US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
Stefan hat geschrieben:
Donnie hat geschrieben:
Stefan hat geschrieben:The Inside war toll :oops:
Ja, die Folge mit dem fetten Kannibalen am Ende der Serie war genius. Aber die Folgen davor waren auch ganz gut, auch wenn ich die jetzt nicht so in Erinnerung habe.
Ach so genau könnt ich jetzt auch nichts mehr davon sagen - ich weiß nur, dass die Serie so schön dunkel und brutal war :oops: :mrgreen:
Ja und sie hatte gleichzeitig noch einen Sinn für Humor.
Donnie hat geschrieben:Das hört sich ein bisschen an wie The Inside. Und ich finde es immer ein bisschen hochgegriffen, etwas als Shonda Rhimes-Serie zu bezeichnen, wenn sie nur ihren Namen als Produzentin gibt. Das scheint doch eher die Serie von diesem Peter Nowalk zu sein und Shonda gibt nur Marketing-Hilfe wie bei "Off The Map" damals.
Ja, das ist wie bei JJ Abrams, der Name zieht eben doch ein wenig. Wobei man natürlich bei "Off The Map" schon gemerkt hat, dass die Schöpferin aus dem Autorenpool Shondas kam.
Schon zwei Tage alt und hier noch nicht erwähnt :shock: Liegt's am Sender der bestellt hat? An den Machern? :lol:

TNT Orders Drama Pilots From Jerry Bruckheimer, Howard Gordon and Shane Brennan
"Trooper," "King and Maxwell" and "Legends" were all previously for broadcast networks.

12:06 PM PDT 9/7/2012 by Philiana Ng

TNT is banking on industry veterans to expand its original programming slate.

The cable network has gone ahead and ordered three drama projects to pilot: Jerry Bruckheimer's Trooper, Shane Brennan's King and Maxwell and Howard Gordon's Legends, The Hollywood Reporter confirms.

The Warner Bros. TV-produced Trooper, which starred Mira Sorvino when it was ordered to pilot at CBS during the last cycle and is produced by Bruckheimer, centers on a mother who becomes a New York state trooper.

King and Maxwell, a one-hour drama from NCIS: Los Angeles boss Brennan, revolves around crime novelist David Baldacci's characters Sean King and Michelle Maxwell from his best-selling novels. Sean and Michelle are ex-secret service agents who have unique skill sets that give them an upper hand on suspeccts and law enforcement. Like Trooper, the CBS TV Studios project was originally set up at CBS.

Gordon's Legends, which was originally for NBC, follows a deep-cover operative named Martin Odum, who has an uncanny ability to transform himself into a different person for each job. But his own identity comes into question when a mysterious stranger suggests that Martin isn’t who he thinks he is. Gordon, Jeffrey Nachmanoff and Mark Bomback developed the project from the novel by Robert Littell.

The news comes after TNT greenlit new reality series The Hero with host/executive producer Dwayne "The Rock" Johnson. Trooper, King and Maxwell and Legends join the Michael Bay-produced The Last Ship and Frank Darabont's L.A. Noir for series contention.

Quelle: http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... nan-368739
Zwei der Projekte sind wahrscheinlich 08/15 procedurals, aber Howard Gordon's ''Legends'' -- erinnert an ''Wiseguy'' -- hört sich sehr interessant an.
Bret Easton Ellis, Josh Schwartz, Catherine Hardwicke Team for High School-Set Monster Drama at CW
The youth-skewing network gives a script order to "Copeland Prep," about a competitive secondary school that's turning students into monsters.

Bret Easton Ellis, Josh Schwartz and Stephanie Savage and their Fake Empire cohorts as well as Catherine Hardwicke are heading to work at The CW.

The youth-skewing network has given a script order to Copeland Prep, an hourlong drama set at a secondary school.
Ellis, whose credits include novels that were turned into feature films such as American Psycho and The Rules of Attraction, will pen the script and executive produce alongside Fake Empire's Schwartz, Savage, Len Goldstein and Nicky Weinstock for Warner Bros. Television, where Schwartz is under an overall deal.

Twilight director Hardwicke is on board as an executive consultant on the project, which revolves around a premier secondary school so fiercely competitive that it's turning its students into monsters -- literally -- and spreading the disturbing ramifications throughout the town.
Copeland Prep comes as Schwartz and company head into the 2012-13 TV season with four series on The CW: the final season of Gossip Girl, second-year drama Hart of Dixie and freshman entries The Carrie Diaries and Cult.
For his part, Ellis has been increasingly vocal of late, taking on subjects such as Nikki Finke, middle-brow sentimentality and late novelist David Foster Wallace.
Quelle: http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... -cw-369922

Huh...was bestellt The CW denn da :?: Wer ganz unten ist hat nichts mehr zu verlieren :?:
little_big_man hat geschrieben:
Showtime’s ‘Episodes’ Renewed For Season 3

http://www.deadline.com/2012/09/showtim ... -season-3/
Dürfte einige freuen...bei mir steht es noch unangefangen auf der Nachholliste wie so viele Serien...
Oh, cool. Unerwartet, aber erfreulich. Frag mich ob da die DVR Zahlen ausschlaggebend waren, oder die britische Ausstrahlung erfolgreicher ist, als die amerikanische. Oder obs schlicht daran liegt dass die alternden Erfolgsshows ebenfalls nicht besonders laufen bzw. bald weg sind und die Nachfolge auch nicht besonders performt.
ultimateslayer hat geschrieben:
little_big_man hat geschrieben:
Showtime’s ‘Episodes’ Renewed For Season 3

http://www.deadline.com/2012/09/showtim ... -season-3/
Dürfte einige freuen...bei mir steht es noch unangefangen auf der Nachholliste wie so viele Serien...
Oh, cool. Unerwartet, aber erfreulich. Frag mich ob da die DVR Zahlen ausschlaggebend waren, oder die britische Ausstrahlung erfolgreicher ist, als die amerikanische. Oder obs schlicht daran liegt dass die alternden Erfolgsshows ebenfalls nicht besonders laufen bzw. bald weg sind und die Nachfolge auch nicht besonders performt.
Ich weiß nicht wie die Quoten zu bewerten sind, aber die Verluste von 1.3 Mio. zu 680.000 Zuschauern sind zumindest ziemlich hart. Aber Showtime und BBC teilen sich die Kosten, die Serie wird in England mit Engländern gedreht (es sind nur 3 Amerikanische Darsteller involviert). Die Serie ist wahrscheinlich verhältnismäßig günstig.
Bates Motel Casts Its Norman

Bild

After an exhaustive search for a young man to take over the iconic role immortalized by Anthony Perkins in Alfred Hitchcock's 1960 masterpiece Psycho, A&E's new prequel series, Bates Motel, has cast its Norman Bates.

The part has gone to 20-year-old English lad Freddie Highmore, who first gained notoriety opposite Johnny Depp in 2004's Finding Neverland. Depp and Highmore re-teamed a year later on Charlie and the Chocolate Factory, with Highmore playing lucky Golden Ticket winner Charlie Bucket.

Earlier this year, Bates Motel executive producer Carlton Cuse told me that his Norman might not be what fans expect. Cuse isn't looking for someone to imitate Perkins, as this series will offer an original, multi-layered take on Hitchcock's classic. Vera Farmiga (Up in the Air) will play Norman's mother, Norma Louise Bates, who Cuse described to me as "very hot." (Certainly hotter than the skeleton who played the part in Psycho!)

The series is expected to begin production by early October for a 2013 premiere.
Das Casting finde ich gänzlich uninteressant, aber ich bin gerade sehr positiv überrascht, dass Vera Farmiga in der Serie mitspielen wird :o Dann freue ich mich doch ein bisschen darauf.
Plem hat geschrieben:
Bates Motel Casts Its Norman

Bild

After an exhaustive search for a young man to take over the iconic role immortalized by Anthony Perkins in Alfred Hitchcock's 1960 masterpiece Psycho, A&E's new prequel series, Bates Motel, has cast its Norman Bates.

The part has gone to 20-year-old English lad Freddie Highmore, who first gained notoriety opposite Johnny Depp in 2004's Finding Neverland. Depp and Highmore re-teamed a year later on Charlie and the Chocolate Factory, with Highmore playing lucky Golden Ticket winner Charlie Bucket.

Earlier this year, Bates Motel executive producer Carlton Cuse told me that his Norman might not be what fans expect. Cuse isn't looking for someone to imitate Perkins, as this series will offer an original, multi-layered take on Hitchcock's classic. Vera Farmiga (Up in the Air) will play Norman's mother, Norma Louise Bates, who Cuse described to me as "very hot." (Certainly hotter than the skeleton who played the part in Psycho!)

The series is expected to begin production by early October for a 2013 premiere.
Das Casting finde ich gänzlich uninteressant, aber ich bin gerade sehr positiv überrascht, dass Vera Farmiga in der Serie mitspielen wird :o Dann freue ich mich doch ein bisschen darauf.
OMG, als ich Vera Farmiga gelesen habe musste ich im ersten Moment an
versteckter Inhalt:
Bild
denken und wollt erst mal kotzen gehen... Es ist eindeutig noch zu früh für so einen Schreck.
Das Casting von Bates find ich interessant und ehrlicher Weise unerwartet. Da man ihn bisher eher in Kinderfilmen gesehen hat kann ich nicht recht einschätzen, ob er eine gute Wahl ist, aber es ist zumindest mal ein ziemlich ungewöhnliches Casting.
Bild
A&E's Bates Motel has given Norman Bates an older brother.

Kit Kittredge: An American Girl alum Max Thieriot has joined the network's Psycho prequel playing the older brother to the budding psychopath.

Thieriot will play Dylan, Norma's oldest son and the big brother to Norman who is described as a petulant and rebellious James Dean-type.
Den Schauspieler habe ich nie bewusst gesehen. Der Charakter geht mir aber jetzt schon auf den Sack. Warum muss es so einen heute in jeder verefften Serie geben? :lol:

Highmore fand ich in August Rush (Klang des Herzens) mit seiner hemmungslos overacteten naiven Unschuld noch ziemlich unerträglich, aber mit The Art of Getting by (einer meiner Lieblings-Indies des letzten Jahres) hat er mich überzeugt. Gute Wahl. Sollte den Mix aus Opfer und angehendem creep gut hinbekommen.

Von Vera Farmiga hatte ich schon vorher gelesen. Die ist natürlich das Aushängeschild und dürfte in der Rolle eine heiße Emmy-Anwärterin werden, wenn die Serie kein Totalflop wird.

Graceland (USA) Trailer
http://www.deadline.com/2012/09/exclusi ... graceland/
Der Charakterpart macht eigentlich einen recht charmanten Eindruck, aber das könnte nach der Einführung des Newbies schnell verfliegen und der Proceduralteil sieht jetzt schon langweilig aus. Trotzdem werde ich diesen USA-Piloten wohl zumindest eine Chance geben. Hatte ich allerdings auch bei Political Animals vor.
str1keteam hat geschrieben:Graceland (USA) Trailer
http://www.deadline.com/2012/09/exclusi ... graceland/
Der Charakterpart macht eigentlich einen recht charmanten Eindruck, aber das könnte nach der Einführung des Newbies schnell verfliegen und der Proceduralteil sieht jetzt schon langweilig aus. Trotzdem werde ich diesen USA-Piloten wohl zumindest eine Chance geben. Hatte ich allerdings auch bei Political Animals vor.
Das sieht genau nach dem Typ Serie aus, den ich überhaupt nicht ausstehen kann. Ich hasse USA dafür, dass sie Aaron Tveit für so einen Schund gecastet haben und er deshalb nicht wo anders mitspielen kann :cry:
little_big_man hat geschrieben:Den Graceland-Trailer habe ich gestern auch schon gesehen....und habe danach immer noch keine Ahnung gehabt, worum es in dieser Serie wirklich gehen soll... :?:
Um Undercover-Models, die heißen Weibern in sonnig-schönen Landschaften hinterherjagen. Und nebenbei irgendeinen Kriminalfall lösen. :mrgreen:
Der erste Teil der Emmys ist vergeben worden mit Game of Thrones als grosser Gewinner:
http://www.deadline.com/2012/09/2012-em ... -analysis/
http://www.deadline.com/2012/09/creativ ... e-la-live/

Hier noch ein Video, das ich gestern gesehen habe, wo erklärt wird wie das Emmy-Voting genau funktioniert:
http://www.deadline.com/2012/09/pete-ha ... ing-video/

Interessant war für mich dabei vor allem, dass die nicht einfach einen Favoriten wählen, sondern alle Nominierten in eine Reihenfolge bringen müssen vom besten bis zum "schlechtesten". Ich schliesse da z.B. darauf, dass dadurch die vielen Modern Family Nominierten bei den Supporting Actors einen viel kleineren Nachteil haben als ich bisher angenommen habe, denn so können sie sich viel weniger die Votes gegenseitig stehlen, weil ein Voter, der alle gut findet, sie einfach z.B. von 1-4 einordnen kann...und die anderen Nominierten ans Ende der Liste stellen...
Kommt mir das jetzt nur so vor, oder sind sci-fi und mystery Serien gegenwäritg ''flavour of the month?'' (Hunger Games Effekt?):

CW Developing 'Buffy'-Like Supernatural Drama 'Embrace'

Bill Laurin and Glenn Davis will adapt the CBS Television Studios and Amblin Television project, which is based on Jessica Shirvington's book.

The CW is looking for another Buffy the Vampire Slayer.

The youth-skewing network has given a script order to supernatural drama Embrace, based on the book by Jessica Shirvington.

The hourlong project is based on the author's young-adult novel and revolves around twentysomething Violet Eden, who discovers that she's half angel and the key to a centuries-old war between fallen angels and their earthly protectors.

Bill Laurin and Glenn Davis are on board to write and executive produce the effort, which hails from CBS Television Studios. Amblin Television's Justin Falvey and Darryl Frank are also on board as executive producers.

Embrace joins the similarly themed supernatural drama Copeland Prep in the network's development pipeline. The Bret Easton Ellis and Fake Empire drama revolves around students at a secondary school so competitive that they're being turned into monsters and spreading the ramifications throughout the town. Twilight's Catherine Hardwicke is on board as an executive consultant. The network also is developing Amazon, a Wonder Woman prequel.

The CW has found success with The Vampire Diaries and other sci-fi fare, including Supernatural, which returns for its eighth season next month.
Quelle: http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... ton-370808

und
BBC America's 'Orphan Black' Series Casts Lead

Tatiana Maslany has joined the 10-episode sci-fi drama, which begins shooting in October.

Canadian actress Tatiana Maslany has been cast in the lead role of the sci-fi drama as Sarah, an outsider, orphan and street-wise chameleon who has a murky past and tenuous future after she witnesses a woman's suicide. After deciding to assume the identity of the dead stranger who looks just like her, Sarah learns that she and the dead woman are clones. As she searches for answers, Sarah discovers that there are more out there.

From Temple Street Productions, filming on the 10-episode series will begin this October in Toronto. Additoinal castings will be announced shortly.

“Tatiana possesses all the intensity, charm and range that this complex role requires,” said Perry Simon, general manager, Channels, BBC Worldwide America. “She has all the makings of a breakout star.”

Maslany recently premiered Picture Day at the Toronto International Film Festival. On the TV side, she has appeared on Canadian drama Being Erica and World Without End.

Orphan Black will also air on Canada's SPACE.
Quelle: http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... any-370862
- Zum CW Projekt:
Der Pitch klingt interessant. Mein erster Gedanke wäre: Supernatural + Joan of Arcardia/Buffy. Ich bin sehr neugierig, in welche Richtung der Sender diese Projekte pusht. Wenn sie die Freiheiten kriegen die TVD bekommen hat, wäre das wunderbar. Die nächsten ein, zwei Seasons werden wohl sehr wichtig für das Profil des Senders. Wenns klappt, könnte The CW das werden was "Syfy" so gründlich verhaut hat.

- Die BBC Amerika Geschichte: Klingt nach The Pretender meets Dark Angel.
http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... fox-370959

'Homeland's' Howard Gordon, 'Chronicle' Scribe Sell 'Superhero' Police Drama to Fox

Action thriller Vigilant, written by Max Landis (Chronicle), which went to Fox in a script deal with penalty, is a “superhero” origin story told through the unlikely POV of a brilliant 20-year old woman who is also a social outcast. After an honorable veteran detective is brutally coerced into working for the corrupt head of Internal Affairs, the detective’s daughter plans her revenge by meticulously constructing a fictional vigilante persona to take on the criminal elements within the police department and the city. Gordon, Landis and Teakwood’s Hugh Fitzpatrick executive produce.
FX wäre mir zwar lieber, weil dort die nötige Düsternis und Kompromisslosigkeit garantiert wäre. Dort könnte es wirklich eine Serienversion von Kick Ass oder Super werden. Aber auch bei FOX kann ich mir eine sehr gute Show aus dem Stoff vorstellen.

Mit einer weiblichen Protagonistin besteht allerdings auch wieder die Gefahr, dass es in Richtung Buffy/Alias/Nikita/usw. weichgespült wird. Inkl. heißem Polizistenschwarm und unglaubwürdiger Nahkampfszenen.

Ich verstehe nicht, warum die Networks immer wieder versuchen auf diese Weise Frauen für ein vermeintliches Männergenre zu begeistern. Ein echter Hit ist daraus noch nie geworden.

BildBild

Laura Prepon is set to co-star opposite Taylor Schilling in Orange Is The New Black, Netflix’s new 13-episode hourlong series from Weeds creator Jenji Kohan. Also cast in the series as a recurring is Australian actress Yael Stone. Based on the book by Piper Kerman, Orange Is The New Black is a one-hour drama, with comedic elements, about Piper (Schilling) an engaged Brooklynite whose decade-old relationship with a drug-runner (Prepon) in college results in her arrest and multi-year detention in a federal penitentiary. Lacking any real-world experience to deal with this harsh new environment, Piper immerses herself in women’s prison culture. Stone will play Boston-Italian inmate Rosemarie Perrone, the very happily engaged-to-be-married transport driver at a Connecticut women’s prison who is also not very-not-above servicing her own, ahem, needs – usually with her fellow cons in the shower.
Endlich mal wieder in einer Show, die mich interessiert. Bei der Gelegenheit soll sie auch wieder auf rote Haare wechseln. Blond und hähnchenbraun sieht sie bimbohaft aus.
str1keteam hat geschrieben:Mit einer weiblichen Protagonistin besteht allerdings auch wieder die Gefahr, dass es in Richtung Buffy/Alias/Nikita/usw. weichgespült wird. Inkl. heißem Polizistenschwarm und unglaubwürdiger Nahkampfszenen.
Bild

Schaust du Nikita überhaupt? Die Serie hat die besten Nahkampfszenen, die ich je im Fernsehen gesehen habe :?

Und Buffy als auch Alias waren für ihre damaligen Networks sehr wohl Hits
Stefan hat geschrieben: Schaust du Nikita überhaupt? Die Serie hat die besten Nahkampfszenen, die ich je im Fernsehen gesehen habe :?
Das Thema hatten wir doch erst vor kurzem. :mrgreen:

Ich kann gerade noch abkaufen, wenn ein 60-jähriger Anabolikabulle wie Sly 20-jährige verprügelt. Ich kann damit leben, wenn eine Frau mit Geschick und Waffen Armeen ausschaltet.

Wenn ein 30 Kilo Floh einen trainierten Gegner mit einem Schlag ihrer Minifäustchen KO schlägt, fühle ich mich aber nur an A-Team-Action erinnert. Die würde genau so enden wie Ellen Page in Super. :mrgreen:

Die meisten Schauspielerinnen haben außerdem nicht mal die Körperbeherrschung von Maggie Q. Bei SMG fand ich die Tritte z.B. immer furchtbar ungelenk.
Buffy lass ich noch gelten. Ist aber ewig her. Alias war nie ein großer Hit und wurde die letzten Staffeln doch nur noch durchgeschleppt. Die anderen Versuche der jüngeren Vergangenheit sind außerhalb Teeniesendern doch alle gefloppt. (wenn ich nichts vergesse)

Ich denke aus so einem Vigilant/realistischer Superheld-Stoff könnte man im Optimalfall einen Hit in 24 /Heroes Staffel 1-2 Regionen rausholen. Vor allem würde ich auch gerne eine Serie im Kick-Ass/Super Stil sehen. :wink:

Wenn ein Network eine 20-jährige in der Hauptrolle will, riecht das aber nach der Art Genre-Serie, von denen mir noch kein Vertreter gefallen hat.
str1keteam hat geschrieben:
Buffy lass ich noch gelten. Ist aber ewig her. Alias war nie ein großer Hit und wurde die letzten Staffeln doch nur noch durchgeschleppt.
In den ersten 2 Staffeln war die Serie schon ein Hit - die kam direkt nach dem ABC "Who wants to be a millionair" Mess, in dem das ganze Network fast zerstört wurde. Danach kamen dann DH, LOST und Greys, die natürlich viel bessere Quoten einfuhren und ALIAS ging dann unter
Für Maggie Q's Statur (in manchen Szenen sieht es wirklich so aus, als wär es ne Werbung gegen Bulemi, weil se total magere Arme und Beine hat) find ich se eigentlich ganz gut in den Nahkämpfen. Bringt se gut rüber, wirkt aber halt aufgrund, dass se sehr Dürr ist, manchmal etwas Absurd. Aber hey, Gina Carano wiegt auch nur 65KG ist aber durchtrainiert und würde hier jedem den Arsch versohlen.
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 124