US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#970417
Was ist los mit Cinemax? Die schmeißen mehrere Hundert Millionen in den Serienpool ohne vorher auch nur den kleinen Zeh' hineinzustecken. Ich frag mich echt wer das alles bewilligt.
#970422
ultimateslayer hat geschrieben:Was ist los mit Cinemax? Die schmeißen mehrere Hundert Millionen in den Serienpool ohne vorher auch nur den kleinen Zeh' hineinzustecken. Ich frag mich echt wer das alles bewilligt.
Die gehören ja zu HBO. Ein paar 100 mio mehr oder weniger ... :lol:

So viel wie es zuerst aussieht, wird es am Ende aber auch gar nicht sein. Bei Strike Back haben sie den englischen Pay TV Sender dabei. Bei Transporter und The Sector mehrere europäische Sender. Bei einem Budget von grob geschätzt jeweils 3-4 Mio pro Episode sollten bei Cinemax nicht mehr als 2 Mio hängen bleiben. Vielleicht auch weniger, aber gehen wir mal inkl. der Werbekampagne bei 12 Episoden pro Staffel von 80 Mio aus. Femme Fatale und Chemistry schätze ich als Low Budget Produktionen mal blind auf um die 1 Mio pro Folge. wären weitere 25-30 Mio. Doch ...über 100 Mio könnten sie kommen, aber immerhin haben sie damit schon 3/4 des Jahres mit aufwendigen Eigenproduktionen abgedeckt und zusätzlich noch die beiden Late Night Serien. Netflix bekommt dafür ja gerade mal 2 Quartale über 2 Jahre gestreckt.
#970440
Ach, das war ein Fehler meinerseits. Netflix hat ja den House of Cards-Deal gemacht, nicht Cinemax. Damit hast du natürlich recht, Transporter und Sector sind ja Ko-Produktionen und damit deutlich weniger Risikoreich. Ich nehm' alles zurück und geh mich in die Ecke schämen.
#970626
http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... and-176151
BildBild

House of Lies, starring Don Cheadle and Kristen Bell, and Homeland, toplined by Claire Danes and Damian Lewis, have been given 12-episode orders by new Showtime entertainment president David Nevins.


“On the heels of successfully launching our four freshman series in the last 8 months, we’re excited to introduce the next wave of Showtime shows,” said Nevins. “Homeland and House of Lies are audacious in both their concept and their casting. They build upon the network’s successful pedigree and expand the definition of what a Showtime series can be.”

Lies, a half-hour comedy created by Matthew Carnahan, revolves around a successful and cutthroat consultant (Cheadle) who is never above using any means (or anyone) necessary to get his way with and for his clients.

Homeland, a psychological thriller from Howard Gordon, Alex Gansa and Gideon Raff, tells the story of a CIA officer (Danes) battling her own demons and who becomes convinced that the intelligence that led to the rescue of a U.S. soldier (Lewis) was a setup.

Both series will begin production this summer.
Alles andere wäre auch ein Skandal gewesen. Beide heiße Kandidaten für das beste neue Drama bzw. die beste neue Half Hour Show 2012.

Bild
http://tvbythenumbers.zap2it.com/2011/0 ... gers/88645

FOX ORDERS UP A SECOND SERVING OF “BOB’S BURGERS”

Animated Series Renewed for a Second Season


All-New Episode Airs Sunday, April 10, on FOX

Animation Domination newcomer BOB’S BURGERS has been renewed for a second season, it was announced today by Kevin Reilly, President of Entertainment, Fox Broadcasting Company.

“BOB’S BURGERS has proved to be a perfect neighbor to our slate of fan-favorite animated families this year,” said Reilly. “The series has found its own really unique, irreverent voice and is doing consistent business for us on Sundays, so we’re excited to serve up another season to the fans.”
...
Die Serie hat zwar noch ihre Probleme, aber auch das ist sehr erfreulich.
#970710
Darauf habt ihr doch alle gewartet :D :D

Bild


MTV announced two spin-offs of Jersey Shore
yes... Snooki go solo

MTV announced today that it is moving forward with two spin-offs for their massively successful series, Jersey Shore. One will feature best friends Snooki and JWoww and the other will focus on Pauly D’s main job as an in-demand DJ. Both series, which are currently untitled, have been given a 12-episode order and will begin production later this year for a premiere date sometime in 2012.


Meanwhile, the entire cast is still scheduled to begin filming their latest season of Jersey Shore in Italy this spring. Jersey Shore is MTVs most watching series, with 8 million viewers every week.

na dann :lol: :lol: :lol:

Bild
#970739
ultimateslayer hat geschrieben:Bis 2012 ist die geskriptete Serienwelt ausgelöscht. :cry:
Kommt mir ja dieses Jahr schon phasenweise so vor. Bei manchen Serien hab ich schon das Gefühl, die bringen nur noch alle paar Wochen mal 1-2 Folgen raus, wenn sie Lust darauf haben. Geht das nur mir so, oder wird dieses Jahr ganz besonders oft mal eine oder mehrere Woche ausgesetzt? Oder gleich ein monatelanger Hiatus wie bei The Event? Ich kann mich kaum erinnern, wann es bei Fringe das letzte mal 5 oder mehr Folgen tatsächlich im Wochenrhytmus gab.
#970745
Naja, ganz so schlimm ist es auch nicht. Man darf nicht vergessen, dass sich aufgrund des armseligen Networkniveaus in den letzten Jahren Sender wie AMC und Starz etablieren, weitere drängen nach, zudem haben wir immer noch HBO, Showtime, FX und ein paar andere. MTV ist ja kein Maßstab und von den Networks wird man zum Glück immer unabhängiger.
#970901
RickyFitts hat geschrieben:Bei manchen Serien hab ich schon das Gefühl, die bringen nur noch alle paar Wochen mal 1-2 Folgen raus, wenn sie Lust darauf haben. Geht das nur mir so, oder wird dieses Jahr ganz besonders oft mal eine oder mehrere Woche ausgesetzt? Oder gleich ein monatelanger Hiatus wie bei The Event? Ich kann mich kaum erinnern, wann es bei Fringe das letzte mal 5 oder mehr Folgen tatsächlich im Wochenrhytmus gab.
Zu dieser Jahreszeit könnte man das bei einigen Networkserien denken (z.B. von The Office, HIMYM oder Modern Family kamen seit Februar gefühlt jeweils nur 1 neue Episode pro Monat), aber das ist jedes Jahr so. Da die meisten Serien bis zur Weihnachtspause bereits 10-12 Episoden gesendet haben, muss man die restlichen 10-12 Episoden mit zig Wiederholgen strecken, um den Zeitraum von Anfang Januar bis Ende Mai abzudecken. Alternative ist dann halt eine monatelange Pause in der Mitte der Staffel oder ein Start erst zur Midseason. Alle Varianten haben ihre Nachteile.

Diese häufigen Wiederholungen sind auch ein Grund, dass kaum eine Midseason Serie überlebt. Wenn bei NBC alle etablierten Donnerstags-Comedies in Wh sind, muss man sich nicht wundern, dass Perfect Couples und Outsourced nur auf Werte knapp über der 1.0 kommen. Ähnliches gilt für Mad Love oder Mr. Sunshine, die fast durchgehend auf eine Erstausstrahlung im Umfeld verzichten mussten.
(Qualität mal außen vor, denn das die nicht in Verbindung zu den Quoten steht, beweisen u.a. Traffic Light und Mike und Molly eindrucksvoll. :lol: )



Aber wie shepherd schon sagte ... zum Glück finden sich immer mehr Cable und Pay TV Sender, die in Eigenproduktionen investieren. Der überwiegende Großteil der besten Dramen läuft somit ohne Unterbrechungen innerhalb der Staffel. (wobei es mit der langen Wartezeit zwischen den Staffeln auch dort einen Hinkefuss gibt.)
#970902
str1keteam hat geschrieben:Aber wie shepherd schon sagte ... zum Glück finden sich immer mehr Cable und Pay TV Sender, die in Eigenproduktionen investieren. Der überwiegende Großteil der besten Dramen läuft somit ohne Unterbrechungen innerhalb der Staffel. (wobei es mit der langen Wartezeit zwischen den Staffeln auch dort einen Hinkefuss gibt.)
Klar, aber kürzere Staffeln bedeuten auch weniger Filler und mehr Zeit um die Storys auszuarbeiten.
#970904
Sergej hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben:Aber wie shepherd schon sagte ... zum Glück finden sich immer mehr Cable und Pay TV Sender, die in Eigenproduktionen investieren. Der überwiegende Großteil der besten Dramen läuft somit ohne Unterbrechungen innerhalb der Staffel. (wobei es mit der langen Wartezeit zwischen den Staffeln auch dort einen Hinkefuss gibt.)
Klar, aber kürzere Staffeln bedeuten auch weniger Filler und mehr Zeit um die Storys auszuarbeiten.
Das trägt natürlich dazu bei, dass es die besten Dramen sind. :wink:
#970941
Ganz schlimm finde ich die Pausen zur Zeit bei Parks & Recreation. Da startet es schon zur Midseason mit verkürzter Staffel-Order und dann gibt es so extrem viele Pausen dazwischen. Vielleicht sollte ich dankbar sein, dass NBC die Serie nicht ohne Lead-in zwischen Wiederholungen laufen lässt, auf der anderen Seite würde ich schon gern auf 20 Folgen kommen. :oops:

Mit den Wiederholungen als Lead-ins für neue Folgen neuer Serien legen es die Sender aber auch darauf an, dass sie Serien wie Mr. Sunshine und Outsourced absetzen können.

Bin mal gespannt auf die neuen Showtime-Serien.
#972150
Das ging fix. Kaum bestellt, schon der erste Trailer für Showtimes Homeland

http://www.youtube.com/watch?v=KyFmS3wRPCQ

Edit: Mist, war jemand schneller. :evil: :lol:
Scheint wohl doch eher in Richtung "Rubicon meets Sleeper Cell" als Pay Tv Version von 24 zu gehen, aber auch das ist in meiner guten Stube willkommen. Vielleicht täuscht der Eindruck aber auch. Sind ja nur 2 lange Szenen aus dem Piloten und kein echter Trailer.



Interview mit Boborci über Locke & Key
http://www.fearnet.com/news/b22216_wond ... _orci.html

With the TV adaptation of The Walking Dead a massive success, horror comics fans are now gearing themselves up for the next big book to make the leap to the screen – Joe Hill's acclaimed Locke & Key (from IDW Publishing). One of the main folks responsible for the project, Star Trek, Transformers and Fringe writer-producer Roberto Orci, appeared at WonderCon on Saturday to promote his upcoming Cowboys & Aliens. But I made sure to ask Orci how faithful his take on Hill's creepy comic will be – should the pilot that's in production now get picked up for a series premiere later this year. Find out what Orci told me after the jump.

"First of all, the pilot is very faithful," said Orci. "People I think, like that graphic novel because it is so well written, because the art is so great, because it really is well done. Normally you get one or the other. This one has all three. So the pilot is pretty faithful to it."

"Now, going forward, if we're lucky to get twenty-two episodes a season, the idea will be to dole out the mythology that is found in the graphic novels themselves a little more slowly with original stories in between, but then always have the thread of what Joe Hill created going throughout."

Orci also commented on how well his cast is bringing Hill's characters to life.

"First, they have a lot of the actual dialogue from the graphic novel, so it really seems like you're watching the graphic novel come to life. Then they're also finding their own chemistry as a unit together. When you're reading a graphic novel it's a more literary experience, obviously, but now you see their chemistry together. They really do feel like a family. And they came to that very fast."

Have Orci and co. had to tone down any of the comic's sometimes grisly violence?

"No," he said. "You know what? We're getting away with almost everything that's in there. Because it's not gratuitous the way it's done. It's very much a family drama. When there's scary scenes, in terms of
versteckter Inhalt:
‘Oh my God, that's my father' – in the scene after he's been murdered – ‘and he's coming into my room'… It's your father trying to help you.
So hopefully there's enough of a heart to it that we'll get away with it."
#972152
Ja, scheint echt nur ein Ausschnitt aus der Serie zu sein, aber wir ja auch als Teaser, nicht als Trailer beschrieben. Wahnsinnig spannend war das jetzt auch nicht, weiß echt nicht was der Sinn davon war.
#972171
ultimateslayer hat geschrieben:Ja, scheint echt nur ein Ausschnitt aus der Serie zu sein, aber wir ja auch als Teaser, nicht als Trailer beschrieben. Wahnsinnig spannend war das jetzt auch nicht, weiß echt nicht was der Sinn davon war.
Wir wissen zumindest ungefähr in welche Richtung der Ton der Serie gehen wird. Oder meinen es zumindest zu wissen. :lol:
Wenn der Eindruck nicht täuscht, unterscheidet sie sich stark von den typischen Showtime Serien der Post Weeds/Dexter Ära. Mit ihren pechschwarzen Antihelden-Dramedies treffen sie zwar seit Jahren genau meinen Geschmack, aber ein bißchen Abwechslung kann nicht schaden.
#972226
http://www.deadline.com/2011/04/mark-ve ... -goldsman/

TV, film, and comic book writer Mark Verheiden has been tapped to co-write with Akiva Goldsman the NBC TV series The Dark Tower. The project is part of a massive joined deal Universal Pictures and NBC Universal TV Entertainment signed back in September to turn Stephen King’s opus of best-selling novels, which have sold more than 30 million copies, into into a feature film trilogy and a TV series, both of them creatively steered by the Oscar-winning team behind A Beautiful Mind and The Da Vinci Code.

Verheiden will executive produce the The Dark Tower series with Goldsman and his Weed Road Pictures as well as Imagine Entertainment's Ron Howard and Brian Grazer for Universal Media Studios. As previously announced, Howard will direct the series, which is envisioned as a bridge between the first and the second movie in the trilogy. This marks Verheiden's return to NBC and UMS following his turn as a supervising producer on Heroes. He also was a writer/co-exec producer on the NBCU series Battlestar Galactica, which ran on Syfy. He most recently served as a co-executive producer of TNT's upcoming sci-fi series Falling Skies, from DreamWorks TV. Verheiden, repped by CAA and Untitled, is also in business with DreamWorks on the feature side, developing Quatermain for the studio, as well as Ark for Sony Pictures for producers Neal Moritz and Mike Richardson. He has written nearly 125 comic books including The American, Aliens, Predator, The Phantom, Superman and Superman/Batman.
Schwer einzuschätzen. Seine Comics habe ich nicht gelesen und bei den Serien war er kein Showrunner, sondern hat nur ein paar Episoden geschrieben, aber Battlestar im Resumee ist schon mal nicht verkehrt und sein Ruf als Comic-Autor ist glaube ich auch nicht der Schlechteste.
#972238
str1keteam hat geschrieben: Schwer einzuschätzen. Seine Comics habe ich nicht gelesen und bei den Serien war er kein Showrunner, sondern hat nur ein paar Episoden geschrieben, aber Battlestar im Resumee ist schon mal nicht verkehrt und sein Ruf als Comic-Autor ist glaube ich auch nicht der Schlechteste.
Der Mann hat Timecop erfunden was willst du noch? Das ist einer von 5 guten JCVD Filmen.
#972248
Theologe hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben: Schwer einzuschätzen. Seine Comics habe ich nicht gelesen und bei den Serien war er kein Showrunner, sondern hat nur ein paar Episoden geschrieben, aber Battlestar im Resumee ist schon mal nicht verkehrt und sein Ruf als Comic-Autor ist glaube ich auch nicht der Schlechteste.
Der Mann hat Timecop erfunden was willst du noch? Das ist einer von 5 guten JCVD Filmen.
Stimmt, außer dass es mehr als 5 waren. Wobei "gut" bei den meisten davon ein dehnbarer Begriff ist. :mrgreen:
Bloodsport(neben Karate Kid die Mutter aller Kampfsport-Turnierfilme), Timecop, JVCD
..nun kommen wir schon in die Grauzone...Universal Soldier, Sudden Death, Hard Target. Von den nach 2000 entstandenen Filmen fand ich neben JVCD den Knaststreifen "In Hell" noch sehr unterhaltsam und der Rachestreifen Wake of Death war auch nicht komplett beschissen. Für Karate Tiger 1+3 und Leon habe ich aus nostalgischen Gründen noch ein großes Herz. Eigentlich mochte ich aber alle seine Schundfilme der späten 80-er und frühen 90-er. Ironischerweise war die kurze Phase, in denen er in Filmen mit höherem Budget spielte(von Universal Soldier bis Sudden Death), auch gleich der Anfang vom Ende.
#972250
str1keteam hat geschrieben: Stimmt, außer dass es mehr als 5 waren. Wobei "gut" bei den meisten davon ein dehnbarer Begriff ist. :mrgreen:
Bloodsport(neben Karate Kid die Mutter aller Kampfsport-Turnierfilme), Timecop, JVCD
..nun kommen wir schon in die Grauzone...Universal Soldier, Sudden Death, Hard Target.
Die letzten 3, Bloodsport und eben Timecop wären die 5 bei denen ich "gut" nicht so weit dehnen müsste. Der Legionär war ich auch nicht übel, war mal was anderes.
str1keteam hat geschrieben: Von den nach 2000 entstandenen Filmen fand ich neben JVCD den Knaststreifen "In Hell" noch sehr unterhaltsam und der Rachestreifen Wake of Death war auch nicht komplett beschissen. Für Karate Tiger 1+3 und Leon habe ich aus nostalgischen Gründen noch ein großes Herz.
Karate Tiger 1 war für mich nie ein richtiger JCVD Film und ich hab auch nie so richtig verstanden, warum der so beliebt ist. Leon mochte ich aber auch immer.
Von den Spätwerken fand ich Replicant von akzeptabel und der hochgelobte Until Death war so mittel.
str1keteam hat geschrieben: Eigentlich mochte ich aber alle seine Schundfilme der späten 80-er und frühen 90-er. Ironischerweise war die kurze Phase, in denen er in Filmen mit höherem Budget spielte(von Universal Soldier bis Sudden Death), auch gleich der Anfang vom Ende.
Richtig schlimm waren die Stinker Knock Off, Inferno, The Order und Derailed. Streetfighter war auch beschissen und Double Team hatte zumindest Mickey Rourke als den sonst keiner wollte.
#972437
http://www.deadline.com/2011/04/jessica ... ror-story/
Bild
In a major casting coup for their FX drama pilot American Horror Story, Ryan Murphy and Brad Falchuk have tapped Jessica Lange to star in a lead role opposite Connie Britton. This marks the first foray into TV series for the two-time Oscar winner.

The premise of American Horror Story is kept under wraps, but a breakdown for the pilot listed two main characters, Ben Harmon, a sensitive therapist, and Vivien Harmon (Britton), his gorgeous wife who is a force to be reckoned with. Lange will play their nosy neighbor. Murphy and Falchuk are now rewriting the script to expand the role for Lange, turning it into a full-fledged third lead. In the pilot, Lange also joins Denis O'Hare, who plays Larry the burn guy, while the role of Ben is yet to be cast.

Murphy is set to direct the pilot, from 20th Century Fox TV, which will start production later this month, after Murphy and Falchuk wrap production on Glee. Murphy and Falchuk are executive producing American Horror Story with Dante Di Loreto. FX was already high on the pilot, with president John Landgraf saying that he was targeting it for a fall series launch. Getting a marquee name like Lange in addition to Britton is sure to further boost the projects' chances for a series order. Lange, repped by WME and Untitled, most recently starred in the HBO movie Grey Gardens, which earned her an Emmy. She will next be seen opposite Rachel McAdams and Channing Tatum in the feature The Vow, helmed by her Grey Gardens director Michael Sucsy.
Nach Tilda sehe ich nichts mehr als gesichert an, aber da müsste schon viel beim Dreh schief gehen. Der FX-Boss hat das Projekt ja schon vorm ersten Casting besabbert. Während ich Jessica Lange als Schauspielerin schätze, muss es sich aber noch zeigen, ob es positiv ist, dass eine Rolle nur wegen eines Casting Coups nachträglich zu einem Hauptcharakter ausgeweitet wird...und bei neugierigen Nachbarn muss ich an DH denken. :?
#972442
str1keteam hat geschrieben: Nach Tilda sehe ich nichts mehr als gesichert an
Tilda ist für mich kein Gegenbeispiel, ohne die Probleme hinter den Kulissen wäre das auch bestellt worden. Aber ich kann verstehen, dass HBO bei der riesigen Auswahl an Projekten keines in Serie schickt, das schon Probleme macht, bevor es überhaupt losgeht. HBO hat damals zwar versichert, dass man alles daran setzen würde, um das Projekt zu retten, aber ich glaube, dass da die Entscheidung schon längst gefallen war.
#972448
str1keteam hat geschrieben:Nach Tilda sehe ich nichts mehr als gesichert an, aber da müsste schon viel beim Dreh schief gehen.
Ja da müsste wirklich ne Menge schief gehen - ich freu mich drauf
#972463
Terra Nova klingt für mich immer noch nach einer Katastrophe und dem heißesten Anwärter auf den größten Flop im Herbst. Kann da eigentlich überhaupt noch was Gutes bei rauskommen:
What Led Fox to Delay 'Terra Nova'
Sources tell THR the situation was more complicated than just needing more time to beef up visual effects.

In January, Fox executives gave TV critics gathered for their winter meeting an upbeat appraisal of the network's costly and ambitious sci-fi series Terra Nova. With Steven Spielberg lending the project his dinosaur cred, Terra Nova had already attracted lots of interest on the Internet, with fans panting to get a look at a two-hour preview set for May.

But even then, key players on the project suspected that the chances of delivering that preview were not good. And though Fox promoted the series during the Super Bowl in February, the network acknowledged weeks later that it would not launch until fall because its visual effects "require more time to be realized."

But sources involved with the project say the situation was more complicated than that. With more than a dozen executive producers credited on the pilot and an array of writers coming and going, the series returned from its shoot in Australia in December without enough footage to create the promised two-hour opener. "There was a massive underestimation of what they had and how it would cut together," says a source with firsthand knowledge.


A Fox spokesman acknowledges that the production returned without sufficient footage, but he says this sort of problem is not unusual on a show with extensive action sequences. The bigger issue was that the dinosaur effects would not have been finished until a day or two before the scheduled broadcast. Sending out incomplete press screeners "was not the way to build excitement for this show in which we all have a significant investment," he tells THR.

Accounting on the project makes it tricky to calculate the cost of the pilot, but various reports have pinned it anywhere between $10 million and $20 million, which could make Terra Nova the most expensive broadcast pilot to date (rivaling or even passing the Lost pilot, which cost more than $10 million in 2004). Fox denies that and says the bulk of the cost was for building sets, which, amortized over 13 episodes, reduces the amount attributable to the pilot.

Terra Nova follows a family that travels from the 22nd century to the prehistoric era as part of an attempt to save the human race. It's what network executives call "a big swing," and despite the many challenges of making it, sources involved say it has the potential to be a big hit.

But the launch has been pushed back twice. Fox initially set the series as a midseason replacement in 2010. In August, the network instead announced a preview in May 2011 and a fall launch -- a tactic Fox used with Glee.

Terra Nova started as a three-page treatment from British writer Kelly Marcel. Former William Morris agent Aaron Kaplan brought the material to WME, which took it to Fox. Craig Silverstein (Bones) was then brought in to develop a script. Based on that version, Fox asked Spielberg and former News Corp. president and COO Peter Chernin to come aboard as executive producers, with the promise that Terra Nova would be greenlighted straight to series if they said yes. As Fox network chief Peter Rice later explained, building a new world just for a traditional pilot would have been "prohibitively expensive," but amortizing the cost over 13 episodes was feasible.

But Silverstein had developed the series Nikita for the CW, and when that project was picked up last spring, he departed, leaving Terra Nova without a writer. Fox brought in 24 veteran Brannon Braga, who hired fellow 24 alums David Fury and Jon Cassar (though by September, Fury was out because of creative differences). Screenwriter Allan Loeb was then brought in to do a rewrite.

Just about all of these individuals -- Kaplan, Marcel, Silverstein, Braga and Cassar -- had been given credit as executive producers, plus Chernin, Spielberg and a clutch of their associates: Katherine Pope, Justin Falvey and Darryl Frank. The tally was 10 and counting.

As production drew near, Fox was still weighing how long the pilot should be. The initial script had been too lengthy to fit into an hour, so the question was whether to cut it down or build it up. Sources say no decision had been made even a month before filming started in November. But two episodes could be sold overseas as a movie -- a Spielberg fantasy, no less -- and TV veterans say that would command big dollars. (A top executive at a rival network says such a movie might sell for as much as $8 million.)

Once the network decided to go for it, much of the regular writing staff was laid off because series production would have to wait until the two hours were in the can. With production getting under way in November, Fox brought in yet another executive producer, veteran showrunner Rene Echevarria.

At this point, the series was starting to sound almost biblical in terms of begetting exec producers. Final tally: 11, but only if you don't count director Alex Graves and Fury, both credited on the pilot.

Then another seemingly biblical problem arose in Australia: rain. "It never stopped," Graves recalled this month at Wonder-Con. "There were days where we would have to not go to location."

Graves and his team returned from Australia in mid-December. In January, Fox entertainment president Kevin Reilly told TV critics that the Terra Nova footage looked "fantastic" and praised Graves for braving rough conditions to create the two-hour pilot for May.

But when it turned out there wasn't enough material to make two strong hours, some involved faulted Graves. "Creatively, he bumped heads with everybody," says one talent representative with ties to the production. "He shot what he wanted to shoot."

Fox, citing the difficulty of timing action sequences, splits the blame between Graves and Braga. "Brannon misjudged it at the script stage, and Alex and his script supervisor misjudged it as it was being shot," a spokesman says. (The spokesman acknowledges that Echevarria was actually the showrunner and says it's impossible to parse responsibility between him and Braga.)

Braga and Echevarria declined comment. Graves and his representatives also declined comment, but several industry insiders say his reputation is impeccable and reject the idea that he could be at fault. "Usually the director is the last one to make those kinds of mistakes," says a high-level executive at a rival network. "Maybe the problem is that there are so many cooks in the kitchen -- all the producers on the project, along with the network and the studio."

In fact, several sources say the scramble to expand the script was a source of trouble. "To say that this was a challenging situation would be a gross understatement," one says. Another individual concludes that three elements combined into a recipe for trouble: the many voices on the project, story issues that had not been completely worked out and efforts to contain costs that might have gone too far.

"You start trimming here and there, and you have no margin for error," this person says. When sequences turned out short, there was no extra material to use. "This is really a feature idea," this observer adds. "You should have $100 million to make the thing, and they're making it for a fraction of that. There is no one person who is to blame -- it's a combination of circumstances with a really complex production."

Fox has brought in editor Ken Horton (The X-Files) to help pull the pilot together. Sources say the first hour looks much improved, but Horton had to fill it out with material borrowed from the second episode, which was already short.

And all the focus on the pilot raises questions about the rest of the series, which has yet to be created. "These two hours could be great," an insider says, "and then they have to deliver every week."

At this point, the regular series is set to go into production in June; the scripts for those episodes have yet to be finished.

Source
#972468
was für ein chaos .. ich rechne ehrlich gesagt nicht mehr damit, da eine Serie zu bekommen".. thats "day one" all over again :?
  • 1
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 117