US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#977297
redlock hat geschrieben:Und mir die zwei, drei USA Serien andauernd vorwerfen die ich sehe... :roll: :lol: und :wink: (weil du die Smilies so magst, sind es gleich drei :lol: , oops, vier...)
OTH (das hoffentlich noch eine im Voraus deklarierte finale Staffel à la Smallville bekommen wird) ziehe ich noch jeder einzelnen USA-Serie der Vergangenheit und Gegenwart vor mit "The 4400" als einziger Ausnahme. Wobei "The 4400" sich aber auch nie wirklich als USA-Serie angefühlt hat und deshalb eigentlich auf dem falschen Kanal lief...
#977306
Plem hat geschrieben:
Shepherd hat geschrieben:Guckt eigentlich noch irgendwer 90210? Das ist völliger Müll, oder?
Ja, aber unterhaltsamer Müll :mrgreen:
jep :mrgreen:
#977333
redlock hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:und das sage ich als OTH-Zuschauer.

Und mir die zwei, drei USA Serien andauernd vorwerfen die ich sehe... :roll: :lol: und :wink: (weil du die Smilies so magst, sind es gleich drei :lol: , oops, vier...)
Ich finde die Serie aber eigentlich blöd, du redest dir deinen Müll ja schön.
#977570
Theologe hat geschrieben:
redlock hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:und das sage ich als OTH-Zuschauer.

Und mir die zwei, drei USA Serien andauernd vorwerfen die ich sehe... :roll: :lol: und :wink: (weil du die Smilies so magst, sind es gleich drei :lol: , oops, vier...)
Ich finde die Serie aber eigentlich blöd, du redest dir deinen Müll ja schön.
White Collar ist KEIN MÜLL :!:
#977941
http://www.deadline.com/2011/04/starz-p ... ed-series/
Bild

Back when Chris Albrecht took the reins of Starz as CEO more than a year ago, he said that the programming focus of the pay cable network will be on original series and big event miniseries/limited series. With nothing in the pipeline in the big event arena, Albrecht picked up the eight-part miniseries Pillars of the Earth. Now Starz may be ready to roll out its first original limited series, an adaptation of Dean Koontz' 1985 novel Twilight Eyes. The project, which centers on Slim MacKenzie, who uses his psychic powers, aka Twilight Eyes, to hunt Goblins -- monsters that have the ability to mimic human beings -- is in high-priority development.

Koontz has shied away from TV in the past few years and no book of his has been adapted to the small screen in a decade. His former agent at WMA, Rob Lee, now head of his own production company Bayonne Entertainment, remembered Koontz once talking about Twilight Eyes as a potential miniseries. But Koontz wanted a longer treatment -- 6-8 hours, something the broadcast networks, the primary longform buyers in the 1990s, were not interested in. Lee teamed with writer Stephen Tolkin, who had adapted two Koontz novels as TV movies, 1997's Intensity and 1998's Mr. Murder. The two pitched the idea for a Twilight Eyes limited series to Koontz, and he gave them their blessing. To stay true to the book, which Lee described as "quite violent and sensual," he decided to go to premium cable and pitched the project to Starz, which picked it up with a premium development deal. (Lee has a relationship with Albrecht and briefly worked under him at IMG.) While the events in the book take place even before the 1980s, the adaptation will be set in present day. Koontz, who is involved in the development process, is executive producing with Lee and Tolkin, who is writing the script. On the feature side, an adaptation of Koontz's Old Thomas written and to be directed by Stephen Sommers, is in pre-production with Tim Robbins, William Dafoe and Anton Yelchin starring.
Wieder sehr nah an einem meiner Wunschprojekte. :mrgreen:

Dean Koontz "Odd Thomas" oder "Christopher Snow"-Romane wären perfekt für eine Umsetzung im Stil von True Blood oder Dexter. Eine Staffel pro Buch.
Genau genommen, habe ich Zwielicht nur nicht genannt, weil ich die Liste nicht zu sehr aufblähen wollte und weil es keine Reihe ist. Das Buch fand ich nämlich noch ne Ecke besser als Odd Thomas, dessen erster Band wie im Artikel erwähnt, ja aktuell fürs Kino verfilmt wird.
versteckter Inhalt:
Falls die Zwielicht Miniserie bestellt und erfolgreich wird, könnte man darauf sogar sehr gut weitere Staffeln folgen lassen, denn die Buchvorlage hat genug offen gelassen und nur einen kleinen Teil der Welt angerissen.
Wäre auch mal eine Abwechslung von den üblichen Pay TV Miniserien, die fast ausschließlich aus Historienstoffen oder Bio-Pics bestehen.

Koontz wäre es auf jeden Fall zu gönnen, dass er endlich mal Glück mit Verfilmungen hat. Er ist zwar "nur" ein geradliniger Spannungsautor, der seine ironischen Underdog-Protagonisten und Psychopathen immer wieder aus dem gleichen Holz schnitzt, aber das er außerhalb der USA relativ unbekannt ist, liegt nicht zuletzt an fehlenden Filmhits. Bei Stephen King war im Lauf der Jahrzehnte zwar auch viel Schund dabei, aber gerade in seiner Anfangsphase haben sich die besten Regisseure ihrer Zeit (von Kubrick über Carpenter und Cronenberg bis De Palma oder Darabont) um die Verfilmungsrechte geschlagen und Klassiker wie Carrie, Shining, Misery, Dead Zone, Stand by Me oder Die Verurteilten hervorgebracht. Die TV-Verfilmungen waren zwar fast alle minderer Qualität, wurden aber bis Mitte der 90-er oft von mehr als 20 oder gar 30 Mio US-Zuschauern verfolgt. Bei Koontz war die Halbgurke Des Teufels Saat noch die beste Kinoverfilmung, aber selbst die ist heutzutage so unbekannt, dass die Simpsons Verarsche in einer Halloween Episode (Pierce Brosnan als Stimme des Hauscomputers, der Homer umbringt, weil er Marge schwängern will) als 2001 Parodie aufgefasst wurde.
#977964
str1keteam hat geschrieben:Bei Stephen King war im Lauf der Jahrzehnte zwar auch viel Schund dabei, aber gerade in seiner Anfangsphase haben sich die besten Regisseure ihrer Zeit (von Kubrick über Carpenter und Cronenberg bis De Palma oder Darabont) um die Verfilmungsrechte geschlagen und Klassiker wie Carrie, Shining, Misery, Dead Zone, Stand by Me oder Die Verurteilten hervorgebracht.
Also zumindest The Shawshank Redemption musst du aus der Liste streichen, weder war der in seiner Anfangszeit noch war Darabont ein großer Regisseur. Der war blutiger Anfänger.
#977980
Theologe hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben:Bei Stephen King war im Lauf der Jahrzehnte zwar auch viel Schund dabei, aber gerade in seiner Anfangsphase haben sich die besten Regisseure ihrer Zeit (von Kubrick über Carpenter und Cronenberg bis De Palma oder Darabont) um die Verfilmungsrechte geschlagen und Klassiker wie Carrie, Shining, Misery, Dead Zone, Stand by Me oder Die Verurteilten hervorgebracht.
Also zumindest The Shawshank Redemption musst du aus der Liste streichen, weder war der in seiner Anfangszeit noch war Darabont ein großer Regisseur. Der war blutiger Anfänger.
Den musste ich als beste Verfilmung trotzdem erwähnen und sonst hätte das eh keiner gemerkt. :mrgreen:

Wenn ich mir die aufgezählten Namen anschaue, fällt mir aber auch wieder mal auf, wie traurig es ist, was aus der Karriere von Rob Reiner, Brian De Palma und John Carpenter in den letzten ca. 15-20 Jahren geworden ist. Früher Maßstäbe in ihren jeweiligen Genres gesetzt. Heute nur noch verzweifelt an alten Erfolgsrezepten festhaltend, die aber schon lange nicht mehr bei Kritikern und Publikum ankommen. Einzig Cronenberg hat sich erfolgreich neu erfunden. Selbst Kubrick hat schon ewig keinen guten Film mehr gedreht. :lol:

AlphaOrange hat geschrieben:ABER: der grottig animierte Langhals-Dino ist unverändert mit drin.
Ja, der ist weiterhin Dinotopia-schlecht. Schade, denn die Ausstattung, die Kulissen und die nicht offensichtlich erkennbaren FX im Hintergrund zählen zum besten, was ich je in einer TV-Serie gesehen habe.
#977984
str1keteam hat geschrieben:
AlphaOrange hat geschrieben:ABER: der grottig animierte Langhals-Dino ist unverändert mit drin.
Ja, der ist weiterhin Dinotopia-schlecht. Schade, denn die Ausstattung, die Kulissen und die nicht offensichtlich erkennbaren FX im Hintergrund zählen zum besten, was ich je in einer TV-Serie gesehen habe.
Das erinnert mich immer mehr an "Day One" :?
#977992
Stefan hat geschrieben: Das erinnert mich immer mehr an "Day One" :?
Mich immer noch nicht. :P :mrgreen:
Dessen Trailer sah zwar auch nicht ganz billig aus, aber verglichen mit den enormen Anfangskosten von TN, die sich erst langfristig auszahlen können, war die Produktion doch popelig. Wenn FOX nicht weiterhin willig wäre, das Projekt zum Erfolg zu boxen, müsste man doch auch nicht alle paar Wochen einen Trailer zur Erinnerung raus hauen. Über Day One wurde nach dem Upfront Trailer schnell der Mantel des Schweigens gelegt.

Zustimmen, muss ich aber insoweit, dass es keine große Erfolgschance haben wird, wenn sie die Dinos nicht besser hinbekommen. Bei Lost und co. waren schlechte FX immer nur kurze Momente zu sehen, aber hier sind die Tricks einer der Hauptdarsteller.
#978022
Irgendwie finde ich den Trailer ja echt nicht so pralle. Letztendlich wie der kurze Superbowl-Clip, nur etwas erweitert. Und dass man überhaupt keine neuen Dino-Bilder gesehen hat und die alten genauso schlecht wie damals aussehen, verheißt auch nichts gutes.
Und ansonsten befürchte ich, dass ich mit den Figuren noch weit weniger anfangen werden kann als mit denen von TWD. Die Story wirkt (von dem, was man so weiß) eh total uninspiriert.
Ich befürchte ehrlich gesagt auch 'nen Flop.
#978042
Molino hat geschrieben: Und dass man überhaupt keine neuen Dino-Bilder gesehen hat und die alten genauso schlecht wie damals aussehen, verheißt auch nichts gutes.
Bedenklich finde ich wie gesagt nur, dass man sich weiterhin nicht für den Langhalsdino schämt. Die beiden anderen Dinoszenen finde ich für TV-Verhältnisse ok und das man 5 Monate vor der Premiere noch ein paar Asse für spätere Trailer im Ärmel behalten will, ist doch auch nachvollziehbar. :wink: Das Interesse soll schließlich erst kurz vor der Ausstrahlung seinen Höhepunkt erreichen und dafür braucht man auch im September noch vorher ungesehenes Vorzeigematerial.
Und ansonsten befürchte ich, dass ich mit den Figuren noch weit weniger anfangen werden kann als mit denen von TWD.
The Wampire Diaries?
Die Story wirkt (von dem, was man so weiß) eh total uninspiriert.
Ich befürchte ehrlich gesagt auch 'nen Flop.
Das würde doch eher für einen Megahit sprechen. Der erfolgreichste Film aller Zeiten, an den man sich durch das Weltendesign und mit der Besetzung des Bad Guys so verzweifelt anlehnen möchte, war doch auch nur ein Rip-Off von einem Rip-Off. :mrgreen:
Die Ausgangssituation klingt jetzt nicht übermäßig originell oder ambitionert und bei dem Budget wird es wahrscheinlich wirklich nur eine massentaugliche Familienserie, aber auch Lost (Herr der Fliegen meets Langoliers), Fringe (Akte X 2008) oder das Galactica Remake haben sich erst im Verlauf als etwas Besonderes herausgestellt.
#978049
str1keteam hat geschrieben:
Molino hat geschrieben: Und dass man überhaupt keine neuen Dino-Bilder gesehen hat und die alten genauso schlecht wie damals aussehen, verheißt auch nichts gutes.
Bedenklich finde ich wie gesagt nur, dass man sich weiterhin nicht für den Langhalsdino schämt. Die beiden anderen Dinoszenen finde ich für TV-Verhältnisse ok und das man 5 Monate vor der Premiere noch ein paar Asse für spätere Trailer im Ärmel behalten will, ist doch auch nachvollziehbar. :wink: Das Interesse soll schließlich erst kurz vor der Ausstrahlung seinen Höhepunkt erreichen und dafür braucht man auch im September noch vorher ungesehenes Vorzeigematerial.
Und ansonsten befürchte ich, dass ich mit den Figuren noch weit weniger anfangen werden kann als mit denen von TWD.
The Wampire Diaries?
Die Story wirkt (von dem, was man so weiß) eh total uninspiriert.
Ich befürchte ehrlich gesagt auch 'nen Flop.
Das würde doch eher für einen Megahit sprechen. Der erfolgreichste Film aller Zeiten, an den man sich durch das Weltendesign und mit der Besetzung des Bad Guys so verzweifelt anlehnen möchte, war doch auch nur ein Rip-Off von einem Rip-Off. :mrgreen:
Die Ausgangssituation klingt jetzt nicht übermäßig originell oder ambitionert und bei dem Budget wird es wahrscheinlich wirklich nur eine massentaugliche Familienserie, aber auch Lost (Herr der Fliegen meets Langoliers), Fringe (Akte X 2008) oder das Galactica Remake haben sich erst im Verlauf als etwas Besonderes herausgestellt.
Ne, TWD ist die Abkürzung für The Walking Dead, 6 Folgen waren aber auch zu wenig um die Charaktere richtig kennen zu lernen. TVD wird aber nach der ersten Staffelhälfte besser und ab S2 richtig spannend.
#978054
str1keteam hat geschrieben:
Molino hat geschrieben: Und ansonsten befürchte ich, dass ich mit den Figuren noch weit weniger anfangen werden kann als mit denen von TWD.
The Wampire Diaries?
Du hältst mich ja auch für total beschränkt, oder? :evil: :mrgreen:
Naja, nun, eigentlich bin ich niemand, der ein Projekt vor Veröffentlichung verteufelt, deswegen lass ich mal überraschen. Allerdings kann ich, wenn überhaupt, bei Terra Nova nur noch positiv überrascht werden.
#978133
http://www.deadline.com/2011/04/dylan-m ... ror-story/

Bild
After an extensive search and lengthy negotiations, Dylan McDermott has been cast as the male lead in FX's drama pilot American Horror Story, from Glee co-creators Ryan Murphy and Brad Falchuk. Additionally, I hear FX is also making a deal with McDermott to develop, write and potentially star in another series project for the cable network.

...
The thriller centers on husband and wife pairing Ben (McDermott) and Vivien Harmon (Friday Night Lights’ Connie Britton) who move from Boston to a haunted San Francisco home in an attempt to rebuild the family after a miscariage and affair.

Living next door is Constance (Jessica Lange) and her daughter with down syndrome who knows more about the Harmon house than everyone realizes. Denis O’Hare joins them as Larry the Burn Guy, a former resident of the home, while the part of teen Tate Langdon has yet to be cast.
...

Ben Harmon (McDermott), a handsome and masculine but sensitive therapist who loves his family but has hurt his wife, and Vivien Harmon (Britton), his gorgeous wife who is a force to be reckoned with. Lange plays their nosy neighbor, a role that has been beefed-up after her casting.

The script was written by Murphy and Falchuk, with Murphy is set to direct. Production on the pilot, from 20th Century Fox TV, will start after Murphy and Falchuk wrap production on Glee. Murphy and Falchuk are executive producing American Horror Story with Dante Di Loreto. FX was already high on the pilot, with president John Landgraf saying that he was targeting it for a fall series launch. McDermott, repped by CAA and the Schiff Co., most recently starred in the TNT cop drama Dark Blue. Coincidentally, McDermott's American Horror Story co-star Britton also has a second series project in the works at FX. She is attached to star to a drama from David O. Russell.
Guter Mann, der Charakter liegt nach der Beschreibung allerdings wieder stark in einer Linie mit seinen vergangenen Serienrollen in The Practice und Dark Blue.
Interessant ist noch, dass FX auch mit ihm direkt eine weitere Serie entwickelt. Die Ankündigung mit dem Castwechsel nach Staffel 1 ist also ernst gemeint.

http://www.hollywoodreporter.com/live-f ... mer-183752
Bild
NBC’s Love Bites is finally coming to TV screens.

The romantic comedy anthology series, starring Ugly Betty vet Becki Newton, will premiere Thursday, June 2 at 10 p.m. for a nine-week summer run.

The Thursday slot is the same time period NBC had set for the show when it announced its fall schedule nearly a year ago, with Love Bites originally supposed to premiere in September. But due to several different factors including Newton’s pregnancy, NBC opted to bench the series before its scheduled debut, airing The Apprentice in its place.

Newton, who leads the series with Jordana Spiro, is currently cast in the untitled Jeff and Jackie Filgo project for CBS, so the likelihood of Love Bites returning for a second round — should it do well in the ratings — is low. Spiro is starring in ABC comedy pilot Lost and Found and co-star Greg Grunberg is toplining A&E pilot Big Mike.
Nachdem FX gerade die letzten Episoden von Running Wilde ausstrahlt, fehlen dann nur noch Friends with Benefits und die letzten Episoden von Paul Reiser.
Molino hat geschrieben:Allerdings kann ich, wenn überhaupt, bei Terra Nova nur noch positiv überrascht werden.
Niedrige Erwartungen können nie schaden. :wink:
#978138
Mit Dylan McDermott ist man also Connie Britton entgegen gekommen, sie bekommt wieder einen Mann mit fast schwarzen Haaren und Dreitagebart.
Der Cast der Serie liest sich jetzt wirklich sehr gut und das Konzept den dann nach einer Staffel auszutauschen gefällt mir auch. Bei Erfolg kann man schließlich davon ausgehen, dass man in der zweiten Staffel dann ähnlich klotzen würde. Das gibt es sonst nur bei Damages.
Interessant ist auch, dass Britton und McDermott parallel an neuen Projekten arbeiten. Dark Blue hätte schon in serialisierter Form eine FX-Serie sein sollen.
#978145
Theologe hat geschrieben:... das Konzept den dann nach einer Staffel auszutauschen gefällt mir auch. Bei Erfolg kann man schließlich davon ausgehen, dass man in der zweiten Staffel dann ähnlich klotzen würde.
Ich bin auch gespannt wie stark sich die Handlung von Staffel zu Staffel verändern würde. Erzählt eine Staffel eine komplett abgeschlossene Geschichte oder sucht man sich danach einen anderen Fokus in der selben Stadt? Das man nur eine neue Familie ins verfluchte Haus einziehen lässt, kann ich mir hingegen nicht vorstellen.
Von den spärlichen Beschreibungen liest sich Staffel 1 bisher wie irgendwas zwischen Amityville, Desperate Housewives und kingschem Kleinstadthorror wie Sara oder Friedhof der Kuscheltiere.
#978957
http://www.deadline.com/2011/05/primeti ... -hot-list/

In compiling this 2nd hot list (1st is here), we surveyed a wide range of TV industry insiders, and I feel good about the sourcing on it. Still, as a former rocket scientist, I want to point out that it is not a scientific document as buzz is fickle. For instance, last year, CBS' Blue Bloods flew completely under the radar until 24 hours before CBS' upfront presentation. Now it's looking good for a Season 2 renewal:

FOX

DRAMA
Last season, with no X Factor on the fall schedule, Fox picked up only two new dramas, Lone Star and The Chicago Code, in addition to Terra Nova, which was targeted for midseason. This year, the network has Terra Nova for fall after the series' premiere was pushed. With the Tim Kring/Kiefer Sutherland drama pilot TOUCH all but assured a series order, the network may pick up as few as one and possibly two new dramas. After solid testing, the Ethan Hawke-starring and Antoine Fuqua-directed thriller EXIT STRATEGY has emerged as a frontrunner. The House-esque medical drama WEEKENDS AT BELLEVUE also has buzz, possibly as a companion (and eventual successor) to House. After an encouraging reaction from fans of Bones and promising preliminary research following last week's airing of the Bones' spinoff episode, THE FINDER is also in contention.

Meanwhile, I hear Fox's new crop of dramas may not include a sci-fi entry this year as both LOCKE & KEY and ALCATRAZ have cooled off, though the time travel-themed mystery Alcatraz still has loyal fans among the higher-ups. With the network recently renewing Fringe for a full season, it has secured the genre's presence on the network for fall and has protected its good relationship with Fringe executive producer JJ Abrams, who also produces Alcatraz, in case the pilot doesn't go.

COMEDY
The two 20th Century Fox TV-produced pilots, Liz Meriwether's THE NEW GIRL directed by Jake Kasdan and starring Zooey Deschanel and the Shawn Levy-directed FAMILY ALBUM starring Mike O'Malley have the most buzz at the moment, with Warner Bros. TV's multicamera comedy I HATE MY TEENAGE DAUGHTER starring Jaime Pressly also getting positive feedback. It's been eerily quiet on the others, with TAGGED and OUTNUMBERED looking cold at the moment.

NBC

The Broadway-themed SMASH starring Debra Messing and produced and directed with the hands-on involvement of executive producer Steven Spielberg, continues to march toward NBC's 2011-12 schedule. The project, an early favorite because it was the only NBC pilot developed by new chief Bob Greenblatt back when he was at Showtime, is getting great reviews, with many singling out the breakout performance of former American Idol finalist Katharine McPhee.

While not completed yet, the Maria Bello-starring remake of PRIME SUSPECT is considered a lead contender for a series order.

The three 20th TV pilots, Chad Hodge's PLAYBOY, Kyle Killen's REM and Stephen Gaghan's SILA all came in solid. Speculation is that NBC may pick up 2 of the 3, with PLAYBOY and SILA currently getting stronger buzz.

Of the 2 magical pilots, 17TH PRECINCT and GRIMM, GRIMM appears stronger, while 17th PRECINCT doesn't look good. In the battle of the period dramas, the feeling is that NBC would go with PLAYBOY vs. RECONSTRUCTION though the latter is said to have supporters.

Signals are mixed but more on the positive side for Michael Patrick King's aging hairdresser show A MANN'S WORLD starring Don Johnson. Despite having a so-so testing, the pilot is praised for its execution (King also directed it), and its upscale appeal that fits in NBC's profile of catering to high-income viewers.

Meanwhile, NBC's highest-profile drama pilot, David E. Kelley's WONDER WOMAN, is still in post-production. Like every high-profile project, it has its early detractors but we will reserve judgment until there is a cut.

COMEDY

There are rumblings that NBC might be mulling opening a block of female-centered comedies in midweek. (The Biggest Loser leading into female skewing comedies into Smash anyone?) That's probably because several comedies with female leads are garnering most of the early buzz, led by Chelsey Handler's ARE YOU THERE VODKA? IT'S ME, CHELSEA as well as the untitled WHITNEY CUMMINGS romantic comedy and the UNTITLED EMILY SPIVEY pilot starring Christina Applegate and co-starring Will Arnett and Maya Rudolph. Additionally, the UNTITLED KARI LIZER multicamera pilot starring Sarah Paulson has emerged as a contender after a good taping. It is a workplace comedy, one of several such pilots vying for a potential slot on NBC's crowded workplace-themed Thursday comedy lineup, along with UNTITLED DAN GOOR and Peter Tolan's BRAVE NEW WORLD, which also appear to have a shot.

Romance also seems to be in the air at NBC this pilot season. In addition to WHITNEY CUMMINGS, another romantic comedy, the Amanda Peet-David Walton starrer BENT also looks good. Early response to the third representative of the genre, the U.K. adaptation FREE AGENTS is not as positive beyond praise for star Hank Azaria.

LOVELIVES appears cold

ABC

Word is ABC may pick up as many as 6-7 new dramas after another disappointing season that produced only one modest performer, Body of Proof. There is also chatter that the network is considering low-cost scripted programming for Friday, which would surprise me given how well the network's current reality/newsmagazine lineup is doing, regularly beating CBS' scripted series.

DRAMA

CHARLIE'S ANGELS Very strong, considered a lock.

GOOD CRISTIAN'S BITCHES The Southern soap that recently evoked the wrath of PTC also looks very strong.

SCANDAL Shonda Rhimes' crisis management drama also came in strong.

POE No Edgar Allan Poe-style mystery here: word is the 1840s crime drama is one of ABC topper Paul Lee's favorite pilots

Speaking of pilots, those from ABC's other period drama, airline soap PAN AM, are also flying high.

ONCE UPON A TIME Encouraging early reaction for the magical tale about a village housing classic fairytale characters, which is described by an insider as "Lost in tone and Pushing Daisies in look". The pilot also is expected to get enthusiastic thumbs up from the Disney leadership because of the big synergy potential as it features classic Disney characters as Snow White and Prince Charming. Ginnifer Goodwin is getting great marks for her performance as Snow White, with Jennifer Morrison also looking good as the lead.

THE RIVER The final cut hasn't been delivered yet but early buzz is encouraging for the horror thriller in the vein of Paranormal Activity.

HALLELUJAH Reaction to Marc Cherry's soap with spiritual elements has been mixed. Because it comes from Cherry, it should not be discounted, with some suggesting a retooling for midseason as a possibility.

Also mixed is the early verdict on GRACE, the dancing/family drama starring Eric Roberts. It is being envisioned as a companion to ABC's reality juggernaut Dancing with the Stars and its dancing sequences have been getting a rousing reaction. But the rest of the pilot has not fared as well.

Also in the lukewarm column is The Count of Monte Cristo-inspired REVENGE, whose reaction has been mixed to positive.

IDENTITY and PARTNERS Of the 2 pure procedurals, the Mark Gordon-produced British adaptation IDENTITY looks stronger.

COMEDY

Three early standouts, suburban family comedy SUBURGATORY, extended family sitcom SMOTHERED and the Jason Winer-directed DON'T TRUST THE BITCH IN APT. 23 continue to fare well.

There is no cut yet for the untitled TIM ALLEN pilot but the multicamera sitcom moved to the top echelon of comedy contenders after a very strong taping.

WORK IT The cross-dressing comedy in the vein of Bosom Buddies was one of those hit-or-miss concepts. People who have seen the pilot say it has largely pulled it off and and comes across as pretty cute. Also exceeding expectations is another pilot with a male lead and similar premise to TIM ALLEN, Chris Moynihan's MAN UP.

LOST AND FOUND cold

CBS

CBS, which on Friday became the first network to begin screening its pilots, is once again among the most difficult to read.

DRAMA

The network is rumored to pick up 2 new drama series for fall and 2 more for midseason. The drama pilots that have been garnering the strongest early buzz are the Robert De Niro-produced cop drama ROOKIES, the Minnie Driver-starring PI show HAIL MARY and the UNTITLED SUSANNAH GRANT project directed by Jonathan Demme. Of the two CBS medical drama entries, SUSANNAH GRANT looks stronger than the Christine Lahti-starring and David Nutter-directed THE DOCTOR, raising the possibility that Nutter's streak of 16 consecutive pilots going to series may come to an end this year.

UNTITLED ED REDLICH/JOHN BELLUCCI procedural aka The Rememberer, originally ordered last season but pushed after the lead couldn't be cast, came in very solid.

RINGER - reaction to the pilot has varied from mixed to positive - Sarah Michelle Gellar stars, but it's heavily serialized. CBS has only one serialized drama currently on the air, the acclaimed but modestly rated The Good Wife.

PERSON OF INTEREST also has mixed early buzz - it has great auspices: Jonah Nolan and JJ Abrams, and strong lead cast: Jim Caviezel and Michael Emerson, and it reportedly tested well but plays dark.

COMEDY

TWO BROKE GIRLS Solid buzz after a very good taping on Friday night. It's shaping up to be a very interesting pilot season for TWO BROKE GIRLS' co-creators Whitney Cummings and Michael Patrick King, each of whom has a pilot in contention at NBC.

HOW TO BE A GENTLEMAN After snagging a last-minute pilot order, David Hornsby's male buddy comedy has emerged as a surprising early standout.

HOME GAME Solid early buzz for the comedy starring CBS brass' favorite actor who doesn't have a series on the network yet, Rob Riggle.

UNTITLED ROB SCHNEIDER Reaction to the multi-cultural family comedy has been mixed-to-positive.

Multi-generational family comedy UNTITLED FILGOS aka HOME GROWN looks promising after a solid taping.

UNTITLED PETER KNIGHT cold

CW

Two pilots seem to be separating from the pack, Kevin Williamson's witch tale THE SECRET CIRCLE and the medical drama HART OF DIXIE, both from Warner Bros. TV. The verdict on the latter is not as unanimous as some still have issues with star Rachel Bilson's believability as a doctor but she reportedly tested very well.

Of CBS Studios' entries, the angel-and-attorney drama HEAVENLY appears the strongest early on, while zombie drama AWAKENING has had only so-so testing despite a very strong script, probably because of the departure from the CW's brand of teen soaps it represents.

Ditto on COOPER AND STONE, which, despite a dash of Gossip Girl as the two female cops at its center are quite the fashionistas, is a straight-forward procedural, something the CW has no history of. And it also didn't come out well, people who have seen it say.

DANNI LOWINSKI cold
Das diese Prognosen oftmals nur Spekulationen sind und sich selbst im Schlussspurt noch ändern können, hatten wir ja schon bei der ersten Liste festgestellt. Einige Piloten sind noch gar nicht komplett und nur CBS hat mit der Sichtung im größeren Kreis begonnen, aber umso näher es an die Entscheidungen geht, umso treffsicherer werden die Prognosen und da könnte der Wasserstand kaum schlechter aussehen.
Mit Locke & Key und Reconstruction stünden meine wichtigsten Hoffnungen auf der Abschlussliste. Mit REM, 17th Precinct und überraschenderweise auch den beiden JarJar Piloten Person of Interest und Alcatraz werden noch 4 aus der erweiterten A-Liste als Wackelkandidaten geführt. Gut würde es demnach nur für Exit Strategy, Once upon a Time, Grimm und The River aussehen.
Unter den "möglicherweise sehenswert"-Projekten sieht es für Poe, PanAm, Playboy, SILA, Smash und Touch gut aus. Weniger für Ringer und Awakening.
Zu den Comedies kann man bis auf die Besetzung ja nicht viel sagen. Da wäre es bisher nur schade um das Free Agents Remake mit Hank Azaria und dem Buffy Typen.


Vom Bauchgefühl gehe ich aber davon aus, dass FOX nicht WEEKENDS AT BELLEVUE anstatt Alcatraz bestellen würde. Der Stoff passt trotz der Parallelen zu House nicht sonderlich zum Senderprofil und ich glaube nicht, dass Lauren Ambrose ein Drama als zentrale Hauptdarstellerin tragen kann (nicht wegen fehlenden Talents!). Da der Touch Pilot erst im Juni gedreht wird, muss ein Slot für die Midseason frei gehalten werden. Wenn man dann neben Terra Nova auch Exit Strategy als gesichert ansieht und dem Bones Spin-Off (leider) sehr gute Chancen einräumt, sieht es bei dem geringen Spielraum im FOX Sendeplan so übel für Locke & Key aus, dass die Produzenten den Piloten wohl schon an andere Sender verschicken können. Angeblich hat FOX das Projekt ja in einem hitzigen Bieterwettstreit gekauft.
#979200
str1keteam hat geschrieben:Mit der zweiten Wahl Emily Mortimer könnte ich auch noch sehr gut leben.
Muss ich jetzt auch. :lol:

http://www.deadline.com/2011/05/emily-m ... hbo-pilot/

Bild

Emily Mortimer is in negotiations for the female lead in Aaron Sorkin's HBO pilot. Tentatively titled More As This Story Develops, the project centers on cable news anchor Will McCallister (Jeff Daniels), who has his own show, as well as the show's female executive producer, MacKenzie (Mortimer), for whom producing the news is what she does best and everything else is tied for last place. Out of a pool of actresses considered for the role, it came down to Mortimer and Marisa Tomei. After flirting with the project and coming close to committing to it, Tomei ultimately decided not to do television at this time, and HBO quickly started negotiations with Mortimer. In addition to Daniels, Mortimer will also join Olivia Munn and Alison Pill, who are finalizing their deals for the project. Greg Mottola is directing the pilot, which is being executive produced by Sorkin, Scott Rudin and Alan Poul. Mortimer, repped by ICM and Brillstein, will next be seen in Martin Scorsese’s 3D film Hugo Cabret. She also co-starred in the hot Sundance entry Our Idiot Brother, which was picked up by The Weinstein Co.
Schade, aber Mortimer halte ich wie gesagt ebenfalls für eine tolle Schauspielerin und Tomei kann man halbwegs verstehen. Sie hat nicht mehr viele Jahre, in denen sie interessante und gut bezahlte Kinohauptrollen angeboten bekommt, aber sie wird auch mit 50 kein Problem haben, bei Bedarf einen Sender zu finden, der ihr ihre eigene Serie auf den Leib schreibt. Vielleicht will sie auch eine zentrale Rolle wie die Showtime Ladies und nicht die zweite Geige hinter dem männlichen Star spielen.
#979237
Theologe hat geschrieben:Schade, Emily Mortimer find ich eher langweilig.
Du hast nur die falschen Filme gesehen. Die passt wunderbar in die Felicity Huffman/Sarah Paulson Rolle. :wink:


Denkbar langweilig klingen mal wieder die Dramen, die USA in Entwicklung geschickt hat. Vielleicht werden die Halbstünder und die Mini-Serie ja etwas unterhaltsamer. :?



http://www.deadline.com/2011/05/usa-unv ... talk-show/
USA Unveils Development Slate Of 7 Dramas & 5 Comedies, Eyes Daily Talk Show

At its upfront presentation in New York later this afternoon, top-rated USA Network is set to unveil a development slate that underscores its commitment to get into the half-hour comedy business with 5 comedies in the works, including one starring Nathan Lane, one produced by Walter Parkes and Laurie Macdonald and one with former American idol judge Kara DioGuardi on board as consulting producers. The hourlong projects hail from such producers as Mark Gordon Doug Liman and Dave Bartis. While launching original half-hour series has been something newly minted USA co-presidents Jeff Wachtel and Chris McCumber had been looking to do for awhile, now the two are finally making the push with the goal to have half-hour series on the air by the 2013 launch of the network's high-profile off-network acquisition Modern Family. As there is no rush, Wachtel said half-hour development will be a "slower process" as "we have to find the right show. An area where the network is putting a lot of pressure is unscripted, especially after the success of WWE Tough Enough. USA is looking to launch its first follow-up reality series later this year.

Additionally, USA is returning to the limited series genre with The Enclave, a project from writers Andrea and Maria Jacquemetton (Mad Men), for which Boys Don't Cry helmer Kimberly Peirce is in negotiations to direct. USA had success with all 3 of its previous limited series efforts, Traffic, The 4400 and The Starter Wife, the last two also spawning series. "It's a way to broaden the feel and reach of the network," McCumber said. USA also will announce a new hourlong Hollywood special with Vanity Fair West Coast editor Krista Smith interviewing three celebrities. While it is initially a one-off, the network is open to doing more if the special is successful. USA has been looking to get into the daily talk show format and the the Krista Smith special is part of those efforts. Here is a list of USA's scripted series now in development:



THE ENCLAVE (Limited series)

A job opportunity forces a family to move far from their hometown…and nothing is what it seems in their new community. A limited series from writers Andrea and Maria Jacquemetton (“Mad Men”). Negotiations are ongoing to attach Kimberly Peirce (“Boys Don’t Cry”) to direct. Executive Producer is Dan Halsted. From Fox Television Studios.


SILENT PARTNER (One hour drama)

An ambulance-chasing attorney and his idealistic young paralegal form a powerful team. Their unlikely partnership is a product of the new phenomenon of legal oursourcing: He’s in Florida and she’s in India. Writer/Producer is Chris Downey (creator of “Leverage”). Executive Producers are Doug Liman & Dave Bartis and producer Gene Klein (COVERT AFFAIRS, SUITS, “The Bourne Trilogy”) of Hypnotic. From Universal Cable Productions.

ON WE GO (1/2 hour comedy)

A single-camera comedy starring Nathan Lane as an unlucky actor whose career has been perpetually cursed by the fact that he resembles, but is in fact not, Nathan Lane. After his father’s health takes a turn for the worse, his Broadway aspirations have to be put on hold while he returns to his Texas hometown. Writer/Executive Producer is Douglas McGrath (“Emma,” “Infamous”). Executive Producer is Nathan Lane (“The Lion King,” “The Producers”). From Universal Cable Productions.

M. DEITY (One hour drama)

An unconventional medical drama about a good doctor who’s an even better meddler. In the aftermath of Katrina, he heroically saved numerous lives and now fights an intractable foe: hospital bureaucracy. Writer/Executive Producer is Billy Finnegan. Executive producers are Ann Blanchard, Sam Hansen and Jimmy Miller of Mosaic Media. From Universal Cable Productions.

THE SPECIAL (One hour drama)

In a stark contrast to the stereotypical TV cop, THE SPECIAL is about an energetic, optimistic homicide detective who suffers from hypomania. Despite his high clearance rate, he remains an enigma to his colleagues in a high-profile unit of the LAPD. Writer/Producer is Bill Wheeler (“Empire,” “the Cape”). Executive Produced by Mark Gordon (“Saving Private Ryan,” “Grey’s Anatomy,” “Criminal Minds”) along with the Mark Gordon Company. The studio is ABC Studios.

BIG IN JAPAN (1/2 hour comedy)

20 years after their last concert ended in disaster and they never played again, the members of a popular boy band decide to reunite. Writer/Executive Producer is Howard Morris (THE STARTER WIFE). Project is from Prospect Park. Executive Producers are Jeff Kwatinetz, Rich Frank, Paul Frank (ROYAL PAINS) plus Grammy Award-winning singer Kara DioGuardi (“American Idol”) as consulting producer with Steven Finfer. From Universal Cable Productions.

WE THE JURY (1/2 hour comedy)

A single camera comedy that chronicles the lives of a group of jurors sequestered during a high profile celebrity murder trial. It’s the story of strangers, thrown together in a confined setting, under duress, for an indefinite amount of time. Written by comedy veterans Bryan Behair and Steve Baldikoski (“The New Adventures of Old Christine,” “8 Simple Rules”). Executive Produced by Marty Adelstein with studio Fox 21.

TGIM (1/2 hour comedy)

A look at the surburban cul-de-sac over a weekend, where parents’ lives are ruled by their children’s schedules and the idea of going back to work on Mondy sounds better each passing minute. Writer/Executive Producer is Brent Forrester (“The Office,” “King of the Hill”). Executive Producers are Walter Parkes, Laurie Macdonald and Ted Gold. Produced by Parkes/Macdonald Productions (“A Beautiful Mind, “American Beauty” and “Saving Private Ryan”). From Universal Cable Productions.

THE EXCEPTIONS (One hour drama)

After serving time in jail on trumped up charges, the debutante daughter of the Mayor of NYC uses her resources to solve cases that have slipped through the cracks. Writer/Executive Producer is Megan Martin. Produced by Reveille. Project is from Carolyn Bernstein and Todd Cohen (“Kath & Kim”) of Reveille. From Universal Cable Productions.

HARD COVER (One hour drama)

The best undercover operative can blend in anywhere and be completely unassuming. Then who better to go on assignment than a middle-aged Mom working with a rogue FBI agent? Writer/Executive Producers are Peter Paige and Brad Bredeweg. Executive Producer is Laurie Zaks (“Castle”). From Universal Cable Productions.

WINSLOW (One hour drama)

Jimmy Winslow is a private detective who’s a recovering alcoholic with a load of debts, a father in prison, and an ex-girlfriend he’s trying to win back. He lacks a perfect record in anything except his ability to solve cases and tell the truth to those who don’t want to hear it – and for now, that’s enough. Writer/Executive Producer is Zak Schwartz (“Entourage“). Executive producers are Doug Liman & Dave Bartis and producer Gene Klein (COVERT AFFAIRS, SUITS, “The Bourne Trilogy”). From Universal Cable Productions.

HOUSE OF CARDS (1/2 hour drama)

A recent college graduate looks for love and a successful writing career at a greeting card company. Writer/Producer is Julien Nitzberg. Executive Producers are Gail Berman and Lloyd Braun along with Gene Stein and Andy Weil of BermanBraun. From Universal Cable Productions.

REGULAR EINSTEIN (One hour drama)

The Duncan’s are a family of geniuses with three siblings each at the top of their academic fields. They also have a younger sibling named Einstein who is not a genius but he is a good cop and with their help, he might become a great detective. Writer/executive producer is Nick Thiel (BURN NOTICE, “Army Wives”). From Fox Television Studios.
#979239
str1keteam hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:Schade, Emily Mortimer find ich eher langweilig.
Du hast nur die falschen Filme gesehen. Die passt wunderbar in die Felicity Huffman/Sarah Paulson Rolle. :wink:
Ich hab 19 Filme mit ihr gesehen, ich glaube ich kann sagen, dass ich sie langweilig finde.
#979245
str1keteam hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben: Ich hab 19 Filme mit ihr gesehen, ich glaube ich kann sagen, dass ich sie langweilig finde.
Denk dir ihren Hautton einfach etwas dunkler. :mrgreen:
hä :shock:
#979246
Stefan hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben: Ich hab 19 Filme mit ihr gesehen, ich glaube ich kann sagen, dass ich sie langweilig finde.
Denk dir ihren Hautton einfach etwas dunkler. :mrgreen:
hä :shock:
'cause I like them latina bitches. Ich habe nichts gegen Emily Mortimer als Schauspielerin und hab auch schon die eine oder andere gute Rolle von ihr gesehen, das ändert aber nichts daran, dass sie einen spröden Eindruck auf mich macht.
  • 1
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117