Kiddow hat geschrieben:Ich hab es auch schon gesehen. Wie war da nochmal der Plan? Jedes Buch ein Film?
Ein Prequel TV-Ableger (zusätzlich zu wahrscheinlich 3 Kinofilmen) ist immer noch im Mix, aber letztlich wird es vom Erfolg des ersten Filmes abhängen, ob und wie es weitergeht.
Das man für den Start eines erfolgreichen Franchises nicht nur mit dem Stoff aus dem mainstreamuntauglichsten ersten Band ins Kino gehen wird, war ja abzusehen und ist auch vernünftig, aber ich hoffe mal sehr, dass man einen Mix aus Band 2 und 3 wählt und nicht direkt in Band 3 springt. Irritierend ist auch das Casting einer Figur, die erst in Band 6 oder 7 kurz auftaucht (die war so unwichtig und austauschbar, dass ich mich selbst nach Recherche nur grob an den Rahmen ihres Auftritts erinnern kann) und jetzt plötzlich ein Hauptcharakter in Film 1 sein soll. Dagegen sehen die möglichen inhaltlichen Probleme, die Film-Rolands tiefere Sonnenbräune mit sich bringen noch relativ leicht lösbar aus. :lol:
Vorerst bin ich aber erstmal nur erstaunt, dass es dieses Mal wohl tatsächlich los geht und tatsächlich auch noch an Januar 2017 festgehalten wird. Bezogen auf die mögliche Qualität immer noch skeptisch, aber milde optimistisch.
Auch wenn es nicht unbedingt auf die Rollenbeschreibung passt und wie gesagt Sorgen bezüglich des Respektes vor der Vorlage anheizt, setzt man mit dem Casting 2 meiner Lieblingsdarsteller der letzten Jahre ein vielversprechendes Signal für eine Filmreihe, die zumindest für sich gesehen gut werden kann. (wobei ich hier einfach nicht objektiv sein kann und meine Toleranz für Änderungen geringer ist als bei anderen Stoffen. Das ist keine Verfilmung von Bond oder eines Comics, bei der nach einer vergurkten oder zu freien Verfilmung in 3 Jahren ein Reboot kommt. Wenn der DT-Film floppt, dürfte es wieder locker 20 Jahre brauchen, bis ein neuer Versuch folgt. )
http://www.ew.com/article/2016/02/29/da ... cconaughey
...
“The thing is, it’s been a looong trip from the books to the film,” King says, putting it right in context: “When you think about it, I started these stories as a senior in college, sitting in a little shitty cabin beside the river in Maine, and finally this thing is actually in pre-production now.” He laughs. “I’m delighted, and I’m a little bit surprised.”
Arcel, who is best known for the 2012 Danish film A Royal Affair and for co-writing the Swedish version of The Girl With the Dragon Tattoo, says he will start shooting The Dark Tower in South Africa in seven weeks, and Sony Pictures plans to have it in theaters on Jan. 13, 2017.
..
“[The movie] starts in media res, in the middle of the story instead of at the beginning, which may upset some of the fans a little bit, but they’ll get behind it, because it is the story,” King says.
Arcel declined to specify which books his movie focus on, but he did offer this clue: “A lot of it takes place in our day, in the modern world.”
...
Although Arcel and King aren’t ready to reveal which books the movie may cover, we can use their clues to do a little soothsaying: Since the fourth novel in the eight-book series, 1997’s Wizard and Glass, is almost entirely a flashback about Roland’s youth and lost love, it’s a good guess that the movies may start with 1993’s The Waste Lands, the third book in the series, which is where much of King’s broader tower mythology began to coalesce. Its story involves the ka-tet’s efforts to connect with Jake, who lives in a far-off “where” (New York City) and a different “when” (1977 in the novel – although that could easily be changed to now.) But that’s just speculation.
As for additional casting, Mad Max: Fury Road actress Abbey Lee is reportedly in talks for the role of Tirana, but it’s not clear yet who will play the other main characters. More announcements are expected in the weeks ahead.
Arcel acknowledges that skin color actually was an important factor in the relationship between Roland and Susannah, the black amputee he drew into his world from her life in 1964. In the books, she is not thrilled to find herself yanked into another dimension by a grizzled white guy. “Some fans are asking, understandably, ‘What about the racial tension?’” Arcel says. “But as the story progresses that will be made clear, how we’ll deal with all those things.”
...
That was the first time anybody suggested to King that maybe there could be a collection of movies and also a TV series telling the same story from different directions.
Universal Pictures was set to launch this ambitious project, the Warner Bros. explored the possibility, but cold feet and money got in the way, King says. The project came back to life thanks to Tom Rothman, chairman of Sony’s motion picture group, who saw the possibility for a new fantasy franchise.
Goldsman’s script became the foundation for the new film, and King says a successful movie could revive Howard’s broader plan. That’s one reason for saving the earlier part of the narrative, depicting Roland’s younger days. “They’re still holding on to this idea that they can do a TV series, and they’ve got it pegged for that,” King says.
For now, The Dark Tower is one movie, with only the possibility of more.
“Other people have tried fantasy spectacle. Sometimes it works, sometimes it works really well when it’s based on a series of books, like The Hunger Games or Harry Potter, and sometimes it doesn’t,” King says. “What I have to go back to is this: We have Idris Elba and Matthew McConaughey, two great actors. You’ve got a great production team and Akiva Goldsman as the primary script writer. The team is in place, so we’ll hope for the best.”
That’s called putting your faith in the ka-tet.