US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#1152910
Dass die Ballerina Maggie Q die größten Kanten vermöbelt ist natürlich nicht realistisch, aber die meisten Fights sind sehr gut choreographiert und Maggie Q sieht man an, dass sie zumindest technisch ihr Handwerk versteht. Mein Taekwondo-Lehrer war auch ein Zwerg und trotzdem haben mein Kumpel und ich zu zweit gegen den keine Schnitte gesehen. Technik ist schon mal die halbe Miete.
Ich habe übrigens nichts gegen solche Fighter-Girl Serien bei den Networks. Mich wuerde es eher stören, wenn man so eine Serie im gehobenen Cable bringen würde, da müsste die jeweilige Heroin schon verletzlicher sein, sowohl körperlich als auch emotional.
#1152933
Theologe hat geschrieben:Dass die Ballerina Maggie Q die größten Kanten vermöbelt ist natürlich nicht realistisch, aber die meisten Fights sind sehr gut choreographiert und Maggie Q sieht man an, dass sie zumindest technisch ihr Handwerk versteht.
Wie gesagt. Bei Maggie Q kann ich trotz der Unterernährung noch mit den Nahkämpfen leben (zumindest in den Kinofilmen), weil sie Kampfszenen auch ohne Double geschmeidig ausführen kann. Bei den meisten US-TV-Frauen sehen die Kicks sehr hüftsteif aus und man merkt einfach, dass da keine Power hinter ist.
Ich habe übrigens nichts gegen solche Fighter-Girl Serien bei den Networks. Mich wuerde es eher stören, wenn man so eine Serie im gehobenen Cable bringen würde, da müsste die jeweilige Heroin schon verletzlicher sein, sowohl körperlich als auch emotional.
Wenn man den "Vigilant"-Stoff konsequent umsetzen würde, wäre das ja keine Fighter Girl Serie. :wink: (wobei ich immer noch hoffe, dass Starz Noir gebacken bekommt. Ob abgefahrener Trash oder härteres Agentendrama ist mir egal. Hauptsache nicht weichgespült.)

Das streift aber noch einen anderen Punkt. Normalerweise müsste so ein Hobby-Superheld anfangs mindestens so oft und schwer verletzt werden wie Aaron Johnson in Kick-Ass. Die Networks können zwar in Criminal Minds oder L&O SUV genug Frauen als Opfer von Morden und Vergewaltigungen zeigen, um Mandy Patinkin um den Schlaf zu bringen, aber die Kämpfe sind mir schon bei Person of Interest (bin mittlerweile bei Folge 5 und immer noch underwhelmed) viel zu harm- und schmerzlos. Bei einer Frau sind die Network-Fesseln noch enger.
Die Nahkämpfe müssten hier aber nicht nur cool, sondern teilweise so unangenehm und schwer erträglich wie Tony Soprano vs. Ralphie, Bullock vs. Swearengen oder Gemma vs. Clay werden.
#1152952
Theologe hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben:Die Networks können zwar in Criminal Minds oder L&O SUV genug Frauen als Opfer von Morden und Vergewaltigungen zeigen, um Mandy Patinkin um den Schlaf zu bringen
Bild

oder so: :mrgreen:
http://twitter.com/sutterink
Kurt Sutter:
hey, shithead, the show was called CRIMINAL MINDS. what the fuck were you expecting, chats with angels? dick.
#1153311

http://www.deadline.com/2012/09/hbo-ord ... ard-price/

Bild

HBO Orders ‘Criminal Justice’ Drama Pilot Starring James Gandolfini, From Steven Zaillian & Richard Price

HBO has given a pilot order to the drama project, co-written by Oscar-wining writer Steven Zaillian (Schindler’s List) and Oscar nominee Richard Price (The Color Of Money) and to be directed by Zaillian. Criminal Justice is a New York-set crime drama loosely based on the acclaimed 2008 BBC series of the same name created by Peter Moffat. Joining the ensemble cast led by Gandolfini are Rizwan Ahmed, Bill Camp, Peyman Moadi and Poorna Jagannathan.

The original series consisted of two five-episode seasons, each chronicling the journey of a person charged with murder through the justice system, and each featuring new characters and cast. HBO’s version follows the plot of the first season of the British series, which starred Ben Whishaw as Ben Coulter, a man who takes his father’s cab for a drive and picks up a party girl who takes him to her apartment for a drunken and drug-filled night out. When he wakes up in the morning, Ben finds the girl stabbed to death and, though he can’t remember committing the crime, he is soon charged with it. The season earned Criminal Justice BAFTA Awards for best drama and best writer, three Royal Television Society Awards and an International Emmy.

I’ve learned that in the U.S. version, the young man is an American-born Pakistani named Naz (Ahmed). Gandolfini plays Jack Stone, a disheveled jailhouse lawyer wearing cheap suits and sandals, who trolls for clients at police precincts. That’s where he sees Naz in a holding cell and appoints himself his attorney. (The character is expected to continue if the series is renewed for additional seasons.) Camp plays the lead detective on the case; Jagannathan — repped by Hartig Hilepo and Smith Talent Group — and Moadi play Naz’s parents.

The pilot, produced by HBO in association with BBC Worldwide Prods., is slated to shoot in New York this fall.
Die kurzzeitig geplante HBO Antarktic-Dramedy mit Gandolfini wäre mir lieber gewesen, aber das Criminal Justice Original sieht im Trailer auch interessanter aus, als es im ersten Moment klang.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... bsPj79nAy4
#1153321
Jesus. OZ Flashback. Ich weiß nicht ob mit Game Of Thrones, Breaking Bad und The Walking Dead am Schedule noch eine Serie mit soviel Niedertracht schauen kann.
#1153579
http://www.deadline.com/2012/09/midnigh ... -of-comic/

Bild

NBC has put in development Midnight, Mass., a drama series based oncharacters from the Vertigo comic books and graphic novels published by DC Entertainment.
Snow White And The Huntsman co-writer Evan Daugherty will write the adaptation, produced by Warner Bros. TV and Bill Gerber‘s Gerber Pictures, which has received a script commitment.

The Midnight, Mass. comics creator John Rozum will serve as an executive consultant on the TV project, about a sophisticated, sexy, globe-trotting husband and wife paranormal investigator team — based in Midnight, Massachusetts — that takes on supernatural foes, macabre mysteries and the most frightening creature of all: marriage. Feature producer Gerber (Gran Torino) executive produces, with Daugherty co-executive producing.

This is the second time NBC and Warner Bros. TV are taking a stab at a Midnight, Mass. drama series. In 2009, WBTV’s adaptation with a different team, writers Gretchen Berg and Aaron Harberts and non-writing executive producers Dan Jinks and Bruce Cohen, also landed at NBC but did not go to pilot stage.
Kenn die Vorlage immer noch nicht, aber ein Vertigo-Comic sollte eigentlich nicht optimal bei einem Network aufgehoben sein. Ich hoffe mal es wird wenigstens mehr Akte X als Undercovers.


Bild

Ricky Gervais‘ British series Derek is coming to Netflix sometime next year.

Netflix acquired rights to the comedy starring, written and directed by Gervais after the show’s run on Channel 4. Gervais plays the title character, a simple middle-aged man who works in a nursing home. The show also features Karl Pilkington, a Gervais regular and star of the travel series An Idiot Abroad. Gervais created the original British version of The Office plus HBO’s standup comedy specials The Ricky Gervais Show, Extras and Life’s Too Short.

In Britain there were concerns that Derek was mocking disabled people with one character in the pilot, but the comedian said the character was not disabled. Roughly 2 million viewers watched the episode which lead to a full series order. Regarding his decision to bypass broadcast or cable TV, “Netflix is the future” Gervais said in a statement. “People want their favorite shows on demand whether they are homegrown or not.”
Ich wußte gar nicht, dass das eine Pilotfolge war. Hat sich eher wie ein Kurzfilm fürs Internet angefühlt. Der Titelcharakter sollte in einer Serie aber wirklich intelligenter gezeichnet werden, wenn Gervais nicht will, dass man ihn für geistig behindert hält.

Bild

Guillermo del Toro, 'Southland' Scribe Developing Hitchcockian Drama at HBO

The premium cable network has optioned Corinne May Botz’s Nutshell Studies, a Hitchcockian drama about a 1950s small-town housewife who becomes obsessed with solving brutal crimes.

Del Toro will serve as an executive producer as well as director on the project, with novelist Sara Gran on board to write and co-executive produce. Joining the duo is del Toro's manager Gary Unger, who is attached as a non-writing executive producer. Botz, who published the book in 2004, will consult.

Gran writes for TNT’s Southland and is poised to write and co-EP an adaptation of her female detective novel series, Claire Dewitt, for John Wells and Warner Horizon
Wird mit Del Toro eh frühestens 2017 zum Piloten kommen. :lol:
Der entwickelt in den letzten Jahren 1000 Projekte gleichzeitig und kommt am Ende bei allen so schleichend voran, dass er weniger Projekte als Terrence Malick realisiert.
#1153584
http://www.deadline.com/2012/09/ghost-w ... c-and-cbs/

Ian Sander and Kim Moses’ newly independent Sander/Moses Prods. (The Ghost Whisperer) has set up dramas at ABC and CBS and has put several reality projects in development. The duo serve as executive produce on all shows.

Gaslight at ABC is written/exec produced by feature scribe Michael Cooney (Identity). It is described as a lavish soap opera of passion, greed and hope set in a present-day Steampunk World in which three rival families battle for power and redemption in a re-imagined San Francisco. The project is produced by ABC Studios, extending Sander/Moses’ relationship with the studio where the company had a first-look deal for the past eight years.

CBS’ Reckless, written/exec produced by Dana Stevens (City Of Angels), is set in Charleston where sex and crime walk hand in hand as two adversaries, a gorgeous Yankee litigator and a Southern city attorney, struggle to hide their attraction while clashing over a police sex scandal that threatens to implode the city. CBS TV Studios is producing. The project reunites Sander and Moses with CBS, the network which aired The Ghost Whisperer, produced by ABC Studios and CBS TV Studios.
Gaslight spricht mich nicht an, da finde ich Reckless interessanter.
#1153622
http://www.deadline.com/2012/09/diane-k ... o-naranjo/

Bild

In her U.S. series debut, Inglourious Basterds actress Diane Kruger is set as the female lead of FX’s drama pilot The Bridge, directed by Mexican director Gerardo Naranjo (Miss Bala).

Adapted from the Scandinavian series Bron/Broen, The Bridge centers on two detectives from the United States and Mexico – El Paso Police Homicide Detective Sonya North (Kruger) and Marco Ruiz — who must work together to hunt down a serial killer operating on both sides of the American-Mexican border. Sonya North is described as a dogged cop who lacks tact, warmth and empathy. Shockingly candid, she calls the world like she sees it – which can be off-putting to her colleagues, but also refreshing and funny. The Bridge was adapted for American television by Meredith Stiehm (Homeland) and Elwood Reid (Hawaii Five-0) who executive produce alongside Carolyn Bernstein, Lars Blomgren and Jane Featherstone. The Bridge, a co-production of Shine America and FX Prods., begins production this fall in El Paso and Los Angeles.
Hmm, umgehauen hat mich Fraulein Kruger bisher nicht, aber ich bin auch kein Hater. Mal schauen, ob sie es schafft das Asperger-Verhalten ihres Charakters glaubhaft rüberzubringen, ohne dabei die Verletzlichkeit und sympathische Ausstrahlung des Originals zu verlieren.
#1153643
Mich würde es ja mal interessieren, ob sie nur hierzulande so skeptisch gesehen wird. :lol:


Auf jeden Fall ist es eine sehr kluge Entscheidung von ihr, eine Serienrolle zu übernehmen, solange sie noch Starglanz hat. Sie ist zwar erst 36 und momentan in US-Nebenrollen und französischen Hauptrollen mehr als gut beschäftigt, aber zu dauerhaftem Ruhm im US-Kino wird es als fremdsprachige Ausländerin nicht langen.
#1153719
str1keteam hat geschrieben:Mich würde es ja mal interessieren, ob sie nur hierzulande so skeptisch gesehen wird. :lol:


Auf jeden Fall ist es eine sehr kluge Entscheidung von ihr, eine Serienrolle zu übernehmen, solange sie noch Starglanz hat. Sie ist zwar erst 36 und momentan in US-Nebenrollen und französischen Hauptrollen mehr als gut beschäftigt, aber zu dauerhaftem Ruhm im US-Kino wird es als fremdsprachige Ausländerin nicht langen.
Ist doch egal, sie ist immerhin mit Pacey verheiratet :mrgreen:
#1153887
http://collider.com/guillermo-del-toro- ... fx/197037/

Guillermo del Toro’s THE STRAIN Goes to Pilot at FX with Carlton Cuse as Showrunner

Writer/director/producer Guillermo del Toro has added another project to his ever-growing list. This time around, he’ll be adapting his own vampire trilogy, The Strain, into a series, starting with a pilot order from FX. Del Toro plans to co-write the pilot script with Chuck Hogan (Prince of Thieves), who also co-wrote the books. Del Toro will also direct and executive produce the pilot episode. Also on board as showrunner to help develop the series will be Carlton Cuse (Lost), which is fitting since The Strain is planned for a limited run of three to five seasons, much like Lost was in its early development. Hit the jump for more on The Strain.

Deadline reported on the pilot order from FX for del Toro’s The Strain. At the outset, del Toro commented that his books should have enough material to satisfy three to five seasons if certain books are broken into multiple seasons and if subplots that didn’t make it into the book are used for the TV series. The Strain is an interesting get for FX as it marks the first time the network has committed to a drama pilot off a pitch. It’s also a great win for del Toro, who originally conceived of The Strain as a TV series, but was advised to produce it in book form first. It also marks del Toro’s first greenlit series project in the U.S. As an added bonus, expect del Toro to “direct as many episodes as [he] can through the life of the series,” when he has time between feature projects.

A plane lands at JFK and mysteriously ‘goes dark’, stopping in the middle of the runway for no apparent reason, all lights off, all doors sealed. The pilots cannot be raised. When the hatch above the wing finally clicks open, it soon becomes clear that everyone on board is dead — although there is no sign of any trauma or struggle. Ephraim Goodweather and his team from the Center for Disease Control must work quickly to establish the cause of this strange occurrence before panic spreads. The first thing they discover is that four of the victims are actually still alive. But that’s the only good news. And when all two hundred corpses disappear from various morgues around the city on the same night, things very rapidly get worse. Soon Eph and a small band of helpers will find themselves battling to protect not only their own loved ones, but the whole city, against an ancient threat to humanity.
Schon wieder ein Projekt von del Toro. Dass es seine Buchreihe aber früher oder später ins Fernsehen schafft, war abzusehen.
Die Prämisse klingt auf jeden Fall gut (auch wenn die Buchkritiken bisher eher zwiespältig sind).
#1153890
Stefan hat geschrieben:Oh Vampires.. wow - thats something new.. that has never been done on TV before :shock: :lol:
Naja, es sind zumindest einmal zum ersten Mal wirklich bedrohliche Vampire und bewegen sich somit definitiv nicht mehr in romantischen Gefilden.
Letztendlich halt "TWD" meets Vampires.
Aber dann hätte ich mir lieber eine Verfilmung von "The Passage" gewünscht.
#1153891
Molino hat geschrieben:
Stefan hat geschrieben:Oh Vampires.. wow - thats something new.. that has never been done on TV before :shock: :lol:
Naja, es sind zumindest einmal zum ersten Mal wirklich bedrohliche Vampire und bewegen sich somit definitiv nicht mehr in romantischen Gefilden.
Letztendlich halt "TWD" meets Vampires.
Aber dann hätte ich mir lieber eine Verfilmung von "The Passage" gewünscht.
Ja gut - The Passage wär mir als Serie auch lieber gewesen.. aber da wurde ja erst Buch 1 veröffentlicht. Von The Strain hab ich ehrlich gesagt noch nie was gehört :?
#1153892
Stefan hat geschrieben: Ja gut - The Passage wär mir als Serie auch lieber gewesen.. aber da wurde ja erst Buch 1 veröffentlicht. Von The Strain hab ich ehrlich gesagt noch nie was gehört :?
Da kommt aber demnächst Buch 2 raus, glaube ich.
Und da das ja eh immense Wälzer sind, hätte man da mindestens zwei Staffeln pro Buch draus machen können.
#1153893
Stefan hat geschrieben:Oh Vampires.. wow - thats something new.. that has never been done on TV before :shock: :lol:
Teenie-Schnulz und Edel-Trash sind aktuell die beiden Vampirserien, eine düstere Variante im FX-Stil wäre doch mal wirklich mal was neues.
#1153897
Bei The Strain ging es seit der Veröffentlichung des ersten Buches eigentlich nur darum, ob es Kinofilme werden oder ob es im PayTv bzw. Cable landet. Hab die Bücher noch nicht gelesen, aber mit dem Inhalt, den Beteiligten und auf FX ist das auf jeden Fall eins meiner Top 2 Projekte mit Pilotorder. Wenn sie die Besetzung nicht versauen noch vor Powers. Nur schade, dass sie erst im September mit dem Pilotdreh starten können.


The Strain könnte ohnehin der Todesstoß für die Zukunft von Powers auf FX sein. Die haben ja gleich noch eine Serie in Entwicklung geschickt und mit The Bridge und Bronx Warrants 2 weitere Piloten in Produktion.
FX has put in development a drama from playwright/screenwriter Stephen Belber. The untitled project is a New York-based thriller chronicling a murder and cover up. Instead of a standard pitch, Belber wrote a detailed treatment, which was sent to cable networks. Several were interested, with the project ultimately going to FX.
Theologe hat geschrieben:Teenie-Schnulz und Edel-Trash sind aktuell die beiden Vampirserien, eine düstere Variante im FX-Stil wäre doch mal wirklich mal was neues.
Korrekt. Das sind ja auch keine dauergeilen Dracula-Vampire. Sondern eher intelligente Superzombies. Ich hoffe mal auf einen Mix aus 28 Days later und 30 Days of Night gemixt mit Outbreak und vielleicht einer Prise Daybreakers.
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 124