US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
#994469
http://www.variety.com/article/VR1118038704

Darren Aronofsky is on board to direct "Hobgoblin," HBO's upcoming drama pilot in development.

Pilot, to be written by Michael Chabon and his wife, Ayelet Waldman, is about a group of con men and magicians who use their skills of deception to help defeat Hitler and the Germans during WWII.

Since coming off his hit "Black Swan," Aronofsky has taken his time deciding on his next project. He was originally set to direct Fox's "The Wolverine," the sequel to "X-Men Origins: Wolverine," but dropped out citing time constraints.

Since then he had been weighing his options, which includes shopping the project "Noah" around around town -- a film he envisions as a big-budget take on the Noah's Ark story.

Chabon is a sought-after script doctor and the author of novels including "Wonder Boys," which was adapted as a feature starring Michael Douglas in 2000. He and director Andrew Stanton adapted Edgar Rice Burroughs novel "John Carter of Mars" for Disney, with that pic set for release in March.

Waldman has penned fiction and nonfiction tomes, including "Bad Mother" and "Love and Other Impossible Pursuits," the latter of which was adapted into the 2009 Natalie Portman starrer "The Other Woman." She also writes periodically for the New York Times, Wall Street Journal and Washington Post.

Aronofsky, Chabon and Waldman will exec produce with John Lesher and Adam Kassan.
Nice. 8) Mit Hobgoblin und American Gods hat HBO schon wieder 2 große Kaliber in der Pipeline, um einen weichen Übergang zu schaffen, wenn die jetzigen Hits nach und nach auslaufen. Dazu noch der ausstehende Start von Luck und das I, Claudius Miniserien-Remake. Hoffentlich finden sie für die Gaiman Serie auch einen großen Regisseur...vorausgesetzt, dass sie einen Piloten bestellen.

Bleibt ja immer noch das Platzproblem. Selbst wenn man mit 2013 plant, bestände unter Beibehaltung des bisherigen Sendeschemas (1 teures Drama pro Quartal) nur bei vorzeitigen Absetzungen eine Lücke. Bis auf True Blood sind alle Dramen noch blutjung und ihren größten Hit werden sie sicherlich 6-7 Staffeln melken.
#994491
Hobgoblin? Was hat es denn mit dem Titel auf sich.. da muss ich ja sofort an die Green Goblin Kopie .. Hobgoblin von Marvel denken :lol:

Bild
#994497
Stefan hat geschrieben:Hobgoblin? Was hat es denn mit dem Titel auf sich.. da muss ich ja sofort an die Green Goblin Kopie .. Hobgoblin von Marvel denken :lol:

Bild
Bezieht sich wohl auf die Täuschungen der Protagonisten, mit denen sie den Nazis eine nicht vorhandene Stärke vorspiegeln. Musste aber auch erst an "echte" Goblins denken. :mrgreen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hobgoblin
The term "hobgoblin" has grown to mean a superficial object that is a source of (often imagined) fear or trouble
#994514
OMG. Der Titel ist zwar wirklich scheiße, aber schon bei den ersten "Ankündigungen" klang das klasse. Und interessiert mich erstmal mehr als American-Gods, weil ich mir darunter noch nicht wirklich was vorstellen kann.
Hoffentlich wird das was. Nur die ewigen Wartezeiten, in denen man ums Projekt bangen muss, gehen mir bei HBO auf die Nüsse.
#994642
Theologe hat geschrieben:
Bobby hat geschrieben:Man müsste bei den Awardshows irgendwie die Kategorien aktualisieren, wobei ich selbst nicht weiß wie. Einfach nur Outstanding Dramedy dazunehmen?! :?
Das wäre natürlich eine Möglichkeit, im Grunde müssten Serien wie The Big C oder Nurse Jackie in der Drama-Sparte laufen.
Who decides whether a show like Glee or Castle enters as a comedy or drama?

Producers submit themselves, and then there is a review. Leverence says there have been ongoing discussions about whether to split the comedy category into two — sitcoms and dramedies. “When the Board was thinking about this, the feeling was that no, comedy is a broad spectrum, but we think that the comedy series category can accommodate that broad spectrum. You have the same kind of thing going on in the drama series. You have something like The Killing, which after every episode you want to go kill yourself … But you have things like Castle and White Collar,” he says. “The awards committee did a review, looked at the lineup, and they said, ‘The hell with it, let’s leave comedies where they are.’ The Board of Governors does not want to get into a game of Whac-A-Mole.”
Mehr Emmy-Fragen hier: http://insidetv.ew.com/2011/06/17/emmy- ... questions/

Irgendwie versteh ich die Academy, dass man durch eine Aufteilung der Comedy-Kategorie letztendlich eine Problematik bei der breiten Palette der Drama-Serien kreieren würde. Trotzdem sollte man das nicht einfach ignorieren, weil der Aufwand zu groß wäre. :?
#994652
Bobby hat geschrieben:Irgendwie versteh ich die Academy, dass man durch eine Aufteilung der Comedy-Kategorie letztendlich eine Problematik bei der breiten Palette der Drama-Serien kreieren würde.
Wobei es ja eigentlich nicht eine Aufteilung der Comedy-Kategorie wäre, sondern eine Mittelkategorie zwischen Comedy und Drama, wo dann die dunklen "Comedys" genau so reingehören würden wie "Dramas" der Sorte Desperate Housewives, Shameless, Glee, Chuck, Monk, ...
#994653
little_big_man hat geschrieben:
Bobby hat geschrieben:Irgendwie versteh ich die Academy, dass man durch eine Aufteilung der Comedy-Kategorie letztendlich eine Problematik bei der breiten Palette der Drama-Serien kreieren würde.
Wobei es ja eigentlich nicht eine Aufteilung der Comedy-Kategorie wäre, sondern eine Mittelkategorie zwischen Comedy und Drama, wo dann die dunklen "Comedys" genau so reingehören würden wie "Dramas" der Sorte Desperate Housewives, Shameless, Glee, Chuck, Monk, ...
Hey, stimmt! Daran hab ich noch garnicht gedacht. :oops: Diese Lösung wäre doch ideal und dann könnte sich evtl. sowas wie das o.g. Castle auch mal beweisen.
#994687
http://www.deadline.com/2011/06/starz-p ... to-series/
Bild
Coming up on Starz -- another action drama series from Sam Raimi and Rob Tapert, executive producers of the pay cable network's breakout hit Spartacus: Blood and Sand and its offshoot Spartacus: Gods of the Arena. I hear Starz has greenlighted to series Noir, a live-action adaptation of the 2001 Japanese anime series.

The project, which had been in development at the network since last fall, follows two female assassins who team up to fight against a secret society. After discovering they're mysteriously linked, the two, under the Noir moniker, have to work together until they get answers about why and how they are connected -- or until one of them kills the other. Steven Lightfoot (Criminal Justice) wrote the adaptation and will executive produce the series with Raimi, Tapert, fellow Spartacus exec producer Joshua Donen as well as Bill Hamm.

Noir had been gathering momentum over the past few weeks, with producers sending out feelers about assembling a small writers room for the potential series. The number of episodes for Noir is yet to be determined, but Starz's new shows usually get straight-to-series orders of 8 to 10 episodes. At the network, Noir joins the upcoming Chicago mayor drama Boss starring Kelsey Grammer and 1960s Miami drama Magic City. Meanwhile, costume drama Camelot is still awaiting word on its future after completing its freshman run last week.
Eine PayTv Animeadaption von Sam Raimi und dem Spartacus Team. Das dürfte endlich mal eine Serie mit weiblichen Actionheldinnen sein, die auch mir gefällt. 8)
Mich wundert es nur, dass Camelot immer noch keine zweite Staffelorder erhalten hat. Die Quoten waren doch ungefähr auf Spartacus Staffel 1 Niveau und Starz kann ja nun nicht erwarten, dass jede neue Serie ihren Durchbruch-Hit übertrifft. Wahrscheinlich geht es nur ums Budget.

btw. bei den kommenden HBO-Highlights hatte ich natürlich die Sorkin Serie vergessen, die im Fall der Fälle schon 2012 auf Sendung gehen könnte.

Ryan Murphy also noted his tendency to alternate between darker fare, like FX’s plastic surgery drama Nip/Tuck, and lighter fare like his former WB Network series Popular, and spoke of his FX pilot American Horror Story as if it had already been picked up to series.

“I like to do things that are optimistic and affirmative and then I like to go darker,” he said. “I have a new show coming on in the fall called American Horror Story, which is dark. It’s a big scary cool horror show that’s going to be on FX with Connie Britton and Jessica Lange and I’m really excited about it.” Sources confirmed to The Hollywood Reporter that American Horror Story had not yet been ordered to series.
Klingt ja sehr optimistisch, dass er bald eine Serienorder erhält. Erklärt auch die Aufstockung des Glee Autorenstabs.

there have been ongoing discussions about whether to split the comedy category into two — sitcoms and dramedies.
Das wäre die einzig faire Lösung, denn so werden Dramedies außer in den Schauspielkategorien immer schlechtere Karten haben. Die meisten Voter vergessen nämlich gerne, dass es BESTE Comedyserie und nicht witzigste Comedyserie heißt. Bei den Dramen hätten sie auch einen Nachteil, denn da tendiert der Großteil dazu, realistischere Stoffe zu bevorzugen. Siehe die Erfolgsquote von Comedies bei den Best Picture Oscars.
#994779
Erster Teaser zu BOSS (Starz, Start im Oktober)
http://www.youtube.com/watch?v=aGRf7vnSf04
Wie die Serie wird, muss man abwarten, aber wenn sie nicht floppt, dürfte Frasier ein weiterer ernsthafter Anwärter für die Beste männliche Hauptrolle - Drama bei künftigen Preisverleihungen werden. Wobei es nächstes Jahr schon verdammt schwer werden dürfte, eine Nominierung zu bekommen.
Bryan Cranston, Dustin Hoffmann und Jon Hamm kann man fast als gesetzt ansehen. Ebenso Steve Buscemi. Michael C. Hall und Hugh Laurie haben seit 3-4 Jahren ein Abo. Timothy Olyphant kann man eigentlich nicht länger übergehen. Mit Kiefer Sutherland kommt ein weiterer Emmy-Liebling zurück. Jeremy Irons ...
#994799
str1keteam hat geschrieben:
http://www.deadline.com/2011/06/starz-p ... to-series/
Bild
Coming up on Starz -- another action drama series from Sam Raimi and Rob Tapert, executive producers of the pay cable network's breakout hit Spartacus: Blood and Sand and its offshoot Spartacus: Gods of the Arena. I hear Starz has greenlighted to series Noir, a live-action adaptation of the 2001 Japanese anime series.

The project, which had been in development at the network since last fall, follows two female assassins who team up to fight against a secret society. After discovering they're mysteriously linked, the two, under the Noir moniker, have to work together until they get answers about why and how they are connected -- or until one of them kills the other. Steven Lightfoot (Criminal Justice) wrote the adaptation and will executive produce the series with Raimi, Tapert, fellow Spartacus exec producer Joshua Donen as well as Bill Hamm.

Noir had been gathering momentum over the past few weeks, with producers sending out feelers about assembling a small writers room for the potential series. The number of episodes for Noir is yet to be determined, but Starz's new shows usually get straight-to-series orders of 8 to 10 episodes. At the network, Noir joins the upcoming Chicago mayor drama Boss starring Kelsey Grammer and 1960s Miami drama Magic City. Meanwhile, costume drama Camelot is still awaiting word on its future after completing its freshman run last week.
Eine PayTv Animeadaption von Sam Raimi und dem Spartacus Team. Das dürfte endlich mal eine Serie mit weiblichen Actionheldinnen sein, die auch mir gefällt. 8)
Also ich fand den Anime richtig klasse und ich würde mir wünschen, dass sie auch den Soundtrack des Animes übernehmen. Was das Projekt im allgemeinen angeht, mache ich mir keine Sorgen, denn Sam Raimi ist einfach klasse und Starz ist ein guter US-Sender. Ich bin wirklich gespannt. Ich würde mir für die Rolle der Mireille ja Tabrett Bethell wünschen. Das wäre einfach genial. :D
#994828
Bobby hat geschrieben:
little_big_man hat geschrieben:
Bobby hat geschrieben:Irgendwie versteh ich die Academy, dass man durch eine Aufteilung der Comedy-Kategorie letztendlich eine Problematik bei der breiten Palette der Drama-Serien kreieren würde.
Wobei es ja eigentlich nicht eine Aufteilung der Comedy-Kategorie wäre, sondern eine Mittelkategorie zwischen Comedy und Drama, wo dann die dunklen "Comedys" genau so reingehören würden wie "Dramas" der Sorte Desperate Housewives, Shameless, Glee, Chuck, Monk, ...
Hey, stimmt! Daran hab ich noch garnicht gedacht. :oops: Diese Lösung wäre doch ideal und dann könnte sich evtl. sowas wie das o.g. Castle auch mal beweisen.
Da habe ich allerdings wieder meine Sorgen, wie die Produzenten der einzelnen Serien ihre Formate sehen. Wenn ihr jetzt schon Castle als Dramedy sieht, was waere dann Bones? Koennte man Harry's Law auch in den Stapel stecken, nur weil es in ein paar Episoden einen surrealen Humor hatte? Am Ende kommt es doch wieder aufs Selbe hinaus, und niemand weiss, welche Serie in welche Kategorie hineinkommt, weil jeder einen Award gewinnen will, und deshalb die Serien wieder einmal ueberall verstreut werden. Dann haben wir die selbe Diskussion, die wir schon bei United States of Tara/Nurse Jackie hatten...
#994887
Tangaträger hat geschrieben:Am Ende kommt es doch wieder aufs Selbe hinaus, und niemand weiss, welche Serie in welche Kategorie hineinkommt, weil jeder einen Award gewinnen will, und deshalb die Serien wieder einmal ueberall verstreut werden. Dann haben wir die selbe Diskussion, die wir schon bei United States of Tara/Nurse Jackie hatten...
Ich sehe das nicht so dramatisch. Reine Comedy und reines Drama lassen sich doch sehr gut abgrenzen und gerade eine Serie wie Castle taucht zu Recht nie unter den Nominierten auf, weil es für eine Dramaserie einfach zu wenig Tiefe hat.
Dennoch sind die Leistungen von der Schauspieler, perfekt für die Anforderung der Serie.
Und gerade weil jeder einen Emmy will, werden die Produzenten darauf achten, dass ihre in die passende Kategorie kommt, weil Edie Falco dann keine Chance mehr im Comedy Sektor hätte.
#995507

BildBild
http://www.deadline.com/2011/06/usa-to- ... nis-leary/

In his first series writing gig since FX's Rescue Me, Denis Leary is set to co-pen an adaptation of the upcoming British series Sirens for USA Network.

Leary will co-write the half-hour project about the antics of young paramedics with Bob Fisher, who most recently adapted another foreign comedy format, Israeli’s Traffic Light, for Fox. Leary and Fisher will executive produce with Leary's producing partner at Apostle Jim Serpico, and Hal Vogel and David Aukin of Daybreak Pictures. Apostle will co-produce with Fox TV Studios, where the company has an overall deal for cable projects, in association with Daybreak. (For broadcast series, Apostle has a pact with CBS TV Studios.) It was during a general meeting Leary, Serpico and FtvS execs took with USA that Leary and Serpico mentioned Sirens. The USA brass were eager to get in business with the producers and asked to see a script of the British series. "When we read the material, we fell in love with the leads," USA's SVP original scripted programming Bill McGoldrick said. The project is not being written as a starring vehicle for Leary and for now he is only attached to co-write and executive produce, but there is a possibility for him to take on a small role if the comedy goes to series. Created by Brian Fillis, the six-episode UK series Sirens was inspired by EMT paramedic Tom Reynolds' book, Blood, Sweat and Tea. It revolves around a trio of paramedics who bicker, fight and shag their way through the darkly funny maelstrom of their lives.

USA started its current push in the half-hour comedy genre about a year ago as the network is looking to launch original half-hour series in time for the off-network debut of Modern Family, which USA acquired last summer. The cable network has around 10 projects in development, a couple of them further along in the script stage, McGoldrick said. So far, Leary has co-created two series, both with Peter Tolan: Rescue Me and the ABC half-hour comedy The Job. Leary starred in both. The seventh and final season of the firefighter drama Rescue Me premieres July 13.
Hoffentlich ist USA bereit die Halbstünder bissiger als die seichten Dramedies zu gestalten. Wäre schade, wenn Denis Leary nur mit angezogener Handbremse schreiben dürfte. Wenn er sich wie bei FX austoben darf, könnte das ein guter Rescue Me Nachfolger werden. Mindestens The Job Niveau dürfte eigentlich selbst bei USA drin sein.

Das Original merke ich mir schon mal vor, aber bei britischen Comedies ist es oft kein weiter Weg von genial absurd bis unerträglich albern.
#995516
Plem hat geschrieben:Jetzt machen sie schon Remakes von Serien, von denen das Original noch nicht einmal angelaufen ist :lol:
Ist nur noch eine Frage der Zeit bis das erste Remake vorm Original ins Kino/Tv kommt. :mrgreen:

Vielleicht floppt die Serie auf der Insel auch wieder direkt nach einer Staffel. Wie Free Agents.
Ich denke aber mal, dass Leary und co. außer den groben Charakterzügen eh nicht viel übernehmen werden. Selbst im Erfolgsfall würde es da ja sonst mindestens 2 Jahre dauern, um genug Stoff für eine typische USA Staffel mit 14-16 Episoden zu bekommen.
#995528
http://www.variety.com/article/VR1118038821?refCatId=14

BBC Worldwide Productions and HBO are developing a 10-part version of the corp.'s hit U.K. legal drama "Criminal Justice."

Screenwriters Steven Zaillian and Richard Price are attached to the project.

As part of a drive to secure a scripted success for the Los Angeles-based operation, Worldwide has also sold "Mirrorball," a New York-based drama set in the disco era, and a re-working of "I Claudius" to U.S. partners.

Jane Tranter, who runs BBC Worldwide Productions, told the Financial Times that Worldwide had sold more than 20 drama projects to U.S. webs, mostly cable nets.

She said: "I'm relentlessly optimistic that out of 20 pieces…we should be making at least 12 of them."

Also in development are "Year Zero," another partnership with HBO, a sci-fi drama created by musician Trent Reznor; and an adaptation of Amanda Foreman's book "A World on Fire," which is set during the American Civil War.

Tranter said: "There's this British obsession that American dramas are better than British ones. But American cable companies love our dramas."

Schade, dass die Informationen über die Projekte so spärlich sind, aber Year Zero, World on Fire und natürlich das I, Claudius-Remake klingen auch so schon vielversprechend. Besonders eine HBO Sci-Fi Serie ist mehr als überfällig. Reznor kann man als Autor nicht einschätzen, aber er würde zumindest einen guten Score garantieren. 8)
#995585
Sci-Fi auf HBO würde ich gerne sehen und so was wie Civil War oder Western find ich immer gut. Criminal Justice müsste jetzt nicht unbedingt auf HBO laufen, aber die beiden britischen Staffeln haben mir schon gut gefallen. Mit einem US-Cast und ohne Perücken könnte es aber noch besser sein, ginge dann in die Richtung von Murder One.
#995632

BildBildBild
http://www.deadline.com/2011/06/lucy-pu ... ot-powers/

Lucy Punch has been tapped as the female lead in the FX drama pilot Powers. Based on the graphic novel by Brian Michael Bendis and Michael Avon Oeming, the project, written by Charles H. Eglee and to be directed by Michael Dinner, is a police procedural set in a world where superpowers are relatively common and centers on two detectives, Christian Walker and Deena Pilgrim (Punch), in a Homicide department that deals with cases involving "powers" (people with superpowers).

Eglee, Dinner, David Engel, and Brian Bendis are executive producing for Sony Pictures TV and FX Prods. Filming is slated for mid-summer in Chicago. This marks a return to series television for British-born Punch, whose first major U.S. role was on the CBS comedy The Class. She has been busy in features lately, appearing in Dinner for Schmucks and Woody Allen’s You Will Meet a Tall Dark Stranger. Punch, repped by WME, the Schiff Co. and U.K's United Agents, will next be seen in Sony's comedy Bad Teacher, which opens this weekend.
Hmm, das ist die erste Meldung zu Powers, die mir nicht gefällt. Ich kann die werte Dame zwar nicht wirklich beurteilen, aber von der Optik und der einzigen Rolle, aus der sie mir in Erinnerung ist (als Paul Rudds Stalkerin in Dinner for Schmucks), passt sie überhaupt nicht zur Rollenbeschreibung. Sie macht eher den Eindruck des dummen Blondchens oder der arroganten Zicke. Die vorher als Wunschkandidatin gehandelte Katee Sackhoff hätte da viel besser gepasst. Hoffentlich bekommen sie wenigstens den als Favoriten genannten Kyle Chandler oder irgendeinen anderen richtigen Schauspieler für die männliche Hauptrolle, anstatt einfach irgendeinen Eisenschädel zu wählen, der zur Optik der Vorlage passt. Naja, vielleicht überrascht die Hauptdarstellerin ja auch. :?



Theologe hat geschrieben:Mit einem US-Cast und ohne Perücken könnte es aber noch besser sein, ginge dann in die Richtung von Murder One.
Also ist es kein reines Procedural und hat eine durchgehende Handlung pro Staffel?
#995635
str1keteam hat geschrieben:
Theologe hat geschrieben:Mit einem US-Cast und ohne Perücken könnte es aber noch besser sein, ginge dann in die Richtung von Murder One.
Also ist es kein reines Procedural und hat eine durchgehende Handlung pro Staffel?
Criminal Justice ist ein astreines Serial mit einem Fall pro Staffel und eine Mischung aus Gerichtsthriller und Gefängnisdrama.

Zu Powers:

Lucy Punch fand ich in 'Schmucks' und 'Stranger' doch sehr nervig und dass sie aussieht wie ein Transvestit macht es nur ein wenig besser. ;)
#995637
Theologe hat geschrieben: Lucy Punch fand ich in 'Schmucks' und 'Stranger' doch sehr nervig und dass sie aussieht wie ein Transvestit macht es nur ein wenig besser. ;)
Transvestit würde ich zwar nicht sagen, aber sie hat schon ein typisch britisches Pferdegebiss und eine unnatürlich straffe Visage, die nach Schönheits-Op riecht. :lol:
Beim Breaking Bad Staffel 4 Teaser war auch zufälligerweise ein Talk Show Auftritt (bei George Lopez) mit ihr querverlinkt und da geht sie mir auch auf die Nerven. :roll:
http://www.youtube.com/watch?v=PrHeJzhtxbc&NR=1

Den Comedypart mit markigen Sprüchen mag sie noch hinbekommen, aber ich kann sie mir beim besten Willen nicht als taffe Polizistin vorstellen. Bei dem Gesicht sehe ich vor meinem inneren Auge wirklich nur solche Rollen wie in Schmucks oder bestenfalls eine Nebenrolle wie die blonde Vampirhassertussi in True Blood. Wehe, die versaut mir die Serie oder sorgt dafür, dass es nicht über den Piloten hinauskommt. Dabei fing der Castingprozess mit den Gerüchten um Sackhoff und Chandler sowie der Verpflichtung von Charles S. Dutton so vielversprechend an.

Criminal Justice ist ein astreines Serial mit einem Fall pro Staffel und eine Mischung aus Gerichtsthriller und Gefängnisdrama.
Durch den Gefängnispart wird es schon interessanter. Behalte ich mal vorerst im Hinterkopf falls das Remake nicht bestellt wird. Sind ja nur 5 Folgen pro Staffel.
#995644
...und eine weitere interessante Comic-Adaption in Entwicklung:

BildBild
http://www.deadline.com/2011/06/showtim ... 0-bullets/

Comic book/graphic novel adaptation master David S. Goyer is taking on 100 Bullets as a potential TV series. I hear Goyer is attached to write and executive produce a drama series project for Showtime based on the Eisner and Harvey Award-winning comic book that published 100 issues between 1999 and 2009, all written by Brian Azzarello and illustrated by Eduardo Risso, whose credits include the Batman and Superman comics. Warner Bros. TV, whose sibling DC Comics published 100 Bullets through its Vertigo imprint, is producing.

While lauded as one of the best comic books/graphic novels of the past decade 100 Bullets is an atypical comic as it features no superheroes, magic, supernatural elements or a sci-fi twist. It is a dark, noir-style story about the attempt by one man, the mysterious Agent Graves, to destroy a secret group of families that control most of the world's wealth and power, and it also poses a classic moral question, "If you could get away with murdering the person who ruined your life, would you do it?" The book's starting-off point is Graves giving ordinary people who have been wronged a pistol and a briefcase with 100 untracable bullets, offering them to exact justice for themselves with no danger of being caught. The self-contained storylines eventually blend into a sprawling crime saga where everything -- and everyone -- is connected as Graves takes on a multinational clandestine organization named The Trust. Among 100 Bullets' distinguishing traits is Azzarello's realistic use of regional dialects and accents, as well as the frequent use of slang.


On the comic book adaptation front, Goyer wrote all three Blade movies and directed the last one. He recently co-wrote with Christopher Nolan the screenplay for Batman Begins, which launched the Nolan-directed Batman franchise. CAA-repped Goyer also co-wrote the story for The Dark Knight and the upcoming The Dark Knight Rises. Additionally, he wrote the story and screenplay for Man of Steel, the new Superman movie produced by Nolan, directed by Zack Snyder and starring Henry Cavill. On television, he has created/co-created the Blade series, Threshold and, most recently, Flash Forward.
Goyers Filmographie ist ja ziemlich durchwachsen und deckt die Qualitätspalette von toll bis langweiliger Mist ab, aber eine Pay TV-Serie dazu würde ich schon verdammt gern sehen. Die ersten 5 Bände des Comics stehen bei mir nämlich schon im Bücherregal (noch ungelesen). Mit Chew hat Showtime noch einen weiteren renommierten Comic als Serie in Entwicklung. Vielleicht kommt wenigstens eins davon mal bis zur Serienreife. Exterminators hat ja leider nicht mal die Pilotphase erreicht und bei Locke & Key dampft die Leiche noch.
#995646
Theologe hat geschrieben:Wenn Tom Fontana den Comic introduced, kann er doch auch gleich die Serie schreiben, der braucht auch keine Hilfe von den Nolan Bros. um ein gutes Drehbuch zu schreiben.
Habe ich mir auch gedacht. Der Stoff mit den komplexen Verknüpfungen und vielen zwielichtigen Charakteren dürfte ja in seine Richtung gehen. Aber der ist ja momentan mit der europäischen Borgias-Serie beschäftigt.
#996062
http://www.deadline.com/2011/06/jason-p ... xs-powers/

BildBild

Jason Patric has been tapped as the male lead in the FX drama pilot Powers. Based on the graphic novel by Brian Michael Bendis and Michael Avon Oeming, the project, written by Charles H. Eglee and to be directed by Michael Dinner, is a police procedural set in a world where superpowers are relatively common. It centers on two detectives, Christian Walker (Patric) and Deena Pilgrim (Lucy Punch), in a Homicide department that deals with cases involving "powers" (people with superpowers). Eglee, Dinner, David Engel and Bendis are executive producing for Sony Pictures TV and FX Prods. Filming is slated for mid-summer in Chicago. If Powers goes to series, it will mark Patric's first regular series gig. Last year, he co-starred in the HBO comedy pilot Tilda. In features, Patric, repped by ICM and Untitled, was most recently seen in The Losers.
Patric fand ich bisher zwar nur in schmierigen Rollen richtig gut, aber das ist schon eine vielversprechendere Wahl als Camilla Parker Bowles. Zum Glück kein klobiger Eisenschädel.
http://www.deadline.com/2011/06/spike-l ... ons-youth/

BildBild
HBO is about to give a pilot order to a drama series from Doug Ellin, John Ridley and Spike Lee that is loosely inspired by Mike Tyson's early years in boxing.

Project, dubbed "Da Brick," was penned by Ridley, who will serve as showrunner. Lee is onboard to direct the pilot and exec produce, along with Ellin, the steward of HBO's "Entourage," as well as Tyson and Ellin's producing partner, Jim Lefkowitz. Tyson's wife, Lakiha Tyson, will co-exec produce along with Azim Spicer.

"Da Brick" will be produced through Ellin's overall deal with HBO. As "Entourage" winds down its eight-season run on HBO this year, Ellin has been looking to branch out as a producer. "Da Brick" marks the first project from Ellin's Fly the Coop Entertainment banner that he did not write.

The connection with Tyson came about after the boxer did a guest shot last season on "Entourage."

"He said to me, 'Why don't you do with my life what you did with Mark (Wahlberg's) life" with "Entourage," Ellin told Variety.

Ellin and Lefkowitz met with numerous writers before settling on film and TV vet Ridley as the one to translate Tyson's story. The series will not be a straight bio vehicle but will follow the rise of a young boxer in present-day Newark, N.J. ("Da Brick" refers to Newark being known as "the brickyard city.")

"The initial idea was 'Entourage meets The Wire', an edgy story about an up-and-coming boxer and his crew that is much more dramatic than Entourage."

Ridley and Ellin spent a lot of time with Tyson during the past year gathering material. Ridley in turn helped recruited Lee to the project.

"John wrote an amazingly intricate script," Ellin said. "There's lots of places it can go. It won't just focus on boxing."

HBO has a casting director searching for a thesp with some boxing chops.

In addition to "Da Brick," Ellin is set to begin lensing in October the pilot for the half-hour HBO dramedy "40," which he penned about a group of male friends in Gotham. Ed Burns is set to star (Daily Variety, March 2).
Nach Lights Out hätte ich nicht gedacht, dass sich so schnell wieder ein Sender für das Box-Milieu interessiert. Vielleicht funktioniert es ja als Teil einer größeren Welt. Aber da HBO zur Zeit wieder am Fließband Ideen einkauft, ist es noch ein weiter Weg, um überhaupt eine Pilotorder zu erhalten.

http://www.deadline.com/2011/06/fox-pil ... comic-con/
Bild
With its gigantic promotional platform, Comic-Con has become the place for TV studios and networks to introduce their new genre series to fans through screenings of their pilots and panels with creators and cast. But showcasing pilots that didn't go to series is unprecedented. It will happen this year with Fox's Locke & Key, a suspense thriller based on the graphic novel by Joe Hill and Gabriel Rodriguez. A Locke & Key session will be held on July 22 at 10:30 AM and will include a screening of the pilot, followed by a panel discussion featuring Hill, Rodriguez, the pilot's writer/executive producer Josh Friedman and executive producers Alex Kurtzman and Roberto Orci. Behind the event is the publisher of the Locke & Key comic, IDW Publishing. IDW asked the pilot's producer, 20th Century Fox TV, for permission, and with the studio's blessing, it moved to book space for the screening. Because the convention is so packed, there was some juggling involved, so the screening will be in Room 8, and the panel next door in Room 9. "This one-time-only screening of the entire pilot will show you just what a void there will be on your TVs this fall," IDW's ad materials say. Locke & Key, directed by Mark Romanek and starring Miranda Otto and Nick Stahl, was one of the highest-profile pilots this past season. It was given an early pilot order and was originally envisioned as a summer series before it was switched to fall consideration. Despite its great pedigree and top auspices involved, the pilot didn't make the cut at Fox, and, after shopping the show to cable networks, the studio, faced with mounting costs of keeping the production alive, decided to pull the plug while signing Friedman in an overall deal. With rare exceptions (the failed Aquaman pilot was made available on iTunes), all pilots that don't go to series die a quiet death and are rarely shown to the general public. While IDW will no doubt use the the footage to drum up interest for the next chapter in the comic book series, it will be interesting to see what kind of reaction the pilot will get. Can the power of the Comic-Con crowd make network chiefs change their mind?
Da die Sets schon abgerissen sind, wird das wohl keinen Umschwung mehr bringen und außer vielleicht einer wackligen Handykamera-Variante dürfte auch nichts an die Öffentlichkeit gelangen. Bestenfalls regt es zu einem neuen Versuch an.


http://www.variety.com/article/VR1118038892?refCatId=14

Bild
Scott Rosenbaum sails with 'Royal'
'Shield,' 'V' alum takes reins of FX pirate drama


Coming off of ABC's "V," showrunner Scott Rosenbaum had plenty of offers to join upcoming primetime skeins.

He was close to committing to a project that was in need of major retooling when he got a call about a month ago for a meeting he couldn't pass up. Producers Gale Anne Hurd and Graham King wanted to talk to him about the pirate drama they were hatching atFX, "Port Royal."

After hearing Hurd's broad-strokes vision for the show about a subject that has fascinated her for years -- the buccaneers, merchants and other colorful characters that inhabited the Jamaican port city in the late 17th century -- Rosenbaum was in. And the fact that "Port Royal" was set up at the cabler where he cut his teeth as a scribe, working on "The Shield," only added to his eagerness to set sail with Hurd and King.

"With Gale and Graham involved, it'll assure that the show will be given the epic and expansive treatment it needs," Rosenbaum told Variety. "And I love the idea of going back to work with the FX team, because creatively this is the best home for this show."

Forget the camp of Capt. Jack Sparrow. Rosenbaum said they plan to play these pirates as straightforward characters, ruthless in their larceny but also governed by an unusually strict, surprisingly democratic code of conduct. Hurd has sent Rosenbaum a ton of books and articles that she's been collecting for years in anticipation of doing a project set among the real pirates of the Caribbean.

"What really attracted me to this show was the spectacle and the fact that the characters and the place in time really helped shape the evolution of the New World as we know it," he said.

Rosenbaum is now in the midst of working out the initial 13-episode arc for the show and then will focus on the pilot script. FX is high on the project, which marks a departure from the gritty contemporary fare that has been a hallmark of the cabler's drama series.

"Port Royal" hails from King's GK-tv, Hurd's Valhalla Entertainment, FX Prods. and Fox Intl. Channels.

Rosenbaum started his career as a staff writer on "The Shield," rising over six seasons to exec producer status. He served a stint as an exec producer of NBC's "Chuck" before he was recruited by Warner Bros. TV and ABC to take the reins of the struggling "V" shortly after the sci-fier debuted in 2009.

Rosenbaum is repped by UTA and attorney Michael Gendler.Rosenbaum is repped by UTA and attorney Michael Gendler.
Mal sehen, was er mit seiner ersten eigenen und von Beginn an betreuten Serie anstellt. Selbst wenn man ihm seine V-Zeit als negativ auslegen wollte (was ich bekanntlich nicht mache :wink: ), sollte man bedenken, dass z.B. auch ein Shawn Ryan in seiner Zeit als Lie to me Showrunner (Staffel 2) nicht mehr als Network-Durchschnitt abgeliefert hat. Die meisten Charaktere und der Erzählton sind halt geerbt und nicht erfunden. Die andere Serie, die major retooling braucht, war bestimmt Exit Strategy.


Im Rahmen eines Howard/Grazer Interviews gab es auch mal wieder ein kleines Lebenszeichnen zu Dark Tower.

http://www.deadline.com/2011/06/qa-imag ... ore-141708

Bild

DEADLINE: You’ll soon know their capacity for risk taking when you find out if Universal will make The Dark Tower, whose trilogy and TV components make it the most ambitious project a studio has attempted since The Lord of the Rings. How important is it for a couple of guys who’ve been together for 25 years to take big swings?
HOWARD: If you’re not out there taking some risks, if you’re just coasting along with your wins, then you’re not really trying. But we never take risk for risk’s sake. The Dark Tower seemed like such a good idea to both of us that it became impossible not to try it. It’s impossible to live with ourselves if we don’t take the swing.

DEADLINE: Why does Dark Tower warrant three movies and two TV series in between?
HOWARD: The universe Steve King created is so dimensional and creative. It blends scope, sweep, and adventure with some very personal compelling stories. We could have tried to force all of it into one or two or three movies. It became clear to me that the medium of TV has become so bold and cool, we could use it to our advantage creatively and really fulfill the possibilities of this universe of characters King gave us to work with. We can use the intimacy of television when that’s appropriate, and the scope and scale of the big screen with the bigger fantasy ideas. We discovered elements that would probably never have a home either on the big screen or on TV, but would make fantastic narrative gaming opportunities that won’t rehash the movies or TV, but have its own material borne out of the books and graphic novels. We’ve got gaming designers and there is enthusiasm for that. It’s a way to use all the mediums at our disposal to try to fulfill what’s possible. Universal sees this as an asset that can benefit the company in a lot of different ways.

DEADLINE: Still, there were rumors last month that Universal might let The Dark Tower go. That hasn’t happened but they did push the start date to early next year. Why has it been so hard to get underway?
HOWARD: The first version represented a bold attempt to fast track, because of weather concerns. It was a little more dramatic to people on the outside than to us. We’d have liked to move forward on that fast track, but it was always Phase One. There was an understanding that if we couldn’t answer all the questions in a way that made sense to all the partners involved, then we would operate on a slightly more traditional timetable. Even if we go in March, that’s still moving quickly for something of this scale.

DEADLINE: You’ve been asked to bring down the budget. By how much?
GRAZER: I’m producing it with Akiva Goldsman, who wrote it to be sensitive to cost and is rewriting it to be more so. Without putting a number on it, the cuts aren’t that deep or that radical.


DEADLINE: Is Javier Bardem set to play the main gunslinger Roland Deschains?
HOWARD: Nobody is pay or play but he has said he wants to do it. We’ve spent a lot of time together. He’s fascinated by the character and has great instincts for Roland. I’m hoping when we go, he’s available and will join us.
#996081
Nicht Kyle Chandler, sondern Jason Patric, damit kann ich leben. Der ist auch ein feiner Darsteller und hat sich im Laufe seiner Karriere eher rar gemacht. Aber von seinen wenigen Filmen fand ich die meisten gut, genauso wie seine Leistungen. Allen voran natürlich 'Narc' er und Ray Liotta (der endlich mal eine neue Serie machen sollte) waren da wirklich klasse. Aber auch Rush, Sleepers, Incognito, Geronimo und The Alamo fand ich sehr gut.

Kyle Chandler dürfte sicherlich keine Mühe haben, ein anderen gutes Projekt zu finden, vielleicht guckt er sich nach dem Erfolg von 'Super 8' auch erstmal nach Filmrollen um.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 57