#1064535
http://www.deadline.com/2012/01/ben-sti ... o-co-star/

BildBild

HBO has assembled another star-studded team for its next pilot, comedy All Talk. Ben Stiller has signed on to star, direct and executive produce the project from acclaimed novelist Jonathan Safran Foer (Extremely Loud and Incredibly Close). Emmy winner Alan Alda is in negotiations to co-star in the project, which is being executive produced by top film producer Scott Rudin, along with Stiller, Eli Bush and Foer. Filming is tentatively scheduled to begin in the fall of 2012. Written by Foer, All Talk is described as “politically, religiously, culturally, intellectually and sexually irreverent” and revolves around the daily and life-altering dramas of a Jewish family in Washington, DC. “Ben Stiller continues to be a major, multi-talented star because of his discerning ability to embrace creative and innovative projects – whatever the medium,” said HBO’s president of programming Michael Lombardo. “From major blockbuster motion pictures to small independent films; from Broadway to off-Broadway, the common thread is always the excellence of the material. We were enormously pleased that Ben responded to this extraordinary work from Jonathan Safran Foer.”
Wieder ein überraschend großer Name, den sich HBO da angeln konnte. Stiller garantiert in den passenden Mainstream-Projekten schließlich immer noch locker 150-300 Mio weltweit. Neben oder knapp nach Sandler und Carrey wohl der zugkräftigste Comedystar zur Zeit. In Greenberg hat er zudem bewiesen, dass er mehr als nur den Kasper geben kann und bei Safran Foer dürfte diese Seite auch gefordert werden.
#1064624
Ein Haufen Comedy Pilot Pick Ups von NBC:
http://www.deadline.com/2012/01/nbc-pic ... ore-219253
Friday Night Dinner is a single-camera about a quirky family that has dinner together every Friday night. Daniels is executive producing with Howard Klein and the original series’ producer Big Talk TV. The project has already been doing preliminary casting, with David Koechner eyed for a role.

The Jimmy Fallon multi-camera project, written by Charlie Grandy, revolves around three thirtysomething guys who enjoy the adventures of parenting despite the fact they haven’t grown up themselves. Fallon, Grandy and Amy Ozols are executive producing. This marks the first pilot for Fallon’s company Holiday Road.

The multi-camera Daddy’s Girl, from 20th Century Fox TV and Kaplan’s Kapital Entertainment, is about a young woman who returns home from overseas to find her father is seriously dating the “mean girl” from her high school. The spec was recently taken out, garnering strong interest by NBC and CBS, with NBC stepping up with a pilot order. Klein and Kaplan are executive producing. This marks Kaplan’s fourth broadcast pilot so far this season and his second comedy spec to get a production order at NBC, in addition to Isabel, which is in production. Additionally, Kaplan has The Manzanis starring Kirstie Alley and an untitled Dan Fogelman comedy at ABC.

Stephen Falk’s Next Caller Please, from Lionsgate TV, is a single-camera gender comedy focusing on a brash alpha male DJ and his new, plucky, feminist co-host set in the offices of a satellite radio station. Lead cable player Lionsgate TV made a big push in broadcast development this season, and this is the company’s first broadcast pilot order in years.

The Hilary Winston single-camera project, from Sony TV and Jamie Tarses’ Fanfare, centers on a shy, focused woman who, after being dumped by her fiance, leans on her co-workers to help her come out of her shell and plot her revenge. Winston is executive producing with Tarses and Julia Franz.

Co-created by Barr, her boyfriend John Argent and former Roseanne executive producer Eric Gilliland, who will serve as showrunner, the multi-camera Downwardly Mobile stars Barr as the proprietor of a mobile home park and surrogate mother to all of the unique people who live there in a challenging economy. Barr and Gilliland wrote the script and are executive producing with Argent.

The single-camera Go On, written and executive produced by Scott Silveri, centers on an irreverent yet charming sportscaster who tries to move on from loss and reluctantly finds surprising solace from the members of his mandatory group therapy sessions.

Animal Kingdom, also single-camera, is an office comedy centered on a House-like veterinarian who loves animals but usually hates their owners. Brian Gatewood and Alex Tanaka wrote the script and are executive producing with American Work’s Scot Armstrong and Ravi Nandan.
Erstmal aufatmen, NBC ist wieder zu Sinnen gekommen und hat fast ausschließlich Single Camera Piloten bestellt. Zwar lässt sich grad bei Comedy von der Beschreibung allein praktisch gar nichts sagen, aber zumindest Animal Kingdom klingt recht vielversprechend.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 57