US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#562621
Stefan hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:Insgesamt find ich es aber cool, welche Entwicklung das Fernsehen genommen hat, dass es keine Schmach mehr ist, in einer TV Serie zu spielen. Harvey Keitel, Tim Roth, Christian Slater bekommen Serien und Jeff Goldblum kehrt auch ins TV zurück.
ja das stimmt schon - wobei es trotzdem meist leute sind, die mal A-List waren und mittlerweile doch auf die obere B-List gerutscht sind
Würde ich nicht sagen, nur Slater in den 80ern und 90ern. Harvey Keitel und Tim Roths Karriere verläuft doch seit Jahr und Tag in den gleichen Bahnen. Entweder sie sind Leading in einem Independent Film oder Supporting in einem Blockbuster, daran hat sich nichts geändert. Jeff Goldblum hat zwar in 3 mega-erfolgreichen Filmen mitgespielt, aber Jurassic Park und Independence Day lebten ja eher von Effekten und weniger von Darstellern. Mir ging es auch weniger um die Popularität, sondern die Qualität.
#562661
Hi!

so - es gibt mal wieder news zur ganzen SAG problematik:
Variety hat geschrieben: Sarah Michelle Gellar and actors unite for Screen Actors Guild (SAG) board election

Sunday 17 August 2008, by Webmaster

Tom Hanks, Alec Baldwin, Felicity Huffman, Marcia Cross, Rob Lowe and Patricia Heaton are among the thesps who have endorsed upstart SAG faction Unite for Strength, which is vying against incumbent group Membership First in the upcoming board election.

Unite for Strength is fielding 31 candidates for the 33 open slots (11 board seats plus 22 alternates) for the Hollywood division on the Screen Actors Guild’s national board of directors. Ballots will be sent out to SAG’s 120,000 members on Tuesday, with the vote tabulated on Sept. 18.

Unite for Strength’s platform centers around pushing for a merger with rival thesp union AFTRA in an effort to increase actors’ overall leverage at the negotiating table with the major studios.

Membership First, which currently dominates the Hollywood board seats, engaged in a public fight with AFTRA this summer over the primetime contract agreement AFTRA reached with the majors. SAG is in its second month without a current contract and at a negotiations stalemate with the Alliance of Motion Picture and Television Producers, which made its final offer to SAG on June 30.

In announcing its endorsements on Wednesday, Unite for Strength also included a letter penned by supporter Sally Field to the guild’s Hollywood membership that was highly critical of Membership First, which is led by SAG prexy Alan Rosenberg.

"With the most important contract negotiation in years pending, those board members — or more accurately, the overwhelming majority who call themselves ‘Membership First’ — decided to go to war with AFTRA, our sister union," Field wrote. "So here we are, negotiating on our own with diminished leverage against a united front of media conglomerates. Is this what we want for our future?"

Others giving their thumbs up to Unite for Strength include Lewis Black, Stephen Collins, Tim Daly, Jeff Daniels, Victor Garber, Sarah Michelle Gellar, Anthony LaPaglia, William H. Macy, Gary Sinise and Tony Shalhoub.
hmm.. find ich ganz interessant, dass sich da so viele namhafte schauspieler so aktiv zeigen.. aber gut, geht auch um sie.. und so mehr oder weniger ihre führung gestürtzt haben *g* bin gespannt, was da noch passieren wird
#562668
Von CSI habe ich außer der Tarantino Doppelfolge und dem Crossover mit WaT höchstens noch 2 Episoden komplett gesehen, aber beim Einstieg von Fishburne werde ich der Serie wohl eine neue Chance geben. Nicht nur, weil ich ihn als Schauspieler schätze sondern auch weil sein Dexter Light Charakter Potential hat die trockene Serie aufzumischen. Ich frag mich allerdings immer noch was der Schwachsinn mit Serienkiller DNA soll. :lol: Das mit den typischen Verhaltensweisen, die er bei sich selbst entdeckt, klingt da schon wesentlich vernünftiger.
#562683
str1keteam hat geschrieben:Von CSI habe ich außer der Tarantino Doppelfolge und dem Crossover mit WaT höchstens noch 2 Episoden komplett gesehen, aber beim Einstieg von Fishburne werde ich der Serie wohl eine neue Chance geben. Nicht nur, weil ich ihn als Schauspieler schätze sondern auch weil sein Dexter Light Charakter Potential hat die trockene Serie aufzumischen. Ich frag mich allerdings immer noch was der Schwachsinn mit Serienkiller DNA soll. :lol: Das mit den typischen Verhaltensweisen, die er bei sich selbst entdeckt, klingt da schon wesentlich vernünftiger.
Es gibt die Theorie/These, dass es ein Gen gibt, dass Menschen zu Serienkillern macht. Soweit ich weiß ist das aber eben auch nicht mehr als eine Theorie, für die es keine Beweise gibt. Die Profilerin Helen Morrison vertritt die These, ich wiederum würde dann einfach mal meine Theorie in den Raum werfen, dass die gute Frau einfach Bücher verkaufen will.
von DonnieDarko
#564270
Viktor hat geschrieben:Wonderfalls schau ich grade an.
Bin mittlerweile bei 1x09 und mehr als ein "naja geht so" fällt mir zu der Serie nicht ein.
Entweder steigert sie sich zum Ende noch hin oder eben nicht. :wink:
Die letzten Folgen konzentrieren sich sehr auf die love story und diesbezüglich wird es ein bisschen viel. Wenn dir bei 1x09 die Serie noch nicht so gefällt, dann wird sie es wohl auch nach den letzten Folgen nicht mehr.

Ich finde es btw. merkwürdig, dass ich mich in dieser Season nur auf eine einzige neue Serie (Dollhouse) freue und mir der Rest vollkommen egal ist. Normalerweise habe ich um diese Zeit 5-10 neue Serien, die ich zumindest mal antesten will. Dieses Jahr allerdings nur eine einzige. Naja, habe ich etwas mehr Zeit zur Verfügung. :o
von DonnieDarko
#564275
Poffel hat geschrieben:liegt wohl doch am streik, meinst du nicht? ich habe im moment eh keine lust... es gäbe soviel zu schauen... doch im moment schaff ich kaum mal eine folge am tag
Nö, es gibt ja schon einige neue Serien, die angekündigt wurden. Bei FRINGE, was z.B. ja auch so gehyped wird und so toll sein soll, döste ich auch während der Pilotfolge weg und werde es demnach nicht gucken. Es gibt zwar schon noch ein paar Pilot-Projekte (bei ABC), für die ich geringfügiges Interesse aufbringe, aber nicht so wie in vergangenen Jahren.
#564284
@Donnie: na ja du bist aber auch überkritisch.. das war nichtmal der Final Cut des Piloten von FRINGE und du hast die Serie schon total abgeschrieben XD
von DonnieDarko
#564296
Stefan hat geschrieben:@Donnie: na ja du bist aber auch überkritisch.. das war nichtmal der Final Cut des Piloten von FRINGE und du hast die Serie schon total abgeschrieben XD
Stimmt schon, aber ich bezweifle, dass man am Pilot so viel ändern wird. Man wird wegen der Less-Commercials-Policy von FOX ein paar Szenen hinzufügen und die Serie vielleicht hier und da in der Mitte spannender machen, aber mir hat der Pilot schon storymäßig absolut gar nicht gefallen. Auch die Charaktere nicht, obwohl ich von Anna Torv schauspielerisch positiv überrascht war. Wenn mich die Serie einfach nicht interessiert, kann ich ihr noch so viele Chancen geben, es wird trotzdem nichts draus...

...wobei "Battlestar Galactica" mich anfangs auch gar nicht interessierte und ich es dann doch mochte, allerdings mochte ich da schon viele Elemente in der Mini-Serie, während mir bei "Fringe" außer der Cinematographie (bisher) gar nichts gefällt.

Wo wir bei Pilots sind, mir fiel eben gerade noch ein, dass ich mich noch auf "Virtuality" freue, weil es sich thematisch gut anhört und sich ähnlich wie DOLLHOUSE mit Fragen der Realität/Fantasie auseinandersetzt. Also doch zwei neue Serien, auf die ich mich freue, wobei "Virtuality" ja noch keine Serie ist...
#564300
DonnieDarko hat geschrieben: Wo wir bei Pilots sind, mir fiel eben gerade noch ein, dass ich mich noch auf "Virtuality" freue, weil es sich thematisch gut anhört und sich ähnlich wie DOLLHOUSE mit Fragen der Realität/Fantasie auseinandersetzt. Also doch zwei neue Serien, auf die ich mich freue, wobei "Virtuality" ja noch keine Serie ist...
wollt grad fragen - Virtuality hat ja noch gar keine Serienorder bekommen, oder? Wird da zuerst der Pilotfilm alleine ausgestrahlt oder was?
#564331
Stefan hat geschrieben:
DonnieDarko hat geschrieben: Wo wir bei Pilots sind, mir fiel eben gerade noch ein, dass ich mich noch auf "Virtuality" freue, weil es sich thematisch gut anhört und sich ähnlich wie DOLLHOUSE mit Fragen der Realität/Fantasie auseinandersetzt. Also doch zwei neue Serien, auf die ich mich freue, wobei "Virtuality" ja noch keine Serie ist...
wollt grad fragen - Virtuality hat ja noch gar keine Serienorder bekommen, oder? Wird da zuerst der Pilotfilm alleine ausgestrahlt oder was?
Klassischer Backdoor Pilot wie bei Knight Rider auch. Kommt der Pilot an, gibt es ne Serie, guckt den keiner, eben nicht.

@Donnie
Was ist denn mit Kings, dass klingt doch auf den ersten Blick nicht übel und soll Network untypisch sein, auch keine Interesse?
#564384
Theologe hat geschrieben:@Donnie
Was ist denn mit Kings, dass klingt doch auf den ersten Blick nicht übel und soll Network untypisch sein, auch keine Interesse?
Auf Kings freue ich mich neben Dollhouse auch am meisten, nur schade, dass die Serie nicht gleich im September startet und von den völlig überrissenen Olympia-Quoten auf NBC profitieren kann.......so sehe ich quotentechnisch leider eher schwarz für die Serie, genau wie auch für das ebenfalls interessant klingende "Merlin". Wenn diese beiden Serien starten, werden die Zuschauer ihr Programm meist schon gefunden haben auf einem der anderen 4 Sendern und kaum massenweise plötzlich zu NBC wechseln.......ausser die anderen Sender wären so blöd, NBC die Chance zu geben, die Serien gegen Wiederholungen auf den anderen Networks starten zu lassen...
#564459
little_big_man hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:@Donnie
Was ist denn mit Kings, dass klingt doch auf den ersten Blick nicht übel und soll Network untypisch sein, auch keine Interesse?
Auf Kings freue ich mich neben Dollhouse auch am meisten, nur schade, dass die Serie nicht gleich im September startet und von den völlig überrissenen Olympia-Quoten auf NBC profitieren kann.......so sehe ich quotentechnisch leider eher schwarz für die Serie, genau wie auch für das ebenfalls interessant klingende "Merlin". Wenn diese beiden Serien starten, werden die Zuschauer ihr Programm meist schon gefunden haben auf einem der anderen 4 Sendern und kaum massenweise plötzlich zu NBC wechseln.......ausser die anderen Sender wären so blöd, NBC die Chance zu geben, die Serien gegen Wiederholungen auf den anderen Networks starten zu lassen...
Merlin hat NBC ja auch nur gekauft, wenn das auf NBC floppt, läuft es zumindest in England weiter. Startet Kings nicht ganz normal zur Midseason und hat die gleichen schlechten Chancen wie alle Serien?
#564654
Theologe hat geschrieben:
little_big_man hat geschrieben:Merlin hat NBC ja auch nur gekauft, wenn das auf NBC floppt, läuft es zumindest in England weiter. Startet Kings nicht ganz normal zur Midseason und hat die gleichen schlechten Chancen wie alle Serien?
Die gleichen schlechten Chancen wie alle Mid-Season-Starter ja, eben deshalb wünschte ich, dass sie bereits zu Beginn der Season starten würde, was ihr eine viel bessere Überlebenschance geben würde. Denn normalerweise überleben Mid-Season-Start-Serien die Season kaum.

(Bei Dollhouse sehe ich es etwas optimistischer dank Whedon und der starken Paarung mit dem etablierten 24...)
#564697
little_big_man hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:
little_big_man hat geschrieben:Merlin hat NBC ja auch nur gekauft, wenn das auf NBC floppt, läuft es zumindest in England weiter. Startet Kings nicht ganz normal zur Midseason und hat die gleichen schlechten Chancen wie alle Serien?
Die gleichen schlechten Chancen wie alle Mid-Season-Starter ja, eben deshalb wünschte ich, dass sie bereits zu Beginn der Season starten würde, was ihr eine viel bessere Überlebenschance geben würde. Denn normalerweise überleben Mid-Season-Start-Serien die Season kaum.

(Bei Dollhouse sehe ich es etwas optimistischer dank Whedon und der starken Paarung mit dem etablierten 24...)
Das ist natürlich die Krux des Midseasonstarts, die schon vielen Serien das Genick brach, bevor es wirklich losging. Kings sähe ich auf Grund des Konzepts aber auch in der Fall Season als gefährdet. Zumindest ist NBC ein Network, das nicht ganz so schnell absetzt, vor allem wenn es Kritikerlob gibt. Eigentlich unvorstellbar, dass Friday Night Lights in die 3. Season geht. Gemessen an den Quoten hätte man auch schon nach 13 Episoden den Stecker ziehen können.
von DonnieDarko
#565840
ABC bestellte ein paar neue Pilots, die sich für mich zwar nicht sonderlich interessant anhören, aber um wirklich zu urteilen, ob für mich da was dabei ist, warte ich die Trailer ab.
ABC picks up three dramas, two comedies

UPDATED: ABC is ramping up its police procedural ranks with two new cop dramas planned for midseason.

The network picked up ABC Studios' "Castle” (starring Nathan Fillion as a horror novelist who helps the NYPD solve crimes) and Sony TV's "The Unusuals” (an ensemble dramedy set in a New York police precinct co-starring Amber Tamblyn) for series orders on Monday in addition to three other shows.

Along with the fall series "Life on Mars," the drama pickups give ABC some procedural guns for next season. Though the network has plenty of medical and legal shows, ABC has lacked a reliable stable from the police genre to call its own since “NYPD Blue” went off the air in 2005.

ABC also picked up Rob Thomas' "Cupid" (a one-hour reinvention of Thomas’ 1998 romantic comedy starring Bobby Cannavale) and a pair of half-hour single camera comedies -- 20th’s Victor Fresco laugher "Better Off Ted" (office comedy starring Jay Harrington as a moral guy trying to do right in an amoral world) as well as ABC Studios/DreamWorks’s comedy "Single With Parents" (Alyssa Milano who juggles her dysfunctional family, friends and boss) by ”How I Met Your Mother” producer Kristin Newman.

Because of the WGA-strike delays, the episodes were seen about six months after they were greenlit as pilots.

"It was worth taking the time to go through the pilot process to really do it right," said Steve McPherson, ABC's entertainment president. "We're excited about these series and feel they're perfect additions to our dominant core slate of shows."

Still no word on the fate of ABC's other limbo projects such as "Captain Cook's Extraordinary Atlas," Alicia Silverstone's "Bad Mother's Handbook" and Damon Wayan's "Never Better," but sources indicate the above series orders are all that's receiving a greenlight at the moment.

"These are the initial pick-ups, but there are a number of other pilots we feel will also get the go ahead in some form moving forward," McPherson said.

Source

Hier noch ein paar Bilder und worum es in den Serien geht:
Castle
Bild
Cross a mystery novelist with a rock star and you would get Nick Castle. He's got Jagger's swagger and James Bond's way with the ladies. Although the handsome writer seems to have everything—fame, fans, and females—he's grown weary of it all. In fact, he's just killed off the legendary character who's sold millions of books for him. But when a real-world copycat murderer starts staging murder scenes from Nick's novels and NYPD Detective Beckett asks him for help, Nick feels the old blood pumping in his veins again. Is it the thrill of the chase—or the fact that Beckett is a strikingly beautiful woman?

When Nick's freewheeler detective style clashes with Beckett's conservative approach, the sparks certainly fly—leading to both danger and a hint of romance. Keeping him grounded are his washed-up Broadway diva mother and his quick-witted teenage daughter; his poker playing buddies James Patterson, Sue Grafton, and Stephen King; and his long-suffering ex-wife Gina, who also happens to be his editor.

From producer Armyan Bernstein (Spy Game, The Guardian, Children of Men) comes a comedic crime procedural centered around smooth yet self-effacing literary phenomenon Nick Castle. If it was a book, you wouldn't be able to put it down.

Starring | Molly Quinn | Susan Sullivan | Monet Mazur | Nathan Fillion
Stana Katic | Ruben Santiago-Hudson | Jon Huertas | Colby French
The Unusuals
Bild

As a cop, it helps to have a twisted sense of humor—because every moment could be your last. Just ask Casey Shraeger. She started her day as an NYPD vice detective posing as a Lincoln Tunnel hooker before unexpectedly being transferred to the homicide division. Casey quickly realizes that not only does everyone in her new department have a distinct sense of humor but everyone also has their own dirty little secret…

Sgt. Brown is lusting after Detective Beaumont. Detective Delahoy is nursing a brain tumor and trying to die a noble death in the line of duty. His partner Detective Banks just turned 52 and fears that, like his father, he won't make it to 53. Detective Cole is deeply religious but has a shady past. And although Casey's new partner, Detective Walsh, appears to be clean, while investigating the murder of his former partner, Casey uncovers evidence that suggests that even Walsh may have a secret or two.

Casey has a secret of her own. She grew up wealthy and privileged in New York high society and became a cop because she saw first hand how money can buy justice. As she learns from the precinct's mysterious and seldom-seen Lt. Little, Casey was brought to the homicide division because she's one of the few honest cops in the district. And with her help, Lt. Little plans to start cleaning house.

Equal parts NYPD Blue and The Office, The Unusuals is a unique comedic procedural whose realistic setting makes the frequent laughs that much more outrageous. Writer Noah Hawley (a producer on Bones) confidently takes the police procedural into fresh, uncharted waters. Stephen Hopkins (24, Californication) directs.

Starring | Joshua Close | Harold Perrineau | Monique Gabriela Curnen | Terry Kinney
Amber Tamblyn | Jeremy Renner | Adam Goldberg | Kai Lennox
Cupid
Bild
Top, L to R: Bobby Cannavale | Sarah Paulson
Bottom, L to R: Camille Guaty | Rick Gomez

Like any big city, New York has its share of characters. But the newest one isn't like the rest. For starters, his goal in life is to help people fall in love, which isn't such a bad thing. But he says he must create 100 happily-ever-afters in order to return to his home—Mount Olympus. Because he's Cupid, the ancient Roman god of love. Duh. He claims being punished by the other Gods for the modern world's sorry state of love, and was sent to Earth without his famed bow and arrow, to rediscover what really makes love work.

As fate would have it, Cupid, sometimes known as Trevor Hale, is under the care of famous psychologist and self-help author Dr. Claire Allen. Even though Claire disagrees with Trevor's methods, she can't argue with the sentiment, since she too is dedicated to helping lonely hearts find their soul mates. But these two experts in love couldn't be more different: he believes love blooms fast and carnal and passionate, while she thinks it grows slowly, moderately and sensibly. While he busies himself making matches, she endeavors to figure out who Trevor really is. Is he a man who's losing his mind after the loss of his one true love? Is he really crazy? Or (gulp) is he really Cupid?

From writer-creator Rob Thomas (Veronica Mars) comes a re-imagining of his 1998 cult favorite series of the same name. Bobby Cannavale stars in this romantic-comedy procedural that will match up a new loving couple each week, though romance may not always bloom quite where we expect it to. This warm, witty series is a charming reminder that even though true love may be madness… it's the only thing keeping us sane.
Better Of Ted
Bild
Starring | Andrea Anders | Jay Harrington | Portia de Rossi | Jonathan Slavin | Malcolm Barrett

For the team at Veridian Technologies, no achievement is too far-fetched. Need a suicidal turkey? Done. Need a metal that's as hard as steel, but bounces – and is edible? Done and done.

The head of the research and development department, Ted Crisp loves his job. He loves everything about it. He loves his super human boss, Veronica. He loves his colleagues, Lem, Phil and Linda. Especially Linda. But most of all, he loves what they do. Straddling the threshold between science and imagination, the R & D crew consistently turn the ridiculously impossible into the hilariously plausible.

The only problem with Ted's job is that ethics are not a part of company policy. As Ted says, "Work's not a question of right or wrong. It's only about success or failure." Luckily Ted has his precocious daughter, Rose to set him straight. But what happens when you start to take a closer look at your seemingly perfect job? Why is the company trying to cryogenically freeze one of Ted's scientists? What's with the new itchy chairs? Who's been stealing all of the creamer?

The new comedy from Emmy-Award nominated writer/producer, Victor Fresco (Mad About You, My Name is Earl) proves that it's not easy being a single father and a middle manager, but somebody's got to do it. After all, what would the world be without exploding pumpkins?
Single With Parents
Bild
Starring | Eric Winter | Meagan Fay | Beau Bridges | Alyssa Milano | Annie Potts | Amanda Detmer

Meet Louisa. We'll call her Lou. This wistful mid-30's gal is thrilled that her divorced parents are leading exciting lives apart – really she is. Except both of them rely on Lou way too much: Dad needs her as a surrogate parent, and Mom counts on her 24/7 as a shrink and confidante. Hoping to finally live a full life all her own, Lou asks the universe for three teeny-tiny favors: A perfect wife for her dad. A perfect best friend for her mom. And the perfect guy for her. As the saying goes, be careful what you wish for…

Before she knows it, she finds herself at Dad's house meeting Nancy, a sweet and generous aquarium tour guide who's soon to become Lou's new stepmom. Although Dad's crazy about Nancy, his two younger kids (Lou's half-siblings) can't stand her. Strike one. Meanwhile, Lou does meet Mr. Right, a hunky and sensitive Matthew McConaughey type who likes her, too, but he turns out to be Nancy's son, and Lou's own brother-to-be! Strike two. Finally, Lou's well-meaning mom announces she's finally found the companion she's been looking for all her life – Lou herself! Strike three? Perhaps, but it never hurts to have a mom on the scene…

Writer-producer Kristin Newman (That 70's Show, How I Met Your Mother) digs deep into her own history – and heart – to bring forth this wise, warm, witty half-hour. Alyssa Milano (Charmed, Who's the Boss) stars as the sweet, slightly-off, center of this family that's way too closely knit. From DreamWorks Television (Undeclared, Freaks and Geeks) comes a fast-paced comedy that has you rooting for Lou to find her way.
Nicht bestellt sind bisher u.a.:

Captain Cook's Extraordinary Atlas

Bild
Janel Maloney | Patrick Breen
Jodelle Ferland | Nathan Gamble

For years it has been rumored that one of the greatest adventurers in history, Captain James Cook documented only a portion of his amazing voyages in the diary he presented to King George VI, secreting his most wondrous discoveries away in a second extraordinary atlas. This legendary atlas is said to have documented a fantastical world of adventure and magic that exists right beside our own. This elusive book has allegedly been passed down from one navigator to the next for centuries... finally finding its way into the hands of our heroine Gwen Mallory at the beginning of our pilot. But unlike the famed adventurers that have preceded her, our heroine is only 13-years-old.

This daring, unprecedented fantasy drama combines the action and humor of the Harry Potter movies with the mystical frights of Pan's Labyrinth. With its humor, suspense and sophistication, this fantasy adventure has a strong adult appeal, while also being an accessible family-friendly show.

Quirky Gwen Mallory isn't like most 13-year-old girls: she yearns for something more in life. And after she finds Captain Cook's Extraordinary Atlas, she is certainly going to get what she wished for. The Atlas will lead Gwen on many adventures, to a variety of strange lands—some wonderful, some terrifying. Thankfully, she doesn't always have to go alone. Her only real comrade in arms turns out to be an Indiana Jonesish rogue named Bishop, who has grudgingly vowed to help Gwen stay out of trouble—both in this world and the other one. But keeping her adventures a secret from her family may prove harder than anticipated as deep mysteries surrounding her roots and her future open up before her.

Legions of fans both old and young will tune in each week to join Gwen on another journey of discovery into unknown realms… as one more glowing page turns in Captain Cook's Extraordinary Atlas.
Good Behavior
Bild
Stephanie Lemelin | Mae Whitman | Patrick J. Adams | Catherine O'Hara | Gary Cole

Like any other middle-aged Las Vegas mom, Jackie West just wants the best for her teen and adult kids. But lately, things have taken a downward turn. Having her husband go to prison for running a chop shop was bad. Watching her kids turn to criminal acts was worse. But when a family friend gets killed trying to escape the police, Jackie puts her foot down. Rather than gamble with crime, this Sin City mom decides to bankroll a sure thing: the straight life.

Of course, getting her kids on board won't be easy. Van's ripped off so many rides he can jack a car in his sleep. Tawny's gorgeous enough to get herself in trouble, and clever enough to escape—sometimes. And sharp young Roxy just skipped six weeks of school by blackmailing the principal. Only Haden seems to value the law, and that's probably because he's a lawyer. But even he is not above being tempted to fall into bad old habits. And although Jackie's too old to squeeze into a cocktail waitress miniskirt, she's still determined to keep her family on the right track—even if it means bending the rules.

Veronica Mars writer-creator Rob Thomas once again rewrites the rules of television genres with an edgy, soapy drama—one in which a different kind of family trying to live an honest life keeps getting pulled into the same old risky mischief. But, as Jackie West believes, even the Las Vegas strip can be a straight and narrow path—if you play your cards right.
Prince Of Motorcity
Bild
Morris Chestnut | John Carroll Lynch | Sharon Lawrence | Piper Perabo | Aidan Quinn
Andie MacDowell Rutger Hauer | Warren Christie | Benny Ciaramello | Aunjanue Ellis

To be an auto tycoon… or not to be? That's the problem plaguing philosophy lecturer Jamie Hamilton. His father, the legendary James Hamilton III of Hamilton Motor Works, was just killed in a mysterious accident. And when Jamie returns home for the funeral, he's shocked to discover that his father left him… everything. The factory. The assets. Detroit's fourth-biggest auto plant. All the power and wealth he can imagine. But Jamie's not sure if he wants it.

Because the situation back home has gotten strange indeed. Company CFO and family friend Paul Riley is outraged that he wasn't given the keys to the kingdom. Jamie's unfinished romance with Riley's spunky daughter Meg is heating up again. And Jamie's mom and his Uncle Charlie seem to be consoling one another in much too cozy a fashion—do they know more about James' death than they're letting on?

But all this pales in comparison to the eerie goings-on around the plant. Jamie's being haunted by a song… a moody Elvis song that was his father's favorite. He's getting mysterious, meaningful messages from complete strangers. At a dinner party, he chats with an empty seat next to him—which chats back. Finally, a ghost that could only be his father tells Jamie in a croaking voice: "I want revenge."

An epic, Gothic, family melodrama with overtones of Hamlet, The Prince of Motor City injects corporate and familial intrigue with supernatural suspense. Produced by actor Hamish Linklater of The New Adventures of Old Christine, this riveting drama tells the story of a modern-day monarch with method in his madness… and vengeance in his heart.
Bad Mother's Handbook
Bild
Alia Shawkat | Alicia Silverstone | Megan Mullally
Dorrian Missick | Horatio Sanz

Having a kid while you're a teenager is never easy. The upside is, you're that much closer to your child's age and are bound to have lots in common. The downside: you can't tell your daughter not to start a family as a teenager, because that's just what you did…

Meet Nan, Mary, and Charlotte: grandma, mother, and daughter, ages 48, 32, and 16. Do the math and you'll see Nan had Mary at 16. And Mary had Charlotte at the same age. And if history repeats (as it always seems to), Charlotte's about to follow suit – which means that Mom and Grandma have their work cut out for them. Happily, they all live together in one happy, hectic household, which means they can keep an eye on one another.

And there's a lot to look out for. Nan has had a glorious career as a Hollywood performer… if you define glorious as being an extra on one of the biggest movies ever. And even though Mary knows she's not really the big movie star's secret daughter, she can't help but wonder: what if she is? Mary's peers are a bunch of lackadaisical teachers and the self-important Principal Stoller, to whom she may be a little too attracted. Young Charlotte is the only sensible one in the household, which comes in handy as she's trying to stave off the amourous attentions of her classmate Paul: "he says he loves me, but would he give me his kidney?" Matt, Charlotte's father and Mary's boyfriend (for about 20 minutes) is also on the scene. After offering kind words and friendly advice to Charlotte, he likes to celebrate by doing doughnuts in the parking lot.

Alicia Silverstone (Clueless feature film, Batman and Robin), Alia Shawkat (Arrested Development), and Megan Mullally (Will and Grace) star in this wry, wistful, single-camera comedy. Writer/producers Jennifer Konner and Alexandra Rushfield (Help Me Help You and Undeclared), executive producer Stu Bloomberg (Life As We Know It) and the Emmy® Award-winning director of the Ugly Betty pilot Richard Schickel, demonstrate exactly how crazy life can be when you have to play mother and daughter at the very same time. You'll see just how much three generations of women can learn from one another – if they don't kill each other in the process.
#565892
Hmmm...Also die Nathan Fillion Serie klingt mal total lahm, da ist man weitaus besseres von ihm gewohnt....
Ja und das andre spricht nen Serienfreak sowieso nicht an.
#565902
Ich dachte Captain Cook wäre schon fest für diese Midseason bestellt? Hoffentlich wird das noch was. Eine der vielversprechendsten Ideen dieser Season und die junge Hauptdarstellerin hat mich in Terry Gilliams ansonsten enttäuschendem Tideland beeindruckt.

Von den bestellten Serien habe ich vom Konzept her nur bei der Cop-Dramedy mit Joan of Arcadia ein gutes Gefühl.
Das Fillion Crime Procedural-Vehikel könnte funktionieren, wenn man sich auf Fillions Stärken (Ironie) konzentriert. Lustig wäre es, wenn sich sein "Poker-Buddy" Stephen King in einer wiederkehrenden Gastrolle selbst spielen würde.

Bei Cupid konnte ich schon mit dem Original nichts anfangen und das hatte Jeremy Piven. Rob Thomas andere Serie "Good Behavior" hat von der Ausgangssituation großes Potential, aber das britische Remake des australischen Originals war furchtbar.
Prince of Motorcity hat einen erstaunlich namhaften Cast, aber das hört sich fast nach ner überfrachteten Edelsoap a la Cane an.
Bei den Comedies muss man die Pilotfolge abwarten.
#566080
str1keteam hat geschrieben: Von den bestellten Serien habe ich vom Konzept her nur bei der Cop-Dramedy mit Joan of Arcadia ein gutes Gefühl.
Das Fillion Crime Procedural-Vehikel könnte funktionieren, wenn man sich auf Fillions Stärken (Ironie) konzentriert. Lustig wäre es, wenn sich sein "Poker-Buddy" Stephen King in einer wiederkehrenden Gastrolle selbst spielen würde.
Ich glaube auch, dass das klappen könnte. Dass er etwas mehr Mainstream machen muss als bei Firefly oder Drive, sonst bekommt der nie einen festen Job.
Bei Cupid konnte ich schon mit dem Original nichts anfangen und das hatte Jeremy Piven.
Damit konnte ich auch nichts anfangen, obwohl ich Piven liebe und Paula Marshall schätze und ich die Serie mögen wollte.
#566200
str1keteam hat geschrieben:Von den bestellten Serien habe ich vom Konzept her nur bei der Cop-Dramedy mit Joan of Arcadia ein gutes Gefühl.
Mich beunruhigt ja folgende Beschreibung etwas.
Equal parts NYPD Blue and The Office
:lol: Ansonsten ist das aber auch eine der wenigen Serien der kommenden Season, die ich interessant finde. Wegen der "Oz"-Leute und der "Rescue Me"-Produzenten. Dachte aber, die wär schon längst aufgenommen :oops: Wenn das so spät erst bekannt wurde, kommt die dann erst in der Midseason oder noch später?
von DonnieDarko
#566282
traeubchenwerfer hat geschrieben:
Equal parts NYPD Blue and The Office
:lol: Ansonsten ist das aber auch eine der wenigen Serien der kommenden Season, die ich interessant finde. Wegen der "Oz"-Leute und der "Rescue Me"-Produzenten. Dachte aber, die wär schon längst aufgenommen :oops: Wenn das so spät erst bekannt wurde, kommt die dann erst in der Midseason oder noch später?
Yes, indeed. Die Show wird wie alle anderen neuen ABC-Serien erst zur Midseason starten, es sei denn irgendetwas von den letztjährigen Serien floppt hart und sie brauchen früher einen Lückenfüller. Aber selbst dann ist es unwahrscheinlich, dass sie die Serie vor der Midseason ins Line-Up quetschen.

"Prince Of Motorcity" und "Captain Cook's Extraordinary Atlas" sind im Übrigen wohl nicht noch als Serien bestellt worden, weil man sich die Pilotfolgen noch nicht angesehen hat. "Good Behavior" dagegen schon, aber soll wohl trotzdem noch Chancen haben. Möglich ist, dass man auch mehrere Projekte eher für die 2009/2010-Season bestellt...
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 170