RTL, VOX, RTL II, Nitro, RTLplus, n-tv, Super RTL

Wie gefällt euch Crossing Jordan?

Super!
62
47%
Naja geht so!
28
21%
Gar nicht!
17
13%
Kann ich nicht beurteilen!
24
18%
von Sentinel2003
#198176
Oh man, ich finde die NEUE Dr. Simmons einfach traumhaft Süss!!! :D :lol: Hoffentlich bleibt die ne Weile............

Kann mir jemand mal sagen, woher ich diese Süsse Schauspierein - alias Dr. Simmons - kenne?? Ich habe die ganze Folge verzweifelt überlegt, aber mir ist nix eingefallen.............kann sein, dass ich sie in irgendeinem tollen Liebesfilm gesehen habe?? Oder, war es doch etwa solch eine Teenieserie??
von flom
#198299
@ melly: ich find es gut.

@ sentinel: ja ich find sie auch schönn anzusehen. Such dir was aus :wink: http://www.imdb.com/name/nm0004753/
Benutzeravatar
von redlock
#198481
Ep. 505:

Starke story und interessante neue persönliche Perspektiven für unsere Helden 8)


8/10 Punkten
Benutzeravatar
von Melly
#198489
versteckter Inhalt:
Was haltet ihr vom zukünftigen Tod Pollcks ?! :( :?
@ redlock
Das meine ich aber auch. :!: :D
von flom
#198729
Melly hat geschrieben:
versteckter Inhalt:
Was haltet ihr vom zukünftigen Tod Pollcks ?! :( :?
@ redlock
Das meine ich aber auch. :!: :D
versteckter Inhalt:
siehe oben
Benutzeravatar
von moku
#200287
Wieder mal eine gute Folge, finde ich.

Bloss war mir, bereits als ich ihn das erste Mal sah, klar das der Bruder in dem Fall von Woody der Täter ist. OK, dass der sich auch noch gleich an seinem kleinen Bruder verging, war dann doch ziemlich unerwartet...

Was ich auch noch süss fand, war Jordan. Sie wollte so unbedingt glauben, dass es die grosse Liebe doch noch gibt.

Und was war das da mit Macy, ziemlich am Anfang, als er sich im Büro einen Drink eingoss? Hat der gute Herr da ein Problem (hab ich was verpasst?!?) oder hat er sich mal einfach so einen genehmigt? :?
Benutzeravatar
von vicaddict
#200335
irgendwie ging diese folge heute total an mir vorbei... der bruder wars also... aha... war der bis zu dem zeitpunkt eigentlich schon mal im bild? egal... jordan entwickelt sich scheinbar zu nem weichei und das auch noch für diesen schreiberling... ich find es zwar ganz gut, das sie endlich mal dieses ewige hin und her zwischen ihr und woody beendet haben, wenn man nicht genau wüsste, das es bald wieder los geht...

fand die bisherige staffel auch eher mau... vorallem scheint die vergangenheit ihrer mutter nun gar keine rolle mehr zu spielen und nachdem das in den ersten seasons der hauptaufhänger war, finde ich das doch ein wenig mau...
Benutzeravatar
von Melly
#200389
Pollock und Jordan = süß! :D
Benutzeravatar
von vicaddict
#200425
Naja aber für nen 23.00 Slot sind die Quoten doch in Ordnung. Ich denke sobald es in der Sendung mal wieder nen roten Faden gibt, wird sich das auch nach oben korrigieren. Aber bisher dümpelt man ja von Folge zu Folge und nix passiert. Jordan und Woody gucken sich verstört an, beide machen ihr Ding und zwischendrin werden ein, zwei Fälle bearbeitet.

Btw gestern war auch zum ersten mal seit langem wieder ein Rollenspiel dabei, oder? Früher gabs das in jeder Episode um den Täter zu fassen... naja... Jordans Dad ist nicht mehr dabei und die gesamte Mutter-Story-findet überhaupt keine Beachtung mehr... ich denke das wird ein Grund sein, warum die Zuschauer *ausbleiben*. Heute kannst du getrost eine Episode auslassen und verpasst trotzdem nichts...
Benutzeravatar
von Melly
#200464
Ich frage mich sowieso schon die ganze Zeit wo der Dad steckt. Jordan und kein anderer erwähnen Max, es scheint so als wäre er nie da gewesen. Die Mutter-Tochter-Geschichte scheint echt nicht mehr vorzukommen, das ist auch meine Kritik. :?
Zuletzt geändert von Melly am Do 6. Nov 2008, 17:03, insgesamt 1-mal geändert.
Benutzeravatar
von vicaddict
#200479
Ich meine in der letzten Staffel gab es zwischen den beiden doch ne ewiglange Funkstille und am Ende präsentierte er ihr den Scheck für die verkaufte Bar und meinte er brauche ne Auszeit... irgendwie ein schwacher Abgang für eine nicht ganz unwichtige Rolle. Übrigens vermisse ich die Episoden in denen sie in der Bar gesessen haben... das gab der Serie immer so ein "lockeres" Element... ich meine, könnte sich jemand vorstellen, wie die Charaktere bei CSI nach getaner Arbeit ein Bier zusammen trinken? Sowas passt irgendwie nur zu CJ...
Benutzeravatar
von Melly
#200486
Die irische Bar. Ein Kult-Objekt in den letzten Staffeln, leider ist die nicht mehr vorhanden. :? Jetzt weiß ich auch, was mir in der jetzigen Staffel gefehlt hat bzw. immer noch fehlt. :o Es ist die Bar - tolle Kulisse. Jede Serie sollte so ein Kult-Objekt, so wie ich es nenne,haben. :D
Zuletzt geändert von Melly am Do 6. Nov 2008, 17:04, insgesamt 1-mal geändert.
Benutzeravatar
von vicaddict
#200535
Eben. Vorallem wenn man sich mal so anschaut das es so eine Bar bei Ally McBeal gab, bei Boston Legal und auch bei CJ, so muss man sagen, in jeder Serie nimmt die Bar eine große Rolle ein und bietet Abwechslung zum Alltag Gerichtsmedizin, oder Gerichtssaal... dabei fällt mir auf, das Serien mit Bars auch immer in Boston spielen... warum wohl? :wink:

*sing* taking a break from all your worries...

Mit der Bar, Max und der dazugehörigen Story um ihre Mutter, hat die Serie eine wichtige Handlung verloren, ebenso wie ein wichtiges Set, vorallem aber hat Jordan selbst als Person dadurch an Identität verloren, denn wurde sie bisher immer von ihrer Vergangenheit gesteuert, so ist dieses komplette Feld mit einem Schlag verlorengegangen und Jordan steht quasi ohne Hintergrund da. Ausser der Gerichtsmedizin, und der gestörten Beziehung zu Woody ist da nichts mehr, und für eine Hauptdarstellerin ist das arg wenig...

Ich hätte es dementsprechend gar nicht mal so verkehrt gefunden wenn Macy nicht in die Gerichtsmedizin zurückgekehrt wäre, sondern als alter Jazzmusiker und Freund von Max die Bar übernommen hätte. Das wäre zwar auch nicht unbedingt der Weisheit letzter Schuss gewesen, und es gäbe sicher originellere Varianten, aber ich denke so abwegig wäre das gar nicht gewesen und es hätte positive Effekte gehabt. Man hätte die Bar als Ausweichort beibehalten können, es wäre immer der Bezug zwischen Jordan und ihrem Vater dagewesen und man hätte mit dem Fonzie oder einem andern Charakter auch der Gerichtsmedizin ein neues Gesicht verpassen können... so hat man einfach die komplette Handlung der ersten Staffeln abgehakt und steht momentan bedröppelt im Regen...
Benutzeravatar
von moku
#203871
Fand die Folge heute wieder sehr gut, obwohl mir Jordans Journalisten-Freund von Folge zu Folge unsympathischer wird...Ausserdem dachte ich, es gebe kaum weibliche Serienmörder, v.a. nicht solche, die derart brutal töten. Aber die Überraschung war dann immerhin umso grösser :wink:

Ausserdem arbeiteten endlich Jordan und Woody wieder mal richtig zusammen - ohne sich nur die ganze Zeit zu zoffen. :P
Benutzeravatar
von vicaddict
#203885
Hm naja die Folge war auf jeden Fall mal eine richtig spannende, obwohl ich ja wirklich sagen muss das diese Nummer mit dem Serienmöder der seinen Nachahmer jagd ausgenudelt ist. In wie vielen Serien wurde denn sowas schon gemacht? Von der Originalität her sicher mies, aber Coppola hat erstklassig gespielt
von (chris)
#204010
War ganz ok, zumindest sehr spannend. Kam mir aber etwas zu hektisch vor die Folge. Und seit wann redet Woody wieder mit Jordan?
Benutzeravatar
von Melly
#204013
Hennessy: Life beyond the morgue
Thesp eager to explore all things creative
By MICHAEL VENTRE
Several years ago, Jill Hennessy could be found playing guitar and singing on the streets of Toronto. Nowadays, she whiles away many of her hours composing songs and strumming a guitar in her on-set trailer.

In between, not much has happened really, other than the resounding success of her acting career and the remarkably sustained popularity of NBC's "Crossing Jordan."

What has also remained noticeably constant is Hennessy's eagerness to explore all things creative, whether it is her character, Dr. Jordan Cavanaugh; the penning of introspective ballads; the creation of dishes for the New Jersey restaurant she and husband Paolo Mastropietro own; directing a mockumentary film; acting in indie movies; or simply the cracking of jokes to alleviate boredom on the set.

"I've been doing this a long time," says Dennis Hammer, one of the executive producers on "Crossing Jordan," "and I've seen very few actresses who have the endless enthusiasm Jill has. She is without ego. All of her energy is about the work."

Hennessy has relished her experiences both on "Law & Order" -- the Dick Wolf series in which she became familiar with the machinations of network TV -- and "Crossing Jordan," but her interest in music is a persistent lure.

She is a fan of thoughtful songsmiths such as the Indigo Girls, Patty Griffin, Melissa Etheridge, Bruce Springsteen and Tracy Chapman and strives to bear her soul in her own music.

"It's so much fun, so cathartic," explains Hennessy, who fronted a band called the New Originals before "Crossing Jordan" took off and is slowly compiling a CD of her own compositions. "I feel so much more naked writing music than acting. I figure life is short. I always wanted to write my own music and put out my own CD.

"If I could write a great pop song, I would. But every time I pick up a pen, it's more personal experience-type of content."

When there's downtime on the set, Hennessy and some of the other actors get together and compare musical notes.

"On long shoot days, she'll get out the guitar and start jamming," says Steve Valentine, who plays Dr. Nigel Townsend on the show. "She has a lovely voice. She's really multitalented."

Valentine has also been on the show from the beginning and recalls a pilot reading when they first met. "We spent the first 10 minutes going back and forth quoting 'Spinal Tap' to each other," he says.

"We're very lucky. We don't have a set with divas. Especially on a show in its fifth season, you usually hear about all kinds of nightmares. Jill is the figurehead and the leader and sets the tone for the rest of us. She's like one of the guys, one of the team. As an actress, she's incredibly available and incredibly open to whatever suggestions you may have, which is rare. And she can drop a dirty joke at the right moment to alleviate tension."

Hennessy has also co-directed a satirical film called "The Acting Class"; has acted in independent features, most recently in "Oranges," due out next year; and occasionally checks in on her and her husband's eatery, Hennessy's Tavern, in Northvale, N.J.

But she remains as focused on the main job at hand.

"This business sets you up to always criticize yourself that you haven't achieved all that you should have," she explains. "I was living on $5 a day and eating Cup-a-Soup, and I was happy to get the occasional $300-a-day job, a small walk-on on a TV show."

"I'm shocked and thrilled that I am where I am. I'm thrilled that people are fans of the show and want to tune in and watch. It's staggering."
Jerry O'Connell
In the mix
By VARIETY STAFF
Would you be willing to have an autopsy performed on you after you're dead? "When I'm dead, I want Jill Hennessy to perform my autopsy. She's had a lot of practice. And if not Jill, then at least Miguel Ferrer."

Why do most medical dramas seem to perform so well? "I think people like to watch little mysteries. I don't know if our show is a medical show per se. Our show basically starts off with a murder at the beginning of every episode and then becomes an instant story: Now, how are we going to solve it?"

Would you like to see your character given more of a personal life in the show? "The nice thing is we get to do a little more personal stuff than the 'CSIs.' They give me a couple girlfriends a year and some sort of emotional arc. As an actor, I think that's really good."
Miguel Ferrer
In the mix
By VARIETY STAFF
Would you be willing to have an autopsy performed on you after you're dead? "Sure. I'm an organ donor. If somebody can make use of what's left after I'm gone, have at it.''

Why do most medical dramas seem to perform so well? "In terms of 'CSI,' our show and others with the forensic slant, given the state of modern science and crime-solving technology, it's really just a newer way to tell a very old story - the police procedural. ... I think people find that exciting.''

Would you like to see your character given more of a personal life in the show? "The first year, there was an awful lot of involvement with the characters and you learned a lot about their private lives. That's always more fun, more interesting for actors. (Then, after 'CSI' took off, NBC wanted fewer personal touches. But) this last season, to a large extent they turned to the writers and the creator and said, 'You guys do what you want to do.' And it seems to have, for the most part, turned out pretty well.''
Ravi Kapoor
In the mix
By JERRY RICE
Would you be willing to have an autopsy performed on you after you're dead? "Yes, if it's a suspicious death. They should do what they have to do to find my killer."

Why do most medical dramas seem to perform so well? "I wonder if there's some kind of comfort factor in seeing people using science to solve things. These shows tend to have a very definite conclusion to them. Science points the finger to the bad guy in the end."

Would you like to see your character given more of a personal life in the show? "I feel mixed about it. I like when the episodes can stand alone as whodunits but also when it has some emotional content, too. That, for me, is what works really well. For me it's about finding the right balance. I want to see a great case, but I want to see the characters affected by the case."
Prince pair revel in new act
Melvoin, Coleman have scored all 100 'Jordan' segs
By JON BURLINGAME
The studio environment that produces the dark, propulsive rhythms of the music for "Crossing Jordan" seems a far cry from the rock-star world Wendy Melvoin and Lisa Coleman once inhabited -- first as part of Prince's Revolution, then on their own in the late '80s and early '90s as the eclectic rock-jazz-funk duo Wendy & Lisa.

Since 1995, they've become better known as composers for films and TV, with such credits as "Dangerous Minds," "Soul Food" and "Juwanna Mann." "Crossing Jordan" executive producer Allan Arkush brought them aboard the NBC series after working with them in 1999 on the short-lived David E. Kelley series "Snoops."

Arkush, a longtime rock and folk fan who once ran psychedelic lights at New York's famous Fillmore East music venue, says of his composers: "They are as important to the show as any member of the cast or the writing staff. They are primary to the final version of 'Crossing Jordan,' part of the roots that the show is built on."

Melvoin and Coleman have scored all 100 episodes of the series, beginning five years ago with slightly Celtic-flavored themes reflecting medical examiner Jordan Cavanaugh's Boston Irish heritage.

"When we first started the series," says Melvoin, "we had a friend, Eric Rigler, come in to play the Irish flute, bagpipes and Uillean pipes.

"But as the show started evolving and became more procedural, not as character-driven," adds Coleman, "the music had to change with that, and sound a little more electronic."

Melvoin uses the word "soundscapes" to describe the current musical mood. Virtually all of the series' music (an average of 15 minutes per episode) is created by them and engineer Richard Davis in their Hollywood studio.

"We're not really TV people," Melvoin notes. "We come from a film place. We fight with TV constantly -- we want to take cues longer, a little bit further, so that (the music) isn't choked."

Childhood friends and longtime musical partners, their other notable TV credit is the strangely hypnotic quasi-Western theme for HBO's former drama "Carnivale."

"We're so lucky to have this gig," says Coleman. "It's been five years of steady work. We have it down to a science now. We work probably three days a week on the show, and that allows us the rest of the week to work on a film project or do a band gig."

There may be more of the latter in their future: They've formed a new band, FunkSway, with Erykah Badu and members of the Roots, and have recently reunited with Prince (with whom they shared a Grammy for writing the music of "Purple Rain").

"We've sort of renewed an adult friendship with him, and it's been quite nice. We'll see what comes of that," Melvoin says.
Cadaver creations are dead on
Optic Nerve takes three weeks to manufacture an autopsied body
By LAWRENCE MARCUS
One heated moment is all that's needed to kill off a character. Making the cadaver, however, is a time-consuming and involved process.

That's the job of Optic Nerve, the prosthetics company that creates everything autopsied on "Crossing Jordan."

"We prefer to have three weeks," says Optic Nerve managing partner Greg Solomon, who estimates that's how long it takes 12 to 15 people to manufacture a cadaver for use on the show.

It starts with a mold of an actor's head, and his or her body if there isn't a close enough one on hand. The model is covered -- save only for the nostrils -- in a flexible material called alginate. From that cast, a plaster positive is made. Then the team makes a permanent silicone and fiberglass mold that can be used to create unlimited heads and bodies. Only then does the finished product emerge, tinted just a shade lighter than the actor's skin color. That's when the the real work begins.

For starters, there's the hair -- and they don't use wigs. Each individual hair gets punched in on a cadaver's head, face and, in the case of male bodies, arms, legs, and chest. It takes two days before they cut it open and insert the internal organs, which must often be molded from scratch.

Once they have something that looks reasonably alive, they have to make it look reasonably dead. How and how long ago a body was supposed to have been killed are the key considerations, but "there are literally dozens of factors that will dictate just how fresh or desiccated each body must look," Solomon explains.

They do get outside help. The show has a tech adviser at the L.A. County Coroner's Office who often provides photos or a description of the specific decay or mutilation called for by the script.

Still, the writers keep Solomon's team on its toes.

"We had a frozen guy," says Solomon, referring to a corpse required for a recent episode. "Once a body is thawed out, it goes into a decomp mode that's so much faster than normal. We had to create him looking normal and then in three stages of decomposition."

And Solomon has learned subtleties about the way a body decays.

"You lose all the elasticity in the skin, and it'll shrink and gape open, kind of like an orange peel that's starting to shrivel," he says. "I know this sounds very horrible, but these are the things that we need to study."

But curiosity has its limits. Though some of the staff has visited the morgue, Solomon has no desire.

"The opportunity hasn't come my way yet," he says. "I'm not sure if I want it to."
'Elsewhere' among Arkush's seminal skeins
Helmer says tinkering with show's visual style keeps him enthused
By STUART LEVINE
Allan Arkush is an industry veteran who, after his work is done on a specific project, doesn't usually stick around. That's what makes his extended tenure at "Crossing Jordan" all the more noteworthy.

After directing the pilot in 2001, Arkush has remained and come full circle. He directs this Sunday's 100th episode and continues to helm several episodes each season -- as well as serving as exec producer.

Arkush says tinkering with the skein's visual style has kept him enthused.

"Tim (series creator Tim Kring) and I talked a lot about it while doing the pilot. Shows now are much more sophisticated and have an individual look to them. One of the things you do when directing a pilot is to put a stamp on the show," Arkush says. "One of the things we tried to do is not stand still."

One of Arkush's imperatives, directorially, is to use photographs of the victims in the weekly cases to bring their stories to life.

Creating a visually unique style doesn't necessarily mean employing one particular gimmick that will last throughout the series' entire run. For that reason, Arkush feels empowered to mix it up whenever he feels the need for a visual refreshening.

"Some shows find a specific look and stick with it. We have a core of what we like to do and try to keep changing it up," he explains. "I'm into jump cuts right now. A year or two ago we had a lot of dissolves."

Arkush began directing episodic TV in 1984 with "Fame," the series based on the popular film, and later went on to helm such memorable skeins as "St. Elsewhere," "L.A. Law," "Moonlighting" and "Ally McBeal" (including the dancing baby episode). The latter two earned him Emmy noms. (He would also win an Emmy in 1999 for helming the telepic "The Temptations.")

Cutting his industry teeth by working with Roger Corman in the mid-'70s, Arkush directed such cult pics as "Hollywood Boulevard" and "Deathsport," and was an assistant a.d. on Ron Howard's "Grand Theft Auto." But his true love starting out was music, and he directed "Rock 'n' Roll High School" and "Get Crazy," along with musicvideos "Beast of Burden," "The Only Flame in Town" and "Love Will Show Us How."

But according to those who work with him, Arkush's greatest attributes are how he deals with actors and setting up character development.

"I've learned a tremendous amount from him," says "Jordan" thesp Jerry O'Connell. "I suggest that actors do a regular stint on an hourlong television show. It's like boot camp for actors. I've matured and learned a tremendous amount during these last five seasons, and a lot of it comes from working with Allan Arkush."


:arrow: http://www.variety.com
Benutzeravatar
von vicaddict
#204030
btw was mir an dieser Folge wieder aufgefallen ist, fängt Macy jetzt etwa an zu trinken? Das ist doch nicht das erste mal, das er sich Scotch in seinen Kaffee schüttet?
Benutzeravatar
von moku
#204047
vicaddict hat geschrieben:btw was mir an dieser Folge wieder aufgefallen ist, fängt Macy jetzt etwa an zu trinken? Das ist doch nicht das erste mal, das er sich Scotch in seinen Kaffee schüttet?
Nein, das war tatsächlich nicht das erste Mal, in der Folge der letzten Woche hatte er sich auch bereits einen genehmigt...habe so das leise Gefühl, dass wir darüber noch was sehen werden :wink:
Benutzeravatar
von Melly
#204120
Macy ist sowieso sehr komisch und verhält sich äußerst merkwürdig seit seiner Rückkehr in das Team. :?
von flom
#204177
Ich will mehr nigel und BugBild
Benutzeravatar
von vicaddict
#204181
Melly hat geschrieben:Macy ist sowieso sehr komisch und verhält sich äußerst merkwürdig seit seiner Rückkehr in das Team. :?
Naja im Grunde ist es doch eh eine Farce das Macy noch da ist. Er hat vor Jahrzehnten nen Fall bewusst verbockt/manipuliert und ist nur wieder da, weil Fonzie mitleid hatte... der ansonsten immer nach Vorschriften arbeitende Macy weiss genau, das er dort nichts mehr verloren hat. Man stelle sich mal vor einer seiner Leute würde sowas tun? Sie haben Macys Charakter dadurch ne ganz gewaltige Delle verpasst und ob man die noch mal kitten kann?
Ohnehin wundert mich, das man seit geraumer Zeit weder was von seiner Exfrau hört, noch von seiner Tochter, mit Lily läuft auch nix mehr und mit Walcott ebenfalls nicht... der gesamte Charakter des Dr. Macy hängt inzwischen vollkommen in der Luft und hat keinerlei Bindung mehr ans aktuelle Geschehen. Ich könnte mir in der Tat vorstellen, das man seine Trinkgelage dazu nutzt um ihn aus der Serie zu schreiben, denn das das ein Nachspiel haben wird, dürfte klar sein...
von (chris)
#204222
vicaddict hat geschrieben:
Melly hat geschrieben:Macy ist sowieso sehr komisch und verhält sich äußerst merkwürdig seit seiner Rückkehr in das Team. :?
Naja im Grunde ist es doch eh eine Farce das Macy noch da ist. Er hat vor Jahrzehnten nen Fall bewusst verbockt/manipuliert und ist nur wieder da, weil Fonzie mitleid hatte... der ansonsten immer nach Vorschriften arbeitende Macy weiss genau, das er dort nichts mehr verloren hat. Man stelle sich mal vor einer seiner Leute würde sowas tun? Sie haben Macys Charakter dadurch ne ganz gewaltige Delle verpasst und ob man die noch mal kitten kann?
Ohnehin wundert mich, das man seit geraumer Zeit weder was von seiner Exfrau hört, noch von seiner Tochter, mit Lily läuft auch nix mehr und mit Walcott ebenfalls nicht... der gesamte Charakter des Dr. Macy hängt inzwischen vollkommen in der Luft und hat keinerlei Bindung mehr ans aktuelle Geschehen. Ich könnte mir in der Tat vorstellen, das man seine Trinkgelage dazu nutzt um ihn aus der Serie zu schreiben, denn das das ein Nachspiel haben wird, dürfte klar sein...
Ohne viel spoilern zu wollen, das ist nicht der Fall. Macy bleibt und bekommt auch wieder mehr (sinnvolle) Handlung.
Benutzeravatar
von Rosefern
#204784
Story war vorhersehbar, aber Alicia Coppola war wieder mal superklasse. Am besten ist sie immer, wenn sie "böse" Figuren spielt. Sie und JH haben sich sehr gut ergänzt. Interessante Dynamik.

Macy könnte wirklich mal wieder ein bessere Storyline bekommen.
Woody war selsam nett.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 26