US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#958279
Waterboy hat geschrieben:

Rob Lowe to Replace Charlie Sheen on Two and a Half Men?

Charlie Sheen may be one of a kind, but is he irreplaceable?

When Monday's news broke that the actor, 45, had officially been given the boot from Two and a Half Men, fans of the hit CBS show questioned whether the show would go on – and if so, with which new star?

Producers are reportedly discussing current Parks and Recreation star Rob Lowe. John Stamos's name also has come up recently.......
http://www.people.com/people/article/0, ... ullcontent
In Californication beweist er gerade, dass er wirklich eine ordentliche Portion humoristisches Talent hat. Eigentlich hatte ich die Show vor ein paar Wochen abgesetzt, würde ihr aber sowohl mit Stamos als auch mit Lowe nochmal ne Chance geben.
#958295
str1keteam hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:Michael Chiklis hat als erster das sinkende Schiff verlassen und für einen Comedy-Pilot unterschrieben. Ich hoffe, dass der besser wird als No Ordinary Family, denn ich würde Chiklis gerne wieder sehen.
DU bist doch höchstpersönlich und ganz allein schuld ...mit deinem ewigen Gemecker, dass NOF enden soll damit Chiklis in einer besseren Serie landet. Und jetzt?...spielt er in einer CBS-Shitcom. Das werde ich dir jetzt jeden Monat 1 mal vorhalten! 8)
Immerhin habe ich NOF noch fast komplett vor mir. Wenn der Pilot bestellt wird, wird das mit höchster Wahrscheinlichkeit auch die letzte gute Rolle für Chiklis auf lange Zeit gewesen sein. Danke nochmal, HERR Theologe. :mrgreen:
Oh, dass es sich um eine CBS-Show handelt wusste ich nicht. Das führt natürlich dazu, dass sich mein Status quo nicht ändern wird und ich (wahrscheinlich) immer noch nichts mit Michael Chiklis zu sehen bekomme. Aber lieber einen miesen neuen Pilot als noch eine 5. Folge von NOF.
#958490
Viktor hat geschrieben:
Donnie hat geschrieben:Vor ein paar Jahren gab es doch auf CBS den Pilot "Babylon Fields", welcher nie in Serie ging. Darin ging es auch um Zombies: Die Toten buddelten sich aus der Erde und wollen ihr altes Leben wieder aufnehmen, obwohl sie inzwischen ein bisschen verwest waren. Und einer dieser Zombies war allen Anschein nach von seiner Frau und Tochter umgebracht worden und wollte herausfinden, wer ihn umbrachte.
Der geleekte Pilot hatte mir damals außerordentlich gut gefallen. Sehr schade, dass es da keine komplette Serie von gab.
Man hätte von Anfang an wissen müssen, dass solch ein Thema auf einem Network nicht funktioniert. Ich konnte verstehen, warum CBS den Piloten abgelehnt hat. Auf irgend einem Cable wäre es sicherlich zur Hochform aufgelaufen. Hätte man auf den Krimiplot am Ende verzichtet, wäre Babylon Fields sogar ein perfekter Companion für True Blood gewesen.

@Rob Lowe: Ich verstehe gar nicht, wieso alle TV-Reporter darauf angesprungen ist. War doch klar, dass er ein Vertrag mit Parks & Rec hat und demnach nicht zur Verfügung steht. Die sollen mal lieber David Schwimmer ansprechen - wenn Mr. Sunshine schon Chandler Bing 2.0 hat, kann man auch problemlos Ross 2.0 in Two and a Half Men reinbringen 8)
#958549
Pilot Scoop: LUX Hunk Kristoffer Polaha to Play Sarah Michelle Gellar's Ringer Lover

Bild

Kristoffer Polaha is bouncing back from Life Unexpected‘s (still unofficial) cancellation with a plum role opposite Sarah Michelle Gellar in CBS’ drama pilot Ringer.

The premise of Ringer (and Polaha’s part in it) is somewhat complex, so pay close attention: Gellar stars as Bridget, a troubled young woman who, while on the run from the mob, hides out by inhabiting the life of her rich wealthy twin sister, Siobhan. The twist? There’s a bounty on her sis’ head, too!

Polaha plays Henry, the out-of-work husband of Siobhan’s BFF (Tara Summers) who also happens to be having an affair with Siobhan. Unaware that Bridget has taken over Siobhan’s identity, Henry becomes hurt and confused by her lukewarm behavior and demands that she choose between him and her husband Andrew (Fantastic Four’s Ioan Gruffudd).
Je mehr ich über dieses Konzept lese, desto bescheuerter klingt es (und wird DH immer ähnlicher) :lol: Ich hoffe SMG weiß, was sie da tut.
#958622
Zu Ringer; Irgendwie stell ich mir das wie eine Mischung zwischen Mr. & Mrs. Smith und Lonestar vor. Allerdings kann ich mir nicht recht vorstellen, wie das ein Procedural werden soll, klingt doch nach sehr seriallastigen Stoff. Aber gut, wenn ABC aus Poes Leben ein Procedural machen kann, dann wird's der Meister dieser Kunst locker aus dem Ärmel schütteln.


TNT hat die Starttermine für den Summer Schedule bekannt gegeben:
...
New Series:
Franklin & Bash – Series premiere Wednesday, June 1, at 9 p.m. (ET/PT) – Season 1: 10 episodes
Falling Skies – Two-hour series premiere Sunday, June 19, at 9 p.m. (ET/PT); regular timeslot Sundays at 10 p.m. (ET/PT) – Season 1: 10 episodes

Returning Series:
Men of a Certain Age – Premiere: Wednesday, June 1, at 10 p.m. (ET/PT) – Season 2 continues: Six summer episodes
Memphis Beat – Premiere: Tuesday, June 14, at 9 p.m. (ET/PT) – Season 2: 10 episodes
HawthoRNe – Premiere: Tuesday, June 14, at 10 p.m. (ET/PT) – Season 3: 10 episodes
Leverage – Premiere: Sunday, June 26, at 9 p.m. (ET/PT) – Season 4: 10 summer episodes
The Closer – Premiere: Monday, July 11, at 9 p.m. (ET/PT) – Season 7: 10 summer episodes
Rizzoli & Isles – Premiere: Monday, July 11, at 10 p.m. (ET/PT) – Season 2: 10 summer episodes
Schade dass MoaCA nur auf 12 Episoden kommt. Hatte gehofft, dass durch die Teilung ein bisschen mehr rausspringt.
#958695
http://www.deadline.com/2011/03/salman- ... -showtime/
Bild
British-Indian novelist Salman Rushdie is venturing into screenwriting with Next People, a drama series project for Showtime. Rushdie will write the script for the project, which dissects different aspects of contemporary American life. Although Rushdie is considered a British writer (he was even knighted by Queen Elizabeth), he actually splits his time between London and New York and is a major American culture buff. (And a Yankees fan).

Rushdie had expressed interest in branching out into TV writing, and a few months ago, his Hollywood reps at UTA and his literary agent Andrew Wylie started discussing the possibility of him doing a TV series. Word of Rushdie's intentions got to Showtime entertainment president David Nevins, a fan of Rushdie's. He flew to New York to meet with the writer and woo him to do a show for Showtime. Rushdie was reportedly impressed by Nevins' passion and agreed to develop a show for the pay cable network. Word is he went straight to Showtime and didn't shop the project to other networks. In addition to writing, Rushdie will executive produce with Working Title TV.

Rushdie, whose style is described as "magical realism mixed with historical fiction," published his latest novel, Luca and the Fire of Life, in November. He first received acclaim with his second novel, 1981's Midnight's Children, but it was another book, the controversial 1988 tome The Satanic Verses, that brought him worldwide fame, especially after Iran's Ayatollah Khomeini issued a fatwa against him.
BildBild
In her first series gig, Ellen Barkin is set to co-star opposite Don Johnson in Michael Patrick King's drama pilot A Mann's World. The Warner Bros. TV-produced project stars Don Johnson as Allan Mann, a fiftysomething handsome and sexy straight Beverly Hills hairdresser struggling to stay young and relevant in a place where looks are everything. Barkin will play Allan's forgiving, funny ex-wife and the mother of their three children. She and Allen built his beauty empire together before she removed herself from the day-to-day operation and now serves as his financial and, occasionally, emotional adviser. On TV, Barkin has done several movies, winning an Emmy for one of them, 1997's When Women Had Wings.
Barkin hat sich zwar leider ihr Gesicht komplett verpfuschen lassen, aber unter der Maske ist sie immer noch eine gute Schauspielerin. Ich persönlich finde es immer erfrischend, wenn eine Serie ältere Hauptdarsteller hat (meistens sind sie auch einfach charismatischer und besser als die üblichen 25-40jährigen), aber es bleibt die Frage, ob man damit auf einem Network genug Zielgruppenzuschauer anziehen kann.


Bild
Titus Welliver is set to star in the CW's zombie thriller Awakening. The project is about two sisters, Jenna (Lucy Griffiths) and Jayce (Meredith Hagner) coming of age and facing off against one another amidst the beginning of a zombie uprising. Welliver will play The Hunter, a mid-aged man with silver hair and piercing eyes who is from a family of legendary Zombie Hunters.
Damit klingt die Serie wieder etwas interessanter, aber es scheint immer offensichtlicher, dass das eine Vampirserie wird, die sich nur mit dem Zombiesiegel schmückt.


Stammen die Zitate von Charlie Sheen oder Kenny Powers? Teilweise wirklich verblüffend ähnlich. :lol:
http://kennyorcharlie.tumblr.com/
#958900
Eddie Cibrian Gets the Lead in NBC's 'Playboy' Pilot
The former "CSI: Miami" star replaces previously cast Jeff Hephner.
The project, from 20th Century Fox TV, Imagine TV and writer-executive producer Chad Hodge, centers on a Chicago attorney who is also a Keyholder at the glamorous, exclusive Playboy Club. [...]
One source said that while the producers liked Hephner, the network wanted a more recognizable “name.”
http://www.hollywoodreporter.com/news/e ... bcs-166912

NBC geht Risiko mit einem Serial-Killer, lustig finde ich aber, dass die Serie Playboy heißt, aber der Name Jeff HEPHNER nicht "recognizable" genug ist. Klar, Cibrian ist natürlich das bekanntere TV-Gesicht.

------------

Grundsätzlich freut mich der aktuelle Kurs von NBC, das Gros der aktuellen Bestellungen klingt nicht nach 08/15. Speziell S.I.L.A. macht einen interessanten Eindruck. Eine Serie die sich an Traffic und Syriana orientiert und vom gleichen Autor stammt, ist zwar nicht unbedingt eine Network-Serie. Aber vielleicht zahlt es sich für NBC aus, mal was anderes zu probieren. Mit 08/15 sind sie dieses Jahr schließlich gehörig auf die Fresse geflogen.
#958943
Fox pushes back 'Terra Nova' to fall
by James Hibberd

Fox is pushing back the premiere of Steven Spielberg’s dino drama Terra Nova — again!

Instead of launching with a May 23 preview as originally planned, the adventure series will now debut next fall.

The decision comes after Fox teased the series with an ad during the Super Bowl last month. Explained Fox entertainment president Kevin Reilly:

“Terra Nova is one of the most ambitious television series ever produced,” Reilly said. “The cutting-edge visual effects used to create the world of Terra Nova, which is of massive scope and scale, require more time to be realized. This aspect of the series is essential, so we are pushing back the special early preview date to give the visual effects team the time needed for their ground-breaking work.”

“The world of Terra Nova is visually stunning on multiple levels, and effects play an enormous part,” added executive producer René Echevarria. “Premiering in the fall will give us the proper time to create a world never before seen on television.”

Terra Nova: It’s so amazing you can’t even watch it!

The drama was originally set to premiere midseason. In August, Fox pushed back the bulk of the show until fall, electing to air just a two-hour preview in May (like the way the network launched Glee). Now it seems that won’t be ready either.
Na ja, das wars dann erstmal mit Terra Nova .. ich kann mir nicht vorstellen, wie die Serie funktionieren soll, wenn sie sich nichtmal trauen, den Piloten zu zeigen, obwohl die ganze Serie generell schon in der Midseason hätte starten sollen? .. na ja :?
#958962
Fox pushes back 'Terra Nova' to fall
Einerseits bedauerlich, denn ich hatte mich schon auf den Piloten gefreut und so besteht praktisch keine Möglichkeit, dass für Staffel 1 mehr als 13 Episoden bestellt werden. Anderseits ist es langfristig natürlich von Vorteil, wenn sie eingesehen haben, dass die Dinos aus dem Trailer noch nicht den Ansprüchen eines Events genügen. Hoffentlich verschieben sie es aber jetzt nicht auch noch in die Midseason 2012. :roll:
#958969
Theologe hat geschrieben:NBC geht Risiko mit einem Serial-Killer, lustig finde ich aber, dass die Serie Playboy heißt, aber der Name Jeff HEPHNER nicht "recognizable" genug ist. Klar, Cibrian ist natürlich das bekanntere TV-Gesicht.
Wow, ich kotze gerade. Das ist den Gehirnen von NBC nicht früher aufgefallen? Da freue ich mich auf Playboy mit Hephner und habe mich schon seelisch auf die Absetzung seiner zweiten Cable-auf-Network-Serie vorbereitet, und dann wird er von einem Schmalzgesicht ersetzt. Thank you very much. Not. :evil:
#958975
AlphaOrange hat geschrieben:
phreeak hat geschrieben:Leverage nur 10 Folgen oder was versteht man unter 10 summer episodes? :|
Staffel 4 hat 15 Episoden. TNT sendet dann die letzten fünf wohl wieder im Dezember oder im Frühjahr oder so.
Irgendwie ist "10 summer epsiodes" auch selbsterklärend.
#959093
Theologe hat geschrieben:
AlphaOrange hat geschrieben:
phreeak hat geschrieben:Leverage nur 10 Folgen oder was versteht man unter 10 summer episodes? :|
Staffel 4 hat 15 Episoden. TNT sendet dann die letzten fünf wohl wieder im Dezember oder im Frühjahr oder so.
Irgendwie ist "10 summer epsiodes" auch selbsterklärend.

Kann man so oder so verstehen. Wusste nicht, das die Staffel bei Leverage aufgeteilt wird.
#959238
Theologe hat geschrieben:
phreeak hat geschrieben: Kann man so oder so verstehen. Wusste nicht, das die Staffel bei Leverage aufgeteilt wird.
Ist doch seit der 2. Staffel immer so.
Bin erst vor kurzem auf Leverage gestoßen und da war die letzte Staffel schon zuende, daher wusste ich das nicht.
#960937
http://www.deadline.com/2011/03/netflix ... -of-cards/

Video streaming juggernaut Netflix is becoming an original series player. In what is probably the biggest gamble in its 14-year history, I hear Netflix has outbid several major cable networks, including HBO and AMC, for Media Rights Capital's drama series House of Cards, executive produced and directed by David Fincher and exec produced by and starring Kevin Spacey.

Negotiations are still going on, but I hear the video streaming giant landed the drama project by offering a staggering commitment of two seasons, or 26 episodes. [/size]Given that the license fee for a high-end drama is in the $4 million-$6 million range and that a launch of a big original series commands tens of millions of dollars for promotion, the deal is believed to be worth more than $100 million.

Ever since Liberty Media chairman John Malone in October drew a comparison between Netfix and HBO, industry experts have speculated whether Netflix would become the next HBO by venturing into originals. HBO, too, established itself as premium cable movie channel before hitting gold with original series that have now become its bread and butter. Netflix, which dominates the movie streaming market with 61%, had said in the past that it was not interested in branching into original programming. Until now.

Given the strong interest in House of Cards from multiple networks, observers had speculated that the project may get an episodic commitment but a massive two-season order is pretty unheard of these days. Going straight to series itself is a risky proposition as attested by NBC, which recently tried the model before reverting to the traditional pilot model. Besides the sandals-and-toga Rome, which was a co-production with the BBC, HBO has piloted all of its projects, including those with A-list talent such as Martin Scorsese/Terence Winter's Boardwalk Empire and Michael Mann/David Milch's Luck starring Dustin Hoffman. AMC went straight-to-series with The Walking Dead but with a modest 6-episode order. Rome and Fox's CGI extravaganza Terra Nova started off with 13-episode orders. Snatching a high-profile project like House of Cards is certain to put Netflix on the map. But by committing to air and market a 26-episode original series, something it has never done before, it will also put the company to the test.
...
...

Meanwhile, MRC has built its TV business on a direct-to-series model with such projects as animated comedies The Life & Times of Tim and The Ricky Gervais Show, the short-lived series for the CW's Sunday block and the Lifetime comedy Rita Rock, which went through pilot but in a two-pilot deal with the network guaranteeing that one of the pilots will go to series.

In his TV directorial debut, Fincher will direct the pilot for House of Cards, which is based on the book and British miniseries of the same name. Fincher is executive producing with Eric Roth, Joshua Donen as well as Spacey and his producing partner at Trigger Street Prods. Dana Brunetti. The political-thriller novel House of Cards, written by Michael Dobbs, former Conservative Party chief of staff, is set at the end of Margaret Thatcher's tenure as prime minister and follows a British politician with his eye on the top job. In 1990, it was adapted by the BBC as a miniseries written by Andrew Davies and starring Ian Richardson. Fincher's adaptation, set in the U.S., was written by playwright/screenwriter Beau Willimon (The Ides of March).
Das wäre aus 2 Gründen klasse. Erstens natürlich wegen der festen Zusage für 26 Episoden, aber auch weil der Einstieg eines weiteren Premiumsenders in Eigenproduktionen nur von Vorteil sein kann. EPIX kommt ja nicht in die Pötte.

http://www.deadline.com/2011/03/starz-d ... verbinski/

Starz is developing The Brink, a supernatural crime drama project written by The Grudge scribe Stephen Susco and executive produced by Pirates of the Caribbean director Gore Verbinski through his Blind Wink Prods. The Brink is based on J.C. Hutchins’ book Personal Effects: Dark Art. The interactive supernatural thriller, which features various online extensions, is described by CSI creator Anthony Zuiker in his review as "equal parts House, CSI, and The X-Files." It chronicles art therapist Zach Taylor’s investigation into the life and madness of Martin Grace, an accused serial killer who claims to have foreseen, but not caused, his victims’ deaths. Blind Wink's Jonathan Krauss is executive producing in addition to Verbinski.
Ich hoffe mal die Beschreibung von Zuiker muss man nicht zu ernst nehmen. Die eigentliche Inhaltsangabe klingt auch interessanter als ein Mix aus House, CSI und Akte X und bei Starz kann man wohl von einer durchgehenden Handlung ausgehen.


http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... ies-167337

Supernatural creator Eric Kripke – who was attached to develop a TV adaptation of Neil Gaiman’s acclaimed comic book series The Sandman – says the project is not happening.

“Unfortunately, for a lot of varying reasons, Sandman is not in the works, at least for this season," Kripke tells The Hollywood Reporter.
In September, Warner Bros. TV named Kripke as its top choice to develop the fantasy series when the company was working to acquire the television rights from sister company DC Entertainment.

Speaking from the red carpet before the Supernatural panel at PaleyFest on Sunday afternoon, Kripke says The Sandman “just didn’t quite happen this season through nobody’s fault, and hopefully we can do it again in the future.”

The Sandman centers on Morpheus, a deity who personifies dreams. He goes on a quest to find his lost objects of power when he is captured by humans who mistake him for his older sister, Death.

Kripke did speak with the Gaiman, the writer behind The Sandman, to discuss a possible adaptation, mentioning that the series “is without a doubt my all-time favorite comic.”

“I’m such a fan of Neil, and he’s every bit as smart as promised and every bit as cool and down-to-earth, and I just loved my conversations with him,” he said.

Kripke shared that Gaiman appeared to be familiar with Supernatural, which he said in the past is heavily inspired by Gaiman’s work. (Yesterday, he told THR that Supernatural is “Sandman meets American Gods”).

“When I saw [Gaiman], I said, ‘Just so you know, I rip you off all the time for the show,’ and he said, ‘I really appreciate that because you and Kevin Smith have both been very public about ripping me off, and I don’t mind if people rip me off, I just want them to be public and admit it,’ ” Kripke said.

Kripke, who stepped down as Supernatural showrunner last season, is now freer to work on other projects -- but is still involved with the writing of the CW show.

Gaiman’s books have recently found their way to the big screen with the Robert de Niro film Stardust and the stop-motion hit Coraline. His novel Neverwhere was adapted as a BBC miniseries in 1996.
Eine Sandman Serie wäre zwar ein Wunschprojekt, aber falls das von WB wie gemunkelt für CW entwickelt wurde, wäre das vorläufige Scheitern letztlich ein Glücksfall wie NBCs Ablehnung von Walking Dead.




Keine News direkt zur Dark Tower Adaption, aber es gibt Nachschub für den Erfolgsfall der Film/-Serie. Stephen King hat bestätigt, dass er mit dem 8-ten DT-Band fertig ist und das er vermutlich nächstes Jahr erscheinen wird. Die Handlung soll zwischen dem Ende von Glas (Band 4) und dem Beginn von Wolfsmond (Band 5) angesiedelt sein.
Dear Constant Readers,

At some point, while worrying over the copyedited manuscript of the next book (11/22/63, out November 8th), I started thinking—and dreaming—about Mid-World again. The major story of Roland and his ka-tet was told, but I realized there was at least one hole in the narrative progression:
versteckter Inhalt:
what happened to Roland, Jake, Eddie, Susannah, and Oy between the time they leave the Emerald City (the end of Wizard and Glass) and the time we pick them up again, on the outskirts of Calla Bryn Sturgis (the beginning of Wolves of the Calla)?

There was a storm, I decided. One of sudden and vicious intensity. The kind to which billy-bumblers like Oy are particularly susceptible. Little by little, a story began to take shape. I saw a line of riders, one of them Roland’s old mate, Jamie DeCurry, emerging from clouds of alkali dust thrown by a high wind. I saw a severed head on a fencepost. I saw a swamp full of dangers and terrors. I saw just enough to want to see the rest. Long story short, I went back to visit an-tet with my friends for awhile.
The result is a novel called The Wind Through the Keyhole. It’s finished, and I expect it will be published next year.

It won’t tell you much that’s new about Roland and his friends, but there’s a lot none of us knew about Mid-World, both past and present. The novel is shorter than DT 2-7, but quite a bit longer than the first volume — call this one DT-4.5. It’s not going to change anybody’s life, but God, I had fun.

Steve King
#960946
Der Netflix-Deal ist unglaublich riskant. Die können damit noch mächtig auf die Schnauze fallen. Nichtmal den Piloten gesehen und schon ganze zwei Staffel und dann auch noch in Networklänge. :shock: Bin sehr gespannt.

Aber ich versteh eins nicht: Es ist eine Streamingseite, die haben doch keinen Fernsehsender oder?! :?
#960981
Bobby hat geschrieben:Aber ich versteh eins nicht: Es ist eine Streamingseite, die haben doch keinen Fernsehsender oder?! :?
Jep.. das ist "nur" ne Streamingseite und ich bin auch gerade etwas ge-wtfed.. von dem deal :shock:
#960992
Ich kenne dieses Netflix überhaupt nicht. Verkaufen die auch Abos wie HBO und Co. einfach für das Streaming-Angebot statt für einen TV-Sender? Denn dann gäbe es ja praktisch keinen Unterschied rein vom Geschäftsmodell her gesehen.

Dass so ein Streaming-Angebot natürlich ein viel kleineres Einzugsgebiet hat an Usern, macht das ganze aber finanziell gesehen sicherlich zum Hochrisiko-Poker...
#961000
little_big_man hat geschrieben:Dass so ein Streaming-Angebot natürlich ein viel kleineres Einzugsgebiet hat an Usern, macht das ganze aber finanziell gesehen sicherlich zum Hochrisiko-Poker...
Ist es auch, wenn das in die Hose geht, kann der Deal Netflix killen .. daher bin ich auch so überrascht :shock:
#961014
Bobby hat geschrieben:Nichtmal den Piloten gesehen und schon ganze zwei Staffel und dann auch noch in Networklänge. :shock:
Nein, es wären nur 2x13 nicht 2x26 Episoden. :wink:
Ob die Serie wirklich so teuer ist, wie deadline das spekuliert, ist auch fraglich. Spacey ist sicherlich nicht billig, aber 4-6 Mio pro Episode kosten in der ersten Staffel eigentlich nur Serien mit superaufwendigen Tricks oder riesigen Sets wie Terra Nova, Rome oder Boardwalk Empire. Bei einem Thrillerdrama, das in der heutigen Zeit spielt, sehe ich nicht, wo diese Kosten herkommen sollen.

Naja, aber selbst wenn es letztlich nur 2-3 Mio pro Episode sind, ist das natürlich ein heftiger Deal für einen Neuling. :mrgreen:


In dem Part, den ich rausgekürzt habe, wird aber auch klar, dass ein ~100 Mio Deal nichts außergewöhnliches für Netflix ist. Die verschieben Mrd. für Rechte an Filmen und Serien.

Despite its dominant position in the movie-streaming business, Netflix, which was just upgraded to "buy" by Goldman Sachs, has been feeling the heat from new competition, including Amazon.com, which last month announced it was entering the subscription streaming-media business, and Facebook, which last week announced a deal with Warner Bros. to experiment with streaming the studio's The Dark Knight directly through the social media service. In fact, on the day the Facebook/Warner Bros. deal was announced, Netflix's shares fell 6%.

Netflix has been looking to diversify beyond movies. The day Amazon.com announced its entry into the online video space, Netflix unveiled a $200 million deal with CBS for two years for nonexclusive rights to stream such shows as The Twilight Zone, Star Trek, Family Ties, Twin Peaks, Cheers and Frasier. Adding original series to the portfolio seemed like a natural next step.

In August, Netflix shored up its core streaming business with a $1 billion, five-year pact for online streaming rights to movies from Paramount, Lionsgate and MGM. (It also inked a pact with Relativity Media, while renewal talks with early movie partner Starz, which has provided Netflix with access to Sony and Disney titles, are still ongoing.)
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 117