US-Fernsehen (inklusive Season- und Pilot-Reviews), britisches Fernsehen etc.
von CharmedMaster
Wie sind denn die Quoten der 2. Staffel von Supernatural bis jetzt so?
Ich hoffe wirklich das die Serie verlängert wird, hab zwar erst die ersten paar Folgen der Serie gesehen, find sie aber trotzdem klasse.
von balthazar
CharmedMaster hat geschrieben:Wie sind denn die Quoten der 2. Staffel von Supernatural bis jetzt so?
Ich hoffe wirklich das die Serie verlängert wird, hab zwar erst die ersten paar Folgen der Serie gesehen, find sie aber trotzdem klasse.
Die Quoten der zweiten Staffel sind mittelmäßig bis schlecht, aber CW muss sich wohl damit zufrieden geben und wird wohl mit einer anderen Serie auf dem Sendeplatz kaum mehr Quote machen. Im Gegensatz zum letzten Jahr, wo "Supernatural" noch am Dienstag nach den "Gilmore Girls" lief, schalten noch deutlich mehr ein...! Aber alle CW-Serien können derzeit ja nicht an ihre alten Erfolge anknüpfen.
von CharmedMaster
Okay danke. Hab gerade bemerkt, das es ja einen Thread gibt wo man sich die Quoten anschauen kann :oops:
Wie sind denn dann die Chancen das SN verlängert wird?
Die meisten Serien auf CW haben ja ziemlich Federn gelassen.
von mak
Theologe hat geschrieben:
mak hat geschrieben: Also ich weiß nicht, Serien mit wiederaufstehenden Toten u.ä. gab es für meinen Geschmack in den letzten Jahren eigentlich genug.
Sowas wie die Zombie-Serie 7th Heaven zB.
:lol:
Theologe hat geschrieben:Werde ich auch tun, ab und an entdeckt man da nämlich Dinge, die auf dem Papier nicht so gut klingen. Knights Of Prosperity find ich zB richtig klasse, obwohl ich dachte, das wäre der größte Mist.
Also ich fand das Konzept von Anfang an klasse. :wink:
Leider oft ein Zeichen dafür das die Serie abgesetzt wird... :sad:
Theologe hat geschrieben:Auch Men In Trees fand ich besser als gedacht, wobei ich da trotzdem mit dem Gedanken spiele nach der ersten Season aufzuhören, auch wenn sie verlängert werden sollte.
Jo, ganz nette Serie, aber keine Must-See-Tv.

Weitere Pilot- und Castingupdates:
David E. Kelley has tapped helmer Dwight Little ("Murder at 1600") to direct his adaptation of "Life on Mars" for ABC.
Kelley wrote and is exec producing the ABC drama, which revolves around a cop who finds himself transported back to the 1970s. Twentieth Century Fox Television is producing in association with David E. Kelley Prods.

Little has worked with Kelley before, helming episodes of the scribe's "The Practice" and "Citizen Baines." Director's other TV credits include "Day Break," "Prison Break," "24" and "Bones."

In casting news, Ashley Williams ("How I Met Your Mother") has joined the cast of the Untitled Gabe Sachs/Jeff Judah comedy about a legal team. Williams, who will play Julie in the comedy, also starred in the NBC laffer "Good Morning Miami."

A production change was made at CBS Paramount Network TV and ABC TV Studio are now co-producing the untitled police station-set Victoria Pile comedy pilot.

On the Fox side, medical drama "The Cure" has cast three of its main roles: Anson Mount ("Conviction") has been tapped to play Darren Elliot; Garcelle Beauvais-Nilon ("NYPD Blue") is set to play Trudie Ericson; and Esai Morales ("Vanished") is aboard as Jorge. Pilot, from Warner Bros. TV, revolves around a pharmaceutical exec who quits his job to join a small organization that cuts corners to find medical cures.
von str1keteam
Theologe hat geschrieben: Werde ich auch tun, ab und an entdeckt man da nämlich Dinge, die auf dem Papier nicht so gut klingen.
Eben. ;) Eine gute Umsetzung kann aus einer wenig interessanten Ausgangssituation eine klasse Serie machen und umgekehrt kann eine grandiose Idee in den falschen Händen ruiniert werden.
Die Idee der Zombiedramedy ist auch meines Erachtens mehr als vielversprechend und wird wenn richtig angepackt mit keiner der bisherigen Serien um wiederkehrende Tote zu vergleichen sein. Genau wie Alan Balls Southern Vampire trotz Vampiren nichts mit Buffy zu tun haben wird oder John from Cincinatti trotz Surfen und Luke Perry nicht mit Beverly Hills ...hoffentlich. :lol:

Knights Of Prosperity find ich zB richtig klasse, obwohl ich dachte, das wäre der größte Mist.
Bei mir war es eher andersrum. Auf Knights hatte ich mich schon gefreut als es noch unter dem Titel "Let`s rob Jeff Goldblum" angekündigt wurde, aber am Piloten haben mir dann letztlich nur die Szenen mit Mick Jagger gefallen. Im Gegensatz zu My Name is Earl an das man sich offensichtlich angelehnt hat, waren mir die Charaktere zu grotesk und eindimensional um wirkliches Interesse zu wecken. Die darauffolgenden Episoden haben sich aber immerhin so gesteigert, das ich sie noch nicht abschreibe. Das jüngste Mitglied der Knights (der naive PC-Spezialist) erinnert mich übrigens stark an den naiven Portier aus 30 Rock(noch so eine Kippelserie, die die Vorschußlorbeeren nicht rechtfertigen konnte, aber sich im Verlauf immerhin auf gutes Niveau gesteigert hat).
von mak
str1keteam hat geschrieben:Die Idee der Zombiedramedy ist auch meines Erachtens mehr als vielversprechend und wird wenn richtig angepackt mit keiner der bisherigen Serien um wiederkehrende Tote zu vergleichen sein.
Das wäre aber IMO nichts für einen Networksender...
str1keteam hat geschrieben:Genau wie Alan Balls Southern Vampire trotz Vampiren nichts mit Buffy zu tun haben wird
Ich bin mir sicher das sie trotzdem damit vergleichen wird, daran führt kein Weg vorbei. :wink:
str1keteam hat geschrieben:oder John from Cincinatti trotz Surfen und Luke Perry nicht mit Beverly Hills ...hoffentlich. :lol:
Tja, aber mit was genau es eigentlich zu tun hat weiß wohl im Augenblick keiner außer Milch. Obwohl ich schon einige Dinge darüber gelesen habe...

Wo wir gerade bei Piloten sind:
Melinda Clarke in "The Man": http://www.zap2it.com/tv/news/zap-clark ... -headlines
von str1keteam
mak hat geschrieben: Das wäre aber IMO nichts für einen Networksender...
klar, die Gefahr einer Absetzung ist hoch, aber grundsätzlich interessiert ja nur nur die Qualität und da der Trend dahinzugehen scheint von Kritikern gelobten Megaflops wenigstens eine komplette Staffel bzw. ein richtiges Ende zu geben, könnte ich damit leben. Besser eine herausragende Staffel als ein langlebiger Hit, der die kontroverse Story zu einer mainstreamtauglichen Harmlos-Sitcom wie Hinterm Mond gleich links verwässert. :wink:

Tja, aber mit was genau es eigentlich zu tun hat weiß wohl im Augenblick keiner außer Milch. Obwohl ich schon einige Dinge darüber gelesen habe...
Gibt es da jetzt eigentlich auch übernatürliche Elemente? Ich meine mal irgenwas über einen Alien in der Serie gelesen zu haben ist. Kann aber auch eine andere Serie gewesen sein. Wäre wahrscheinlich besser. Surf Noir Mystery Drama wäre wohl selbst für HBO eine zu vertrackte Mischung. :lol:
von Theologe
mak hat geschrieben:
On the Fox side, medical drama "The Cure" has cast three of its main roles: Anson Mount ("Conviction") has been tapped to play Darren Elliot; Garcelle Beauvais-Nilon ("NYPD Blue") is set to play Trudie Ericson; and Esai Morales ("Vanished") is aboard as Jorge. Pilot, from Warner Bros. TV, revolves around a pharmaceutical exec who quits his job to join a small organization that cuts corners to find medical cures.
Bei der Serie schreckt mich schon der Cast ab. Anson Mount wirkt immer sehr gestellzt, Esai Morales letzte gute Rolle war der 80er Jahre "Bad Boys" mit Sean Penn und Garcelle Beauvais sieht hauptsächlich gut aus und ist allenfalls durchschnittlich begabt.
von mak
str1keteam hat geschrieben:
mak hat geschrieben: Das wäre aber IMO nichts für einen Networksender...
klar, die Gefahr einer Absetzung ist hoch, aber grundsätzlich interessiert ja nur nur die Qualität und da der Trend dahinzugehen scheint von Kritikern gelobten Megaflops wenigstens eine komplette Staffel bzw. ein richtiges Ende zu geben, könnte ich damit leben. Besser eine herausragende Staffel als ein langlebiger Hit, der die kontroverse Story zu einer mainstreamtauglichen Harmlos-Sitcom wie Hinterm Mond gleich links verwässert. :wink:
Ich meine eher wegen Gewaltdarstellung und so, zumindest wenn man so da eine ernsthafte Serie machen will...
str1keteam hat geschrieben:Gibt es da jetzt eigentlich auch übernatürliche Elemente? Ich meine mal irgenwas über einen Alien in der Serie gelesen zu haben ist. Kann aber auch eine andere Serie gewesen sein. Wäre wahrscheinlich besser. Surf Noir Mystery Drama wäre wohl selbst für HBO eine zu vertrackte Mischung. :lol:
Schlag mal im Wörterbuch nach: Aliens = Fremde :wink:

Weitere Pilot- und Castingnews:
Robinson, Bridges take leads
By Nellie Andreeva

Feb 21, 2007

"Dreamgirls" co-star Keith Robinson is set to star in Fox's drama pilot "The Apostles," while Beau Bridges has been tapped to headline Fox's comedy pilot "Two Families."

Additionally, Lindsay Price will star in NBC's one-hour pilot "Lipstick Jungle," Bret Harrison has been tapped as the lead in the CW drama pilot "Reaper," and Mary Steenburgen has joined ABC's untitled Rina Mimoun drama pilot.

In other pilot casting news, Amanda Righetti has joined ABC's drama "Marlowe," Linus Roache is set to co-star in Fox's drama "Canterbury's Law," Carmen Ejogo has been cast in NBC's drama "M.O.N.Y.," and Ayda Field has come onboard ABC's untitled Sachs/Judah comedy.

- "Apostles," from 20th Century Fox TV, focuses on a close-knit group of LAPD cops. Robinson will play one of the leads, a decorated officer who is deeply religious. Robinson, who is onscreen as C.C. White in "Dreamgirls," will next be seen in CBS' "Comanche Moon." He is repped by Stone Manners and the Firm.

- "Two Families," from 20th Century Fox TV and HIP, centers on a man (Bridges) with two families whose two sets of adult children don't know the others exist. Emmy winner Bridges was most recently seen on the Sci Fi Channel's "Stargate SG-1."

- "Lipstick," from NBC Uni TV, revolves around a trio (Kim Raver, Brooke Shields, Price) of successful and fabulous women in New York. Price will play a fashion designer. She most recently co-starred on WB Network's "Pepper Dennis."

- "Reaper," from ABC TV Studio and the Mark Gordon Co., is a comedic drama about a 21-year-old slacker (Harrison) who becomes the devil's bounty hunter. Harrison's series credits include Fox's "The Loop," "Grounded for Life" and "That '70s Show."

- The untitled Rina Mimoun project, from Warner Bros. TV, centers on a successful Atlanta lawyer who returns to her messy family in Savannah with her newborn son. Steenburgen will play the woman's mother, a strong and loving woman who can't bring herself to divorce her husband after five years of separation. Oscar winner Steenburgen recently wrapped indies "Elvis and Anabelle" and "Numb."

- "Marlowe," from ABC TV Studio, is a present-day procedural drama about the famous detective (Jason O'Mara). Righetti will play a dancer who works part time for him. Righetti's (Endeavor, Mosaic's Dave Fleming at Mosaic) credits include the Fox series "Reunion," "The O.C." and "North Shore."

- "Law," from Sony Pictures TV and Apostle, centers on a rebellious female defense attorney (Julianna Margulies). Roache will play the woman's husband, a law professor. Roache most recently co-starred on the NBC drama series "Kidnapped," which also was produced by Sony TV.

- "M.O.N.Y," from NBC Uni TV, stars Bobby Cannavale as an everyman who surprisingly becomes mayor of New York. In the pilot, directed by Spike Lee, Ejogo will play his intelligent and driven deputy mayor. Ejogo (IFA Talent Agency, One Entertainment) will next be seen in the features "The Brave One" and "Pride and Glory."

- The untitled Sachs/Judah pilot, from Touchstone TV, is a comedic soap about co-workers at a top law firm. Field will play one of them, a book-smart associate. Field has had a role on NBC's "Studio 60 on the Sunset Strip."
Das bedeutet wohl das Ende von "The Loop". :sad:
Allerdings werde ich mir nun "Reaper" auf jeden Fall mal anschauen, falls sie es zur Serie schafft. Mitt Bret Harrision als Lead und Kevin Smith als Regisseur des Pilots.
von str1keteam
mak hat geschrieben: Ich meine eher wegen Gewaltdarstellung und so, zumindest wenn man so da eine ernsthafte Serie machen will...
Soll ja eine Dramedy werden und wenn die Zurückgekehrten ihre Jobs, ihre Wohnungen und wahrscheinlich auch ihr altes Leben wieder haben wollen, werden sie ja keine klassischen hirnlosen (und nach Hirn lechzenden) Zombies sein. Splattereffekte sind dort also nicht von Nöten. Wobei selbst das im US-Fernsehen ja weniger Probleme als Nacktheit bereiten würde. Siehe Heroes wo es kein Problem darstellt den geöffneten Brustkorb der vermeintlich toten Cheerleaderin zu zeigen, aber Gott bewahre da wäre auch nur ein Hauch von Nippel ins Bild gehüpft. :lol:

Wenn man irgendwann mal eine ernsthafte Serie über eine von Zombies bevölkerte post-apokalyptische Welt dreht, sollte die aber natürlich auf HBO oder Showtime laufen.
Nein, nein ich meinte Alien schon auf die in Deutschland gebräuchliche Weise. Ein Alien from Outer Space. :wink:
Hab mit google 2 Artikel dazu gefunden, aber ich bin mir immer noch nicht sicher, ob das nicht ein Gag sein soll. Das hört sich eher nach einer John Waters Trashorgie an, aber andererseits würde ich es Milch auf HBO durchaus zutrauen...und ich würde ihm auch zutrauen daraus eine gute Serie zu machen.

http://www.nytimes.com/2006/11/20/arts/ ... wanted=all
The story defies television genre-speak, but in literature it would be called surf noir. There is a dysfunctional family viewed through the twin prisms of surfing and heroin addiction, a space alien and a lawyer named Dickstein. It should be mentioned that some characters occasionally levitate.
...
The subject of the group writing session was where John is from — Cincinnati and/or outer space —
.....................................

http://stylescenes.latimes.com/fashion/ ... e_ear.html
Alien Surfers coming to HBO?
Okay, so "Deadwood" is on life support and even if the show wins a dozen awards at the Emmys on Aug 27, the 2007 truncated fourth season (two two-hour episodes) will be the show's death rattle.

But for loyal "Deadwood" fans already experiencing the four stages of grief - denial, anger, cancelling HBO subscriptions, acceptance - is there any hope for a "Deadwood" feature film?

HBO Films pres Colin Callender was his usual raised-eyebrow-sly-smile self on that topic. But he did leak a clue about "Deadwood" creator/writer David Milch's new HBO pilot project, "John from Cincinnati."

"Soon you'll have alien surfers," Callender consoled.

Wait, aliens? "Cincinnati" has previously been described as a 'drama set in Southern California's surfing community,' a 'surf noir' tale, and by Milch himself as being 'pretty strange.' Now there are aliens? And will any of them curse with the proclivity of Al Swearengen? Your guess is as bad as mine.
Schade und überraschend, da die zweite Staffel ja noch nichtmal angelaufen ist. FOX schien doch erst gewillt ihr eine faire Chance zu geben. Dann die Kürzung auf 10 Episoden und falls Reaper auch auf FOX läuft, könnte man diese meldung schon als Sargnagel verstehen. Bei einem anderen Sender bestände noch die Hoffnung, das FOX bei einem Erfolg der 2-ten Staffel auf den Vertrag pocht.
von mak
mak hat geschrieben: Ich meine eher wegen Gewaltdarstellung und so, zumindest wenn man so da eine ernsthafte Serie machen will...
Soll ja eine Dramedy werden und wenn die Zurückgekehrten ihre Jobs, ihre Wohnungen und wahrscheinlich auch ihr altes Leben wieder haben wollen, werden sie ja keine klassischen hirnlosen (und nach Hirn lechzenden) Zombies sein. Splattereffekte sind dort also nicht von Nöten. Wobei selbst das im US-Fernsehen ja weniger Probleme als Nacktheit bereiten würde. Siehe Heroes wo es kein Problem darstellt den geöffneten Brustkorb der vermeintlich toten Cheerleaderin zu zeigen, aber Gott bewahre da wäre auch nur ein Hauch von Nippel ins Bild gehüpft. :lol:
Wenn man das richtig anpackt könnte das schon etwas werden. Aber die Gefahr dass da Trash produziert wird halte ich trotz für sehr hoch...
str1keteam hat geschrieben:Wenn man irgendwann mal eine ernsthafte Serie über eine von Zombies bevölkerte post-apokalyptische Welt dreht, sollte die aber natürlich auf HBO oder Showtime laufen.
Nein, nein ich meinte Alien schon auf die in Deutschland gebräuchliche Weise. Ein Alien from Outer Space. :wink:
Hab mit google 2 Artikel dazu gefunden, aber ich bin mir immer noch nicht sicher, ob das nicht ein Gag sein soll. Das hört sich eher nach einer John Waters Trashorgie an, aber andererseits würde ich es Milch auf HBO durchaus zutrauen...und ich würde ihm auch zutrauen daraus eine gute Serie zu machen.
Ich denke ich werde einfach mal abwarten. Bei "Deadwood" wusst ich auch nicht wirklcih was mach erwartet...
Schade und überraschend, da die zweite Staffel ja noch nichtmal angelaufen ist. FOX schien doch erst gewillt ihr eine faire Chance zu geben.
Sie wird aber wohl noch laufen, allerdings als Sommer Burnoff. :sad:
FOX Programmnews:
Steven Spielberg's relying on an assist from Simon, Paula and Randy to launch his new reality contest "On the Lot."

The filmmaker competish, which comes from Spielberg, Mark Burnett and DreamWorks TV, will bow on Wednesday, May 16 with a one-hour audition episode. Premiere will air along with the penultimate "American Idol" Wednesday installment.

The "On the Lot" debut was one of several summer scheduling moves announced Wednesday by Fox. Net is getting a jump on the competish by marking its summer territory now - three months before the season officially ends.

After its premiere, "On the Lot" -- which follows 16 aspiring movie makers as they compete for a $1 million DreamWorks development deal - will take a week off. That's because Fox will be busy celebrating the "American Idol" finale (which has more or less become an official national holiday) on May 22 and 23.

"On the Lot" will then return on Monday, May 28, with a special two-hour episode, featuring films produced by all 16 contestants. The first elimination show, in which four contestants will be axed, will air on Tuesday, May 29, for an hour at 8 p.m.

Show will then revert to its regular sked pattern: "Film Premiere" episodes will air Mondays at 9 p.m. starting June 4, while "Box Office" results shows will air as a half-hour on Tuesdays at 8 p.m. beginning June 5.

In other summer scheduling news, Fox will roll out the third season of hoofing competish "So You Think You Can Dance" the night after the "Idol" finale, with a special premiere Thursday, May 24 at 8 p.m.

"Dance" then moves to its regular Wednesday 8 p.m. slot on May 30, with a sepcial two-hour edition. "Dance" result shows will eventually air Thursdays at 8 p.m.

Also, sitcom "The Loop" will return to the air on Sundays at 9:30 p.m. beginning June 10. And hot-tempered chef Gordon Ramsay re-opens "Hell's Kitchen" on Mondays at 8 p.m. beginning June 25.
str1keteam hat geschrieben:Dann die Kürzung auf 10 Episoden und falls Reaper auch auf FOX läuft, könnte man diese meldung schon als Sargnagel verstehen. Bei einem anderen Sender bestände noch die Hoffnung, das FOX bei einem Erfolg der 2-ten Staffel auf den Vertrag pocht.
Das halte ich für sehr unwahrscheinlich. Ich würde eher schätzen das FOX die Verträge bereits gelöst hat...

Riesenschub an Casting- und Pilotupdates:
From Hollywood Reporter

Shannon takes 'Manhattan'

By Nellie Andreeva

Feb 22, 2007

Molly Shannon has been tapped to star on NBC's comedy pilot "The Mastersons of Manhattan," while Ving Rhames is set for ABC's one-hour pilot "Football Wives."

Additionally, Jayma Mays has landed the lead on ABC's comedy pilot "Nice Girls Don't Get the Corner Office," Samaire Armstrong and Zoe McLellan have joined ABC's drama pilot "Dirty Sexy Money," Chi McBride is set to co-star in ABC's drama pilot "Pushing Daisies," Jodi Lyn O'Keefe has landed a lead in ABC's comedy pilot "The Call," Nestor Carbonell has been cast in CBS' untitled Cynthia Cidre drama pilot, Yara Martinez has come aboard Fox's drama pilot "The Apostles" and Jennifer Esposito has been cast in ABC's comedy pilot "Sam I Am"

"Mastersons," from NBC Universal TV Studio, is a serialized soap revolving around two socialite sisters (Shannon, Natasha Richardson). Shannon will play the younger sister who is on trial for murder.

Shannon next will be seen in the feature "Grey Matters." She also stars in Mike White's "Year of the Dog," which premiered at last month's Sundance Film Festival and is slated to open in April.

She is repped by ICM and manager Steven Levy.

"Wives," from ABC TV Studio, focuses on the wives of professional football players. In the pilot, directed by Bryan Singer, Rhames will play the GM of a football team.

Rhames (Innovative Artists) recently completed the Adam Sandler comedy "I Now Pronounce You Chuck and Larry."

"Nice," from 20th TV and Imagine TV, centers on the struggles of a "nice girl" (Mays) trying to make it in the corporate world. Mays (Gersh, Framework) recently did a multiepisode arc on NBC's "Heroes."

"Dirty," from ABC TV Studio, stars Peter Krause as an idealistic lawyer who gets to represent the Darlings, a rich and powerful family. Armstrong will play Juliet Darling, a Paris Hilton-type heiress. McLellan will play Krause's wife.

Armstrong (ICM, Thruline Entertainment, attorney Rick Genow), whose recent credits include Fox's "The O.C." and the feature "It's a Boy Girl Thing," next will be seen in the Lifetime telefilm "The Staircase Murders."

McLellan (Domain, Lovett Management) was a regular on CBS' "JAG."

"Daisies," from WBTV, centers on a man (Lee Pace) who can touch the dead and bring them back to life. McBride will play a PI who goes into business with him.

"The Call," from 20th TV, revolves around paramedics, one of them played by O'Keefe.

The untitled Cynthia Cidre project, from CBS Par Network TV and ABC TV Studio, stars Jimmy Smits as a man who is given the reins of a powerful Latin American family that works in the rum business. Carbonell will play one of the sons who believes he is the rightful heir. Carbonell (Paradigm, Thruline) recently was seen in the feature "Smokin' Aces."

"Apostles," from 20th TV, follows cops in their off-duty time. Martinez (APA, manager Danielle Allman) will play an LAPD cop married to another cop, with whom she has a baby.

"Sam," from ABC TV Studio, centers on a woman with amnesia who must rediscover her life. Esposito will play the woman's best friend.

In other pilot news:

"Reba" co-star JoAnna Garcia (WMA, Lovett Management) has joined CBS's comedy pilot "The Captain."

Virginia Williams has been cast in ABC's comedy pilot "Travelling in Packs."

Ryan Devlin (Innovative, Grant Management) and Hank Harris have been cast in the CW's untitled Tom Wheeler one-hour pilot.

Ryan Merriman has been cast in the CW's drama "Gravity." He next will be seen in CBS' "Comanche Moon."

Allison Munn has joined ABC's comedy pilot "Carpoolers."

Bailee Madison has joined ABC's drama pilot "Judy's Got a Gun."

Three pilots give CBS that funny feeling By Nellie Andreeva
Tue Feb 20, 10:45 PM ET

LOS ANGELES (Hollywood Reporter) - CBS has picked up three comedy pilots, from former "Mad About You" star Paul Reiser, the creators of "Will & Grace," and a former "Friends" producer.

Reiser's "Atlanta" is about a man and a woman who meet at a funeral and can't seem to stay away from each other. The comic actor wrote the project on spec and is executive producing. Last year, he wrote and executive produced a project starring Bobby Cannavale as a guy running a car dealership in Queens.

The untitled show from "Will & Grace" duo Max Mutchnick and David Kohan is an office buddy comedy about two friends and writing partners, one straight and one gay, and the women who work for them. The project is loosely based on Kohan and Mutchnick's friendship.

"Friends" alumnus Jeff Greenstein's "The Rich Inner Life of Penelope Cloud" centers on a former literary genius who has an awakening and decides to pursue optimism over cynicism.

Reuters/Hollywood Reporter
von Wastl
str1keteam hat geschrieben: Soll ja eine Dramedy werden und...
Paßt nicht wirklich zum Thema, aber das muss ich nochmal irgendwo loswerden :wink:

Ich frage mich ernsthaft, wer auf die absolut bescheurte Idee der "Dramedy" kam...
Klar, es dient zur Unterscheidung zur reinen Comedyserie, aber das ist eigentlich gar nicht wirklich nötig. Die alten Griechen würden sich im Grabe umdrehen wenn sie sowas hören würden, denn die Komödie ist bereits eine Unterform des Dramas, von daher ist jegliche Ergänzung überflüssig.

Gut, viele Menschen haben von dem Thema nicht viel Ahnung und würden es nicht verstehen selbst wenn sie es wollten, von daher ist eine Trennung solcher Serien von den reinen Comedy-Formaten schon verständlich, aber dieser Name mußte es nun wirklich nicht sein.
von str1keteam
Steven Spielberg's relying on an assist from Simon, Paula and Randy to launch his new reality contest "On the Lot." ....
Normalerweise halte ich Realityformate für die Pestbeule der TV-Landschaft, aber da werde ich wahrscheinlich mal reinschauen.

Ich frage mich ernsthaft, wer auf die absolut bescheurte Idee der "Dramedy" kam...
Ich hab den Begriff nicht erfunden, aber da jeder weiß was damit gemeint ist, erfüllt er seinen Zweck. :wink:
von mak
Steven Spielberg's relying on an assist from Simon, Paula and Randy to launch his new reality contest "On the Lot." ....
Normalerweise halte ich Realityformate für die Pestbeule der TV-Landschaft, aber da werde ich wahrscheinlich mal reinschauen.
http://www.thelot.com/
Sind einige interessante Kurzfilme dabei.
Ich finde auch das sich das Format recht ineressant anhört (wobei es IIRC schon mal sowas ähnliches gab)...
von Theologe
Wastl hat geschrieben:
str1keteam hat geschrieben: Soll ja eine Dramedy werden und...
Paßt nicht wirklich zum Thema, aber das muss ich nochmal irgendwo loswerden :wink:

Klar, es dient zur Unterscheidung zur reinen Comedyserie, aber das ist eigentlich gar nicht wirklich nötig. Die alten Griechen würden sich im Grabe umdrehen wenn sie sowas hören würden, denn die Komödie ist bereits eine Unterform des Dramas, von daher ist jegliche Ergänzung überflüssig.

Gut, viele Menschen haben von dem Thema nicht viel Ahnung und würden es nicht verstehen selbst wenn sie es wollten, von daher ist eine Trennung solcher Serien von den reinen Comedy-Formaten schon verständlich, aber dieser Name mußte es nun wirklich nicht sein.
Unter dem Aspekt, dass sich Sprache immer entwickelt, kann man sowas die Dramedy schon durchgehen lassen, auch wenn es ein Kunstwort ist. Die Quadrilogie hat sich auch durchgesetzt, obwohl es sowas nicht gibt. Unter Drama versteht man nunmal gemeinhin etwas "dramatisches" und nichts lustiges.
von mak
"October Road" und "Six Degrees" News:
ABC is making good on its pledge to return "Six Degrees" to the schedule this season.

The freshman series will return to the airwaves on Friday nights starting March 23, likely for a seven-week run to complete its order of 13 episodes. Additionally, ABC has announced it will air a new drama, "October Road," in the post-"Grey's Anatomy" timeslot beginning Thursday, March 15 ("Men in Trees" will take a break for a few weeks, then return to finish its season).

"Six Degrees" averaged a shade under 10 million viewers per week last fall. That's not a bad number on its own, but the show, which aired after "Grey's" on Thursdays, was losing better than half its lead-in audience each week. Production also shut down for a time to iron out some creative issues.

The show follows the intertwined relationships of six New Yorkers, played by Campbell Scott, Hope Davis, Bridget Moynahan, Dorian Missick, Jay Hernandez and Erika Christensen.

"October Road" stars Bryan Greenberg ("One Tree Hill") as a heretofore successful young writer who's come down with a bad case of writer's block. After moving back home, he has to face the people he wrote about, some of whom are not too pleased with him.

The series, created by Scott Rosenberg ("High Fidelity," "Going to California") and "Alias" veterans Josh Appelbaum and Andre Nemec, also stars Laura Prepon ("That '70s Show"), Tom Berenger ("Into the West"), Brad William Henke ("Going to California"), Odette Yustman ("South Beach"), Warren Christie, Evan Jones, Jay Paulson, Slade Pearce and Geoff Stults.
Naja, viel schlechter als "Six Degrees" und "Men in Trees" kann "October Road" eigentlich nicht laufen...
von Markus F.
läuft denn men in trees wirklich so schlecht? ich dachte eig., dass es ganz solide läuft?
von scoob
Markus F. hat geschrieben:läuft denn men in trees wirklich so schlecht? ich dachte eig., dass es ganz solide läuft?
Wenn "Grey's Anatomy" nicht im Vorprogramm laufen würde, wären die Quoten ganz akzeptabel, aber so schalten halt über die Hälfte der Zuschauer nach "Grey's Anatomy" aus/um.
von redlock
CharmedMaster hat geschrieben:Wie sind denn die Quoten der 2. Staffel von Supernatural bis jetzt so?
2005/2006 hatte die Serie einen Schnitt von 3,8 Mio. Zuschauern

2006/2007 hat die Serie nach 14 Folgen einen Schnitt von 3,37 Mio.; knapp 11% weniger
von mak
redlock hat geschrieben:
2005/2006 hatte die Serie einen Schnitt von 3,8 Mio. Zuschauern
Hatte die Serie nicht über 4 Mio. nach "Gilmore Girls"? Der Schnitt erscheint mir etwas niedrig...

Weitere Casting- und Pilotnews:
Alyssa Milano has been tapped as the lead in ABC's untitled Rina Mimoun drama pilot, Angie Harmon has signed on to star in another ABC drama pilot, "Women's Murder Club," and Brian Austin Green, Jessica Capshaw and Vanessa Lengies have landed three of the four leads in CBS' untitled Kohan/Mutchnick comedy pilot.

Additionally, Carlos Jacott and Samantha Bee will star in Fox's comedy pilot "Two Families," Johnny Messner has landed a lead role in ABC's drama pilot "Judy's Got a Gun," Danny Comden has been cast in ABC's comedy pilot "The Call," Liz Vassey is set to co-star on Fox's drama pilot "The Cure," Bruce McGill has joined NBC's comedy pilot "Area 52" and Will Yun Lee has come on board NBC's "The Bionic Woman."

The Mimoun project, from Warner Bros. TV, centers on a successful Atlanta lawyer (Milano) who returns to her messy family in Savannah, Ga., with her newborn son. Mary Steenburgen already has been cast as her mother.

Milano starred for eight seasons on WB Network's hit drama "Charmed." Earlier this development season, she was attached to a half-hour project for ABC from writer Dan Bucatinsky, which was not picked up to pilot.

"Club," from 20th Century Fox TV, centers on homicide inspector Lindsay Boxer (Harmon), who teams with her three girlfriends to solve murder cases.
Advertisement

Harmon, who starred last season in the ABC/ABC Studio drama pilot "Secrets of a Small Town," most recently was seen in the feature "Seraphim Falls."

The untitled Kohan/Mutchnick project, from WBTV, is about two friends and writing partners, one straight and one gay (Green), and the women working with them (Capshaw, Lengies).

Green (APA, Interlink Management) most recently co-starred on ABC's comedy "Freddie." Capshaw has been recurring on Showtime's "The L Word." Lengies (Gersh, the Burstein Co.) co-starred on Lifetime's "Monarch Cove."

"Families," from 20th TV and HIP, revolves around two sets of adult siblings who didn't know they shared the same father (Beau Bridges). Jacott and Bee will play twins from one of the two families. Jacott (Domain, Thruline) recurred on NBC's "Studio 60 on the Sunset Strip." Bee is a correspondent on Comedy Central's "The Daily Show With Jon Stewart."

"Gun," from ABC TV Studio, is a procedural drama about Judy Lemen (Louise Lombard), a detective and a single mom. Messner will play a recent transfer to the police department, a hothead who shares a spark of attraction with Judy. Messner (ICM, McKeon-Myones) starred on Fox's series "Killer Instinct."

"Call," from 20th TV, revolves around a group of unconventional paramedics, one played by Comden. He most recently headlined a comedy pilot last season for ABC.

"Cure," from WBTV, centers on a group searching for miracle cures. Vassey, who has recurred on CBS' "CSI: Crime Scene Investigation," will play a top biotech scientist.

"Area 52," from NBC Uni TV, is an office comedy set at a secret location in the Nevada desert. McGill will play Gen. Keller, a military journeyman. McGill (Stone Manners) next will be seen in "The Good Life," which premiered last month at the Sundance Film Festival.

"Bionic," from NBC Uni TV, is a re-imagination of the 1970s series and stars Michelle Ryan in the title role. Lee will play a field leader. Lee (APA, the Collective) recently was seen in HBO's "Tsunami: The Aftermath" and on FX's "Thief."

In other pilot-casting news:

Molly Stanton is set to star in Fox's untitled Liz Meriwether comedy pilot.

Ben Feldman (UTA, Handprint) has joined Fox's drama pilot "Them."

Ava Gaudet (TalentWorks, ATA Management) and Stephen Rannazzisi have joined ABC's comedy pilot "See Jayne Run."

Aaron Paul (Paul Kohner, Leverage Management) has been tapped to star opposite Brian Cranston in AMC's pilot "Breaking Bad."

T.J. Miller has come aboard ABC's comedy pilot "Carpoolers."
Kommt mir das nur so vor oder ist ABC was das recyclen von Schauspielern angeht mittlerweile fast so "schlimm" wie The CW? :)
von Daniel01
man ich hoffe echt, dass die Serie mit Alyssa Milano in Produktion geht!

Die „Charmed“-Darstellerin Alyssa Milano wurde für ein neues Drama von der „Everwood“-Produzentin Rina Mimoun gecastet.
Die 34-jährige Milano übernimmt die Rolle einer erfolgreichen Anwältin aus Atlanta, die nach der Geburt ihres Sohnes in ihre Heimatstadt Savannah zurückkehrt.

Als die Mutter der Anwältin wurde bereits die 54-jährige Mary Steenburgen verpflichtet, die unter anderem als Helen Girardi in „Joan of Arcadia“ und Clara Clayton in „Back to the Future Part III“ zu sehen war.

Das neue Drama wird für ABC von Warner Bros. TV produziert.

Milano spielte in acht Staffeln der WB-Serie „Charmed“ mit und war vor einigen Wochen bereits mit einer halbstündigen Serie für ABC vom Autor Dan Bucatinsky in Verbindung gebracht worden. Dieses Projekt griff das Network allerdings nicht auf.

Quelle: Serienjunkies
von Waterboy
sie sollte bei der comedy bleiben, für Drama taugt sie meiner Meinung nach nicht... :P
von Theologe
Waterboy hat geschrieben:sie sollte bei der comedy bleiben, für Drama taugt sie meiner Meinung nach nicht... :P
Wenn es nicht zu tiefgründig ist und eher etwas soapig traue ich ihr sowas zu.
"Club," from 20th Century Fox TV, centers on homicide inspector Lindsay Boxer (Harmon), who teams with her three girlfriends to solve murder cases
mein Güte, klingt das schlecht
von str1keteam
Waterboy hat geschrieben:sie sollte bei der comedy bleiben, für Drama taugt sie meiner Meinung nach nicht... :P
Das war auch mein erster Gedanke. Als Staranwältin finde ich sie fast so fehlbesetzt wie Tara Reid als Bibliothekarin in Uwe Bolls Meisterwerk Alone in the Dark. Sie und auch Jennifer Love Hewitt sollten sich entweder Hauptrollen in einer guten Comedy angeln oder wenn sie sich unbedingt in einer Dramaserie beweisen müssen doch bitteschön zu The L-Word wechseln. :lol:
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 170