US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#1246227
little_big_man hat geschrieben:
USA Picks Up Comedy Series ‘Sirens’ And ‘Playing House’, Orders Half-Hour Pilot

http://www.deadline.com/2013/05/usa-pic ... our-pilot/
Ist das jetzt gut oder schlecht für Happy Endings? :wink:
Letzte News-Meldung von Deadline diesbzgl.:
Talks between USA and leading Happy Endings producer Sony TV continue. At this point, I hear a pickup appears unlikely but the network is carefully exploring the opportunity to migrate a show with some success on broadcast TV and a dedicated fan base the way ABC’s Cougar Town moved to TBS.
#1246241
Aufnahmen zähle ich mal mit wenn was gutes zur selben Uhrzeit läuft

Montag:
CBS: HIMYM<3 / We are Man / 2BG / Mom / Hostages
FOX: Sleepy Hollow (aufnhemen)
Dienstag:
ABC: Marvel's Agent SHIELD
Mittwoch:
CW: Arrow / Tomorrow People
ABC: Modern Family (aufnehmen)
Donnerstag:
ABC: Greys / Scandal
CBS: TBBT / Millers / Carzy Ones / 2aahm (aufnemen)
Freitag, Samstag & Sonntag:
Gar nichts!

Zur Midseason:
FOX: Almost Human / Following
NBC: Belive / Crisis
#1246243
besucher hat geschrieben:Aufnahmen zähle ich mal mit wenn was gutes zur selben Uhrzeit läuft
So funktioniert das Spiel aber nicht^^

Wenn was parallel läuft, musst du dich für eins entscheiden. Und auf Slots wo nur Grütze kommt, musst du halt das kleinere Übel wählen :lol:
#1246249
logan99 hat geschrieben:So funktioniert das Spiel aber nicht^^
grr :DD

Montag:
CBS: HIMYM<3 / 2BG / Mom / Hostages
Dienstag:
ABC: Marvel's Agent SHIELD
Mittwoch:
CW: Arrow
ABC: Modern Family
Donnerstag:
ABC: Greys / Scandal
CBS: TBBT
Freitag, Samstag & Sonntag:
Gar nichts!

NBC & FOX haben total verschissen... Blacklist vs Hostages vs Sleepy Holow.. ganz klar Hostages!
#1246251
smalltown hat geschrieben:Ist "Almost Human" eigentlich die amerikanische Adaption von "Real Human"?
Finde es immer wieder erstaunlich wie viele Projekte J.J. Abrams gleichzeitig am laufen hat.
Wieso? Wenn J. J. Abrams Produzent ist, heißt das in der Regel nichts anderes als dass Bad Robot produziert. Und das ist ein mittlerweile ordentlich gewachsenes Studio, das sicherlich genügend Mitarbeiter hat, um dutzende Projekte gleichzeitig zu stemmen.
#1246252
@Slayer
Ich habe mir mal die Mühe gemacht eine Liste von wichtigen The Mentalist-Episoden aufzuzählen und komme dann immer noch auf ca. 45 Eps. Das Problem ist ein wenig, dass ab und zu in einer 08/15 Folge am Ende was passieren kann, das dann doch wichtig ist und mit Gedächtnis und Wiki kommt stößt man irgendwann auch an seine Grenzen.
Die Liste könnte man aber auch noch kürzen, weil nicht jede der Episoden etwas mit roten Faden zu tun hat, aber Figuren auftauchen, die eine gewisse Bedeutung haben und deren eigentlicher Arc zwar nichts mit dem Mainarc zu tun haben, aber deren Arc sich entweder damit überschneidet oder damit endet.
#1246256
McKing hat geschrieben:Richtig. The Mentalist müsste man schon komplett durchschneiden, um auf weniger als 30 Folgen zu kommen.
Ich komme auf gut 10 wiederkehrende Figuren und Gaststars, die man gesehen haben muss und von denen man eben auch mehr als 1 Folge kennen muss, selbst wenn die meisten ihrer Folgen nichts mit Red John zu tun haben.
#1246264
besucher hat geschrieben:Ist "Mentalist" nicht sowas wie CSI oder NCIS ?

Ich habe das nie Angefangen da ich dachte das das so ein 0815 Krimi ist, aber was ihr so schr. hört sich nicht so an..
Genau darum geht es in der Diskussion. Die Serie ist ein 08/15 Krimi, aber im Wust der 120 Episoden findet sich eben auch ein roter Faden um einen Serienkiller. Das und die starke Hauptfigur lassen bringen mich dazu seit 5 Jahren eine Show zu verfolgen, die ich seit gut 3 Jahren meistens unter einem kleinen inneren Widerstand schaue.

Hier mein Sophie's Choice, in Klammern die Härtefälle und in rot die aufgezwungenen Shows.
Mo: How I Met Your Mother / We Are Men --- Sleepy Hollow --- The Blacklist
Di: Marvel's Agents Of SHIELD --- New Girl / The Mindy Project --- Chicago Fire (Person Of Interest)
Mi: Revolution --- SVU (Modern Family) --- Ironside
Do: Parks And Rec / Welcome To The Family --- Grey's Anatomy (The Michael J. Fox Show) --- Parenthood (Scandal)
Fr: Bones --- Raising Hope / Enlisted --- Dracula
So: 60 Minutes --- The Simpsons / Bob's Burgers --- The Good Wife --- The Mentalist
Zuletzt geändert von Theologe am Do 16. Mai 2013, 18:35, insgesamt 3-mal geändert.
#1246266
So, dann möchte ich hier mal meinen vorläufigen Herbst-Programmplan präsentieren:

Mon
20:00 : Hart of Dixie (The CW) - Filler
21:00 : Sleepy Hollow (FOX)
22:00 : Hostages (CBS)

Tue
20:00 : Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. (ABC)
21:00 : New Girl (FOX)
21:30 : Trophy Wife (ABC)
22:00 : Lucky 7 (ABC)

Wed
20:00 : Arrow (The CW)
21:00 : Tomorrow People (The CW)
22:00 : Nashville (ABC)

Thu
20:00 : The Big Bang Theory (CBS)
20:30 : Welcome to the Family (NBC) - Filler
21:00 : The Crazy Ones (CBS) - Filler
21:30 : The Michael J. Fox Show (NBC)
22:00 : Scandal (ABC)

Fri
20:00 : The Carrie Diaries (The CW) - Filler
21:00 : Grimm (NBC) - Filler
22:00 : Dracula (NBC)

Sun
20:00 : Amazing Race (CBS)
21:00 : Revenge (ABC) - Filler
22:00 : Betrayal (ABC)

Ähnlich wie letzte Season, musste ich einige recht schwere Entscheidungen, Kompromisse bzw. Zwangsnennungen eingehen, um ein Schedule erstellen zu können.

Am Montag war es schwer zw. Hostages (CBS) und The Blacklist (NBC) zu entscheiden - da ersteres aber eher Richtung Serial geht, bekommt es den Vorzug.
Brooklyn Nine-Nine hätte ich Dienstag auch gern gesehen, aber das läuft leider parallel zu S.H.I.E.L.D. - wenn das vielen US-Zuschauern auch so geht, dann ist die Serie leider ruckzuck tot.
Das ich Donnerstags in der Primetime komplett auf Comedy setze ist wohl auch ein Novum, aber da läuft halt im Gegenprogramm auch nichts, was ich unbedingt sehen müsste.
Freitag schaut richtig übel aus und Sonntag reizt mich eigentl. auch nur mein Amazing Race^^

Komme auf folgende Verteilung:

6,5h ABC
4h The CW
3h NBC
3h CBS
1,5h FOX

Im Vergleich zum Vorjahr, bleibt ABC etwa auf dem gleichen Stand und damit die Nr.1. Am meisten abgebaut hat FOX (letzte Season 5h) und rutscht vom 2. auf den letzten Platz ab.

Die Mid-Season kann nur besser werden :D
#1246270
Hier mein Schedule, wenn ich in der gesamten Primetime genau eine Serie sehen müsste:

How I Met Your Mother
We Are Men
Sleepy Hollow
Hostages

Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D.
New Girl
The Mindy Project
Chicago Fire

Survivor
The Tomorrow People
Nashville

Parks and Recreation
Welcome to the Family
Grey's Anatomy
Scandal

The Carrie Diaries :roll:
Raising Hope
Enlisted
Dracula

60 Minutes
Once Upon a Time
The Good Wife
Betrayal

Natürlich sind da viele Härtefälle dabei (Modern Family, Brooklyn Nine-Nine, ...) aber so geht es ja wohl allen... :wink:

@Theologe: Crisis und The Following laufen nicht im Herbst du Betrüger... :P
#1246273
logan99 hat geschrieben:Am Montag war es schwer zw. Hostages (CBS) und The Blacklist (NBC) zu entscheiden - da ersteres aber eher Richtung Serial geht, bekommt es den Vorzug.
Ich fand den Trailer von "Blacklist" toll, einer der besten! Ich hätte wahrscheinlich trotzdem reingeschaut auch wenn es ein produceal ist! CBS hat aber im gegen Programm ein viel versprechendes serial... Schlecht für NBC!
Theologe hat geschrieben:So: 60 Minutes --- The Simpsons / Bob's Burgers --- The Good Wife --- Crisis
little_big_man hat geschrieben:@Theologe: Crisis läuft nicht im Herbst du Betrüger...
Crisis ist mit Blacklist das beste von NBC, wieso man das in die midseason schickt, äußerst fraglich! Das selbe mit FOX' The Following ... :S
#1246275
besucher hat geschrieben: Ich fand den Trailer von "Blacklist" toll, einer der besten! Ich hätte wahrscheinlich trotzdem reingeschaut auch wenn es ein produceal ist! CBS hat aber im gegen Programm ein viel versprechendes serial... Schlecht für NBC!
Reinschaun werde ich auch, aber wenn ichs live schauen müsste, würde die Wahl halt auf Hostages fallen...
#1246277
Mon
20:00 : How I Met Your Mother (CBS)
20:30 : We Are Men (CBS)
21:00 : Sleepy Hollow (FOX)
22:00 : The Blacklist (NBC) (Gleich 4 Serien auf einem Slot, die ich alle verfolgen werde. ^^)

Tue
20:00 : Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. (ABC)
21:00 : New Girl (FOX)
21:30 : The Mindy Project (FOX)
22:00 : Person of Interest (CBS) (ich konnte mich hier kaum entscheiden. Chicago Fire ist für mich genauso gut)

Wed
20:00 : Survivor: Blood vs. Water (CBS)
21:00 : Tomorrow People (The CW) (Aber nur weil Super Fun Night absolut nicht geht. Jede andere halbwegs gute Comedy hätte Modern Family geholfen hier auf den Platz zu kommen)
22:00 : Nashville (ABC) filler

Thu
20:00 : The Vampire Diaries (The CW)
21:00 : The Crazy Ones (CBS) filler
21:30 : The Michael J. Fox Show (NBC)
22:00 : Elementary (CBS)

Fri
20:00 : The Carrie Diaries (The CW) - Filler
21:00 : Shark Tank (ABC)
22:00 : Dracula (NBC) filler

Sun
20:00 : The Simpsons (FOX)
20:30 : Bob's Burgers (FOX)
21:00 : The Good Wife (CBS)
22:00 : The Mentalist (CBS)

Komme auf folgende Verteilung:

3h ABC
3h The CW
2,5h NBC
6,5h CBS
3h FOX

Sehr interessant zu sehn, dass ich nicht nur viel CBS schau, sondern auch genau die Serien auf den Sendeplätzen anderen Serien vorziehe.

EDIT: danke an den user "besucher"
Zuletzt geändert von McKing am Do 16. Mai 2013, 19:01, insgesamt 2-mal geändert.
#1246287
Mon
20:00 : How I Met Your Mother (CBS)
20:30 : We Are Men (CBS)
21:00 : Sleepy Hollow (FOX)
22:00 : Hostages (CBS)
Tue
20:00 : Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. (ABC)
21:00 : New Girl (FOX)
21:30 : Trophy Wife (ABC)
22:00 : Chicago Fire (NBC)

Wed
20:00 : The Middle/ Back in The Game (ABC)
21:00 : Tomorrow People (The CW)
22:00 : Iron Side (NBC)

Thu
20:00 : Parks and Recreation/ Welcome To The Family (NBC)
21:00 : Sean Saves the World/ The Michael J. Fox Show (NBC)
22:00 : Elementary (CBS)

Fri
20:00 : Last Man Standing/Neighbors urks) (ABC)
21:00 : Grimm (NBC)
22:00 : Dracula (NBC)

Sun
20:00 : Once Upon a Time (ABC)
21:00 : The Good Wife (CBS)
22:00 : Betrayel (ABC)

Komme auf folgende Verteilung:

5,5h ABC
1h The CW
6h NBC
4h CBS
1,5h FOX

Hätte echt gedacht NBC wäre stärker in Führung. ABC ist zwar knapp dran, aber hauptsächlich Füllmaterial, genauso wie CBS.
#1246295
Mon
20:00 : How I Met Your Mother (CBS)
20:30 : We Are Men (CBS)
21:00 : Sleepy Hollow (FOX)
22:00 : Hostages (CBS)
Tue
20:00 : Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D. (ABC)
21:00 : New Girl (FOX)
21:30 : Trophy Wife (ABC)
22:00 : Person of Interest (CBS)

Wed
20:00 : Arrow (The CW)
21:00 : Modern Family (ABC)
21:30 : Super Fun Nigh (ABC)
22:00 : Ironside (NBC)

Thu
20:00 : The Big Bang Theory (CBS)
20:30 : The Millers (CBS)
21:00 : Sean Saves the World (NBC)
21.30 : The Michael J. Fox Show (NBC)
22:00 : Scandal (ABC)

Fri
20:00 : Last Man Standing (ABC)
20:30 : The Neighbors (ABC)
21:00 : Grimm (NBC)
22:00 : Dracula (NBC)

Sun
20:00 : Once Upon a Time (ABC)
21:00 : The Good Wife (CBS)
22:00 : Betrayal (ABC)

Komme auf folgende Verteilung:

6,5h ABC
1h The CW
4h NBC
5h CBS
1,5h FOX
#1246297
Mon
20:00 : How I Met Your Mother (CBS)
20:30 : We Are Men (CBS)
21:00 : Sleepy Hollow (FOX)
22:00 : Hostages (CBS)

Tue
20:00 : Dads/Brooklyn Nine-Nine (FOX, Gegen Dads würde SHIELD klar gewinnen, aber bei Brooklyn bin ich mir Stand jetzt deutlich sicherer, dass ich die komplette Staffel schauen werde.)
21:00 : New Girl (FOX)
21:30 : The Mindy Project (FOX)
22:00 : Person of Interest (CBS) (Wahrscheinlichkeit höher, dass ich das je weiterschaue höher als bei CF)

Wed
20:00 : Revolution (NBC) (um die ABC-Comedies wäre es allerdings schade)
21:00 : Modern Family/Super Fun Night (ABC)
22:00 : Ironside (NBC) filler

Thu
20:00 : Parks/ Welcome to the Family (NBC, Parks killt Once II)
21:00 : The Crazy Ones (CBS)
21:30 : The Michael J. Fox Show (NBC)
22:00 : Parenthood (NBC) filler

Fri
20:00 : Last Man Standing/ The Neighbors - (ABC) Filler
21:00 : Raising Hope (FOX)
21:30 : Enlisted (FOX)
22:00 : Dracula (NBC)

Sun
20:00 : The Simpsons (FOX)
20:30 : Bob's Burgers (FOX)
21:00 : Family Guy (FOX)
21:30 : American Dad (FOX)
22:00 : The Mentalist (CBS) (filler)

FOX: 6 Stunden
CBS: 4,5 Stunden, 2 davon erzwungen als kleinstes Übel
NBC: 4,5 Stunden, 1 davon erzwungen als kleinstes Übel
ABC: 2 Stunden, 1 davon erzwungen als kleinstes Übel, 2 Stunden knapp unterlegen
CW: -



USA-Shows in Entwicklung:
THE ARRANGEMENT (Pilot Under Consideration): From Numb3rs creators Cheryl Heuton and Nicolas Falacci, this one-hour drama pilot is inspired by a short story from the Elmore Leonard anthology, When The Women Come Out To Dance. The Arrangement tells the story of Lourdes Nieves (Stephanie Sigman, Miss Bala), a Columbian woman who trades her tragic and mysterious past for a fresh start in Miami by entering into a marriage with Billy Whitley (Bryan Greenberg, How to Make It In America), a well-meaning and ambitious politician. In a union of political expediency, Lourdes and Billy manage a delicate dance of romance and clear-eyed pragmatism as she leverages her experience and contacts to help her husband battle the blood sport that is local Florida politics. From Universal Cable Productions and executive producers Liman and David Bartis of Hypnotic (Suits, Covert Affairs), the pilot also stars Amanda Schull and Manolo Cardona.

STORY: TV Upfronts: 7 Takeaways From the CBS Presentation

THE EDGE: From Universal Cable Productions and Executive Producer John Legend’s Get Lifted Film Co. (Get Lifted), The Edge, written and executive produced by Adam Hoff and Justin Herber, is a thriller that explores one idealistic man’s journey after he leaves an NGO to join the world’s top venture capital firm. Jeff Cross believes he landed his dream job working with an elite team of progressive thinking investors who fund socially conscious projects to better the planet. As he rises through the ranks, he discovers a morally bankrupt workplace that perpetuates shadowy agendas to control governments, industries and global leaders to fill the firm’s coffers. If he goes up against this financial goliath, Jeff risks his soul and the lives of those closest to him. Mike Jackson and Ty Stiklorius of Get Lifted Film Co. also executive produce.

COMPLICATIONS: The story of an ER doctor whose life changes after he is involved in a gang shooting where he is forced to explore how active a doctor can be in treating the cause of his patients' medical problems. From Fox TV Studios, Complications is written and executive produced by Burn Notice creator Nix.

BANK: After an unconventional act of heroism gives her the opportunity to choose her next assignment, a young FBI agent surprises everyone by choosing the bank crimes division in Los Angeles. The city of LA is the epicenter of bank robberies in the U.S. with three to six banks robbed every day, representing 30 percent of all bank robberies in the country. It takes a special kind of person to confront such an unrelenting tide of crime, leaving her peers suspicious of her intent. From Universal Cable Productions, written and co-executive produced by Nora Zuckerman and Lilla Zuckerman (Fringe, Human Target) and executive produced by Liman and David Bartis of Hypnotic.

BLANCO COUNTY: Based on a series of books by Ben Rehder, Blanco County follows the story of John Marlin, a worldly pro baseball player who would rather spend his down time traveling the world than return to his small Texas hometown. After the death of his father, Marlin returns home to find a lot has changed since he left. The place is now booming with rich ranchers and tourists and there's an uneasy alliance between the locals and the nouveau riche. Believing the local cops to be inept, Marlin runs for sheriff and surprisingly wins. A man who spent his entire life running away from his roots must now adapt to a new way of life. From Tom Welling Productions and Rob Thomas Productions in association with Warner Horizon Television, Blanco County is written by Thomas (Veronica Mars) and executive produced by Thomas, Tom Welling, Danielle Stokdyk and Dan Etheridge.

DON’T TURN AROUND: A haunting limited series set on a beautiful but remote island. As the summer draws to an end and the vacationers/weekenders have all left the island, the young staff left behind is ready to finally let loose before they pack up as well. When an unexpected storm rolls across the island during the party, several people mysteriously vanish and turn up dead. Trapped on the island with no means of escape, the remaining group struggles to survive – against whatever is out there … and each other. From Grady Girl Productions in association with Warner Horizon Television, Don’t Turn Around is written by J.R. Orci, who executive produces with Dawn Olmstead.

HUNGRY: From Royal Pains executive producer Rauch and restaurateur Joe Bastianich, Hungry is an inside look at the opening of a New York City hot spot, inspired by Bastianich's life and his New York Times bestseller Restaurant Man. Well-versed in the toll that restaurant life can take on one’s relationships, the son of a famous chef nevertheless tries to open his own eatery. He juggles negotiating with teamsters, working the front of the house with high-end clientele, managing a large staff and finding time to follow his passion: cooking. He is monomaniacal in his pursuit of the perfect restaurant, at a steep cost to himself and those he loves. From Universal Cable Productions, Hungry is written and executive produced by Rauch and executive produced by Bastianich.

SHADOW COUNSEL:­ A legal thriller centered on Ethan, a former Army JAG attorney now working as a criminal lawyer in New York who is recruited by the FBI to crack an ongoing investigation. Ethan serves as a shadow counsel - a secret lawyer who operates behind the scenes and completely off the record to circumvent existing roadblocks (hired attorneys, interrogators, etc) in classified cases. Reluctantly agreeing to take the case, Ethan’s life rapidly descends into chaos as he finds himself on the run, unsure of who his friends are or who he can trust. From Universal Cable Productions, Shadow Counsel is written and executive produced by Barry Schindel (Castle) and executive produced by David Semel (Hemlock Grove, American Horror Story).
Bis auf DON’T TURN AROUND aka Harper's Lost Island alles der typische USA Murks.
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 112